Jimmy @ Springwork (laatste keer!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gupjes

Jimmy @ Springwork (laatste keer!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 20:58

Hallo iedereen! Vorige week even mijn vriendje achter de spiegelreflex gezet, en hebben even wat foto's geschoten! Het was niet zulk lekker weer (mistig) maar wel leuke plaatjes uit gekomen. Helaas is de kwaliteit niet zoals ik had verwacht, maar ach! Mannen en technologie Knipoog

Ow ja, dat "laatste keer" is omdat ik full-time over ga op western/bitloos (touwhalster). Ik ben hem nu al aan het omzetten, en dat gaat gewoon zo goed dat ik alle bitten het huis uit gooi!

Hier doe foto's:

Afbeelding
Even z'n mooie koppie (was beetje bezweet Knipoog )
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb wél ingesprongen, maar zijn geen foto's van gemaakt!
Afbeelding
"Gister was het toch een oxer?"
Afbeelding
Afbeelding
Haha, ik had verwacht dat hij een héle vroege sprong zou maken (en dat ik daardoor naar achter zou schieten, dan geef ik hem extra de ruimte) maar niets bleek minder waar, hij zette juist heel láát af! Maarja, ik zit níet in zijn mond!
Afbeelding
Afbeelding

Met het springen hou ik hem inderdaad héél lang, en daar wil ik eigenlijk niets aan doen Knipoog Juilie mogen best "surgesties" geven, of redenen waarom ik hem dan wel langer zou houden, maar in principe heb ik er nu weinig/niets aan omdat ik hem om ga scholen Knipoog

Hopelijk krijg ik nuttig commentaar waar ik daadwerkelijk iets mee kan, s.v.p. geen one-liners of niet onderbouwd!

TopLadyI

Re: Jimmy @ Springwork (laatste keer!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:31

Je zegt eerst dat 't je weinig hebt aan commentaar omdat je 'm toch gaat omscholen, en vervolgens zeg je dat je wel commentaar wilt? Huilen van het lachen Maargoed, leuk paardje. Waarom wil je niet meer met 'm springen, je zegt dat je hem om gaat scholen, maar je kan toch nog wel blijven springen, want zo te zien heeft je paard er wel lol aan. Volgende keer (als die er komt) kan je beter een balk nog tussen de hoogste en de grondbalk leggen.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:52

Ik ga met Suziej mee,,

wel mooi paardje verder Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:55

Mooi hoofdstel! Vind dat je paard een best grappig springt Tong uitsteken Hij basculeert niet zo mooi boven de sprong, maar als je 'm toch gaat omscholen Knipoog Verder vind ik je springmutsje eigenlijk geen gezicht... Bloos Sorry dit is niet gemeen bedoelt hoor, maar hij is een beetje te groot volgens mij Haha!
Erg leuk paard heb je Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:58

Dat oormutsje is geen pan, maar voor de rest mooie springfoto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:59

hee daar is jimmy Haha! kom dit topic heel toevallig tegen Tong uitsteken
Ziet er goed uit! Haha! als jij er op zit lijkt het allemaal zo makkelijk op hem Tong uitsteken maar dat is het niet Knipoog (voor mij dan Tong uitsteken )
Haha, moet ik ook bitloos gaan rijden zondag Tong uitsteken
groetjes [***] Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 22:08

Het springmutsje is voor het geluid, hij is vrij gefocussed op geluid, wanneer er een stoel wordt verschoven bij de bakrand springt hij er gelijk voor weg. Daarom heb ik dit bij hem opgedaan. Ik blijf in principe nog wel springen, maar meer "voor de fun" af en toe zonder zadel Knipoog

Maar waarom zou er een balk tussen de grondbalk en de bovenste balk moeten?..
Opzich basculeert hij heel erg goed, hij kwam echter bij deze hindernissen niet super uit, waardoor hij dus of noodsprongen maakte, of juist hele vroege sprongen maken. Daardoor is het er bij beiden spanning Knipoog

Dank juilie wel verder.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:13

Leuk paard heb je! Hij springt erg grappig, dr moet nog wat techniek in of niet? Maar waarom blijf je niet doorspringen omdat je hem gaat omscholen? Ik rijdt ook met westernzadel (nu tijdelijk even niet) en ik spring ook nog altijd met mijn pony. Lachen
Nja veel plezier verder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:35

Je zou idd gewoon kunnen blijven springen ook al rijd je bitloos, als je 't leuk vind...
Verder ga ik met de rest mee, vind de bascule ook niet bijster maar niet ieder paard is een topper. Overigens kun je dat met het springen van oxers en triple's wel verbeteren.
En ik vind dat je ook wel wat spieren mag trainen, met name in de hals, die is nu wel erg ielig.

Er hoeft niet perse nog een balk tussen grondbalk en bovenste, dat is net wat je zelf prettig vind. Alleen bij een erg onervaren paard is het wel verstandiger.

leste_bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:52

mooi paardje Haha!

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 07:43

anneliesdj schreef:
Je zou idd gewoon kunnen blijven springen ook al rijd je bitloos, als je 't leuk vind...
Verder ga ik met de rest mee, vind de bascule ook niet bijster maar niet ieder paard is een topper. Overigens kun je dat met het springen van oxers en triple's wel verbeteren.
En ik vind dat je ook wel wat spieren mag trainen, met name in de hals, die is nu wel erg ielig.

Er hoeft niet perse nog een balk tussen grondbalk en bovenste, dat is net wat je zelf prettig vind. Alleen bij een erg onervaren paard is het wel verstandiger.

Dit paardje is niet gebouwd om een enorm front te hebben, hij is geboren met een heel iel nekje, en er zitten nu al véél meer bespiering op dan eerder!

Ik blijf ook wel springen Knipoog Maar niet zo serieus meer Knipoog Bedankt voor de berichten.

djodjodjoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:54

Ziet er leuk uit! En bitloos kan je nog makkelijk springen hoor, ik doe het ook zo vaak Knipoog Ga je hem zelf omscholen?

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 07:58

Met instructie omdat ik toch richting western wil, neem ik één a twee keer in de week les.

patj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:51

Leuk paardje Haha!
Springt ook er leuk.

RoosjeliefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:37

als je hem om wil scholen naar bitloos waar heb je dan nog in hemels naam een martingaal om??? Verward

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 10:44

Roosjelief schreef:
als je hem om wil scholen naar bitloos waar heb je dan nog in hemels naam een martingaal om??? Verward

Wat dan? De martingaal zit zó los dat hij totaal géén effect heeft op hem Knipoog Zit er in principe vooral om voor het voortuig!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:28

Gupjes schreef:
Roosjelief schreef:

Wat dan? De martingaal zit zó los dat hij totaal géén effect heeft op hem Knipoog Zit er in principe vooral om voor het voortuig!!

Als hij toch 'géén effect' op hem heeft, waarom heb je hem dan nog om? Vind het een leuk paard, jammer van de bespiering maar ik heb er hier nog zo een Duivel . Bij mij hielp het echt enorm om dubbel te longeren. Mutsje vind ik zelf ook niet echt prachtig, misschien een maatje kleiner? Verder heeft ie een leuk koppie!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:56

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd.