Imago (Z2/ZZ) @ clinic Nico Verwer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Imago (Z2/ZZ) @ clinic Nico Verwer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 07:41

Omdat er een slotje op mijn vorige topic ging vanwege teveel foto's, hierbij een nieuw topic.

Gisteren had ik met Imago een clinic van Nico Verwer. Ik heb de mazzel op dezelfde stal te staan dus we hadden een soort 'thuiswedstrijd'.
Ik had als 2 vragen het volgende meegenomen: a: de schouder binnenwaarts ging de laatste tijd niet lekker --> wat doe ik fout? en b: de (werk)pirouettes gaan zó goed dat er vást iets níet goed gaat (Imago is namelijk een langgelijnd paard dat makkelijk buigt maar lastiger te sluiten is).

Nou ja, kort gezegd: ik zat gewoon scheef in de schouder binnenwaarts. Zodra ik weer recht op mijn paard zat, was het probleem verholpen en reden we weer een keurig exemplaar.

(Werk)pirouettes gaan dus wél gewoon goed en Nico was er zéér tevreden over.

Imago is een 17 jarig paard, die tot maart dit jaar een half jaar niets gedaan heeft vanwege een knieblessure van ondergetekende. Sinds maart dit jaar staan we op een nieuwe (zeer luxueuze) stal (foto's in profiel), doet mijn knie het weer zoals het hoort en ben ik hem weer rustig aan gaan oppakken. Bij het oppakken kwam opeens een zeer vervelend probleem naar voren: tong steeds buitenboord. Wát ik ook deed, hoe stil of zacht ik ook in mijn hand was. Hij is behandeld door een fysio/osteo (heleenxx op bokt) en door een tandarts, ik heb de stang & trens aan de wilgen gehangen en sindsdien gaat alles weer in stijgende lijn.

Nou ja, wil je meer achtergrond wezen, neem de tijd en duik in mijn profiel zou ik zo zeggen want Imago en ik hebben samen al een flink verleden!

Zelf ben ik best blij met de foto's. Vandaar dat ik ze ook wel op bokt durf te plaatsen.

Kritiek mag hoor want niets gaat ooit perfect. Wel graag onderbouwd want ik reed natuurlijk geen clinic bij de eerste de beste...

Losrijden met overgangenwerk
Afbeelding
Afbeelding

Keertwending
Afbeelding

Werkpirouette
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker galopje
Afbeelding

Travers
Afbeelding

Even verruimen (lekker los)
Afbeelding

Volte 8 m
Afbeelding

Yonker

Re: Imago (Z2/ZZ) @ clinic Nico Verwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:09

Wat een leuke paard zeg!! Lachen
Vind het er goed uitzien.. heb geen commetaar

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:24

wat een machtig mooi zwaar paard!

leuk zo'n clinic

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:21

Je ziet inderdaad een enorme verbetering t.o.v. jullie laatste foto's!
Fijn dat het weer zo lekker gaat.
Het plaatje als combinatie ziet er erg goed uit. Tevens vind ik Imago beter in zijn vacht en bespiering zitten.

Wel vind ik dat hij nog wat te hoog in zijn kruis blijft, hij mag meer gaan zitten.
En het plaatje zou helemaal af zijn als je handen / armen constanter op de juiste plek zitten. Het is een beetje lastig te zien, maar ik heb het idee dat je af en toe je hand net wel / net niet over de hals brengt en niet een gesloten hand hebt die rechtop staat zodat je vanuit je polsen mee kan blijven.
Maar het wisselt nogal van foto tot foto.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:44

Hij zóu inderdaad meer mogen gaan zitten.

Echter, vraag ik niet veel meer van hem met als redenen a: dat hij zijn bouw absoluut niet mee heeft, dus het hem éxtra veel kracht gaat kosten (en ik wil graag dat hij nog lang(er) meegaat) en b: hij is inmiddels 17, túúrlijk liep Bonfire toen nog OS maar goed, we praten wel over een kwaliteitsverschilletje...
Ik heb het er met Nico nog over gehad en Nico vindt dat hij (zéker voor Z2 niveau want dat start ik nu weer) zich voldoende zet, het niveau en de leeftijd in aanmerking nemende.

Imago kan het niveau zéker nog wel aan wat betreft conditie. Wat betreft bespiering is het gewoon geen 7-jarige meer.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:51

Ik vind jullie een onwijs mooie combinatie samen, en ik hoop dat je nog lang van hem kan genieten!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:47

ik vind het hele mooie fotos!
Leuke combi!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:00

Nou, Randi01: wat een vooruitgang!!!!!!
ik heb eerder foto's van je gezien, toen zat je er net weer op na je knieblessure. en echt, dit is 100x anders dan toen.
hier is meer ontspanning te zien. je paard lijkt het een stuk leuker te vinden en jij zit er ook makkelijker op. Het paard komt meer met zijn neus eruit en dat geeft een veel beter beeld.

Blijkbaar heeft het geholpen om een stapje terug te doen!!! mijn complimenten! OK dan!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:38

Net je hele profiel doorgelezen, jullie zijn wel echt voor elkaar gemaakt he Ja Lachen

Ziet er heel fijn uit, lekker ontspannen Ja

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:58

Wat een verhaal zit er achter jullie, je kunt echt zien dat jullie een zijn OK dan!

Het ziet er super uit hoor en fijn dat het met die tong nu helemaal opgelost is. Staar is inmiddels naar de osteopaat en tandarts geweest en we hebben inmiddels een goede instructeur dus hopelijk gaat het nu ook over bij ons Huilen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:00

Dat ziet er goed uit!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:25

Ziet er goed uit zeg!
Heb ook eens een clinic bij Nico gereden, was erg nuttig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:37

Wat een geweldige combi zijn jullie!
Zeker als je het verhaal in je profiel er op naleest Knipoog Ik vind het ronduit een prachtig paard, juist door zijn mooie stevige bouw... dit soort paarden zie je niet vaak in de ZZ categoriëen Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:15

Je start weer? Haha! Super! Komt vast helemaal goed. Heb weer met veel plezier naar je foto's gekeken. Knipoog
Imago is lekker ontspannen.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:55

Netjessssss....idd wat je zelf ook aanhaalt...zijn kont mag iets zakken (maar zal waarschijnlijk niet suoper gaan lukken door zijn bouw)

Verder ik vind je profiel geweldig geschreven, moest zelfs een klein traantje pinken met je hereniging met Imago...echt mooi geschreven Lovers

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:10

wat een superbeessie zeg! leuke combi zijn jullie hoor!