Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Henrieke schreef:Er elke keer op letten.
Of het aan je lesgeefster zeggen zodat die je kan helpen onthouden.

marlies85 schreef:Ik had dat probleem in het begin ook, maar mijn instructeur toen der tijd heeft mij goed geholpen.Zodra je aan draaft moet je even naar de schouders van het paard kijken.Stel je rijd linksom(tegen de klok in) dan is rechts het buitenbeen.Als je draaft en zijn rechterschouder gaat naar voren moet jij een stukje uit het zadel komen.Als je op het binnenbeen lichtrijd even een pasje doorzitten.Werkt bij mij altijd.Hopelijk heb je er wat aan.
Liefs marlies
succes je moet het even door hebben marlies85 schreef:Tja ik vertel ook maar wat mij geleerd is.Misschien dat ik door puur stom geluk daardoor altijd op het groede been lichtrijd...Geen idee.Maar ik heb het over schouder:P ik denk dat iedereen wel verschillende methodes heeft om op het goede been licht te rijden.Misschien moeten ze daar ook eens een stukje aan wijden in de vele paarden boeken die elk jaar verschijnen.Maar mijn advies is om even je instucteur/instructrice om raad en/of hulp te vragen, dat kan nooit kwaad