Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MysticTinker schreef:Moeilijk.. is er thuis niet iemand die je kan helpen? Iemand die het paard kan longeren als jij erop zit?
Misschien is het een idee om in het begin de bak wat kleiner te maken, zoals een longeercirkel, zodat je niet bang hoeft te zijn dat ze er vandoor gaat..
Of heb je al eens gedacht aan (homeopatische) middeltjes voor jou zelf, om rustiger te worden..?
:P. Ir111 schreef:Je schrijft dat je niet bang bent als je les hebt. Je zou kunnen beginnen met op je paard stappen voor je instructrice er is. Gewoon een paar minuten van te voren. Dan hoef je alleen maar te stappen tot dat je instructrice komt. Ten eerste weet je dan al dat je maar heel eventjes alleen hoeft te zijn en ten tweede als je verkrampt kan je instructrice helpen je eruit te komen. Dit kun je telkens een beetje uitbreiden, ook met een stukje draf bijvoorbeeld. Je zou ook je instructrice kunnen vragen een paar minuten tijdens je les weg te gaan.
Verder denk ik dat het belangrijk is als je er alleen op gaat dat je een haalbaar doel stelt. Dus niet denken, ik ga stappen, draven en galoperen. Als dat niet lukt ben je heel teleurgesteld en baal je van jezelf en gaat je zelfvertrouwen achteruit (lijkt me). Ga gewoon je paard longeren en spreek met jezelf af dat je daarna 1 of 2 rondjes erop gaat stappen. Niet meer niet minder. En ook dit langzaam uitbouwen.
Suk6 hoor!

ga een liedje zingen op je paard