Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Ook weer gewoon stappen en ontspannen. Bouw het zo steeds verder uit, en denk er wel aan, jij bepaalt het tempo! monya schreef:Lees bij ons op de site eens de stukken over Buiten Spelen, gepubliceerd in BIT en Amazone. Je kunt ze vinden onder publicaties. Fijn buiten rijden is goed te leren!! Je vindt er een hoop tips en info in!
pepelien schreef:monya schreef:Lees bij ons op de site eens de stukken over Buiten Spelen, gepubliceerd in BIT en Amazone. Je kunt ze vinden onder publicaties. Fijn buiten rijden is goed te leren!! Je vindt er een hoop tips en info in!
Lijkt mij idd wel wat om te doen. Alleen de volgende training buiten spelen van jullie is pas in juni zag ik staan en wat kost zoiets?
Ik wil gaan proberen om stukken te wandelen door het bos met de dubbele longeerlijn, zodat ik erachter kan lopen en hij moediger wordt om door te lopen. (bij de vorige wandelingen liep ik er altijd naast, maar dit lijkt mij beter)
Heb je misschien ook een tip hoe ik dat trappen af kan leren als ik naast een ander paard zit?
) en niet voor hem uit. Neem vooral de tijd he, wordt niet boos als ie eens een keertje stopt, moedig hem aan. Zorg er ook voor dat je het alvast in de bak hebt geoefend!Hanmar schreef:In de caroussel wordt trappen altijd voorkomen door je paard in te stellen naar het andere paard toe; dus als hij een paard links van je wilt trappen, stel je 'm in naar links. Knap paard dat dan z'n achterbenen nog kan optillen op te trappen en het is niet zo'n hardhandige oplossing![]()
Verder moet je het niet accepteren áls hij trapt, dan mag je best even boos worden...
En zoals meer mensen al vroegen; als je nou eens een paar keer aan de hand met 'm het bos ingaat zodat hij meer op jou leert letten?
), jawel, een soort grondwerk in het bos en geloof me, dat is niet achter je aan sukkelen
, maar het is gericht op het zelfstandig laten functioneren van het paard. Dat ie ook een beetje voor jou gaat zorgen en niet bij elk probleem vlucht, staakt of stopt. pepelien schreef:monya schreef:Wat bedoel je met trappen, trapt ie gericht? In wat voor omstandigheden?
[quote="monya"
Zodra ik naast een ander paard kom (vooral in draf) legt hij z'n oren in z'n nek, houdt in en draait z'n achterhand naar dat paard toe, stopt met lopen en trapt gericht. Ik krijg hem dan ook niet meer vooruit.
Op dat moment draai ik z'n hoofd naar dat paard en zorg ik dat ik er weer achter kom om ongelukken te voorkomen.
Dit doet hij altijd, ik heb nog nooit gewoon naast een ander paard kunnen draven in het bos, in het begin kreeg ik hem er niet naast omdat hij dan blokkeerde en er niet naast durfde (leek het wel) dus bleef ik er maar achter en als ik dan een keer per ongeluk er toch ineens naast zat ging hij dus trappen.
Ik heb het idee dat het met dominantie te maken heeft omdat hij ook de hele dag in de wei de dominantie verhoudingen aan het uittesten is.
Als ik z'n 1 daagse cursus wil doen is het dan de bedoeling dat ik naar jullie kom of komen jullie ook aan huis.
Is het ook mogelijk als er meerdere mensen bij mij op stal geíntresseerd zijn (ik zit nl. direkt aan het bos) dat het bij mij op stal kan.
, dus kun je beter kiezen voor andere oplossingen. Hem beter aan de hulpen zetten, het gedrag afbreken met een kreet en daarna er weer echt aan rijden, je neemt hem dan "over", hem aan het werk houden voorlopig zodat zijn aandacht nergens heen kan gaan.