Middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:25

Het rijden met mijn paard gaat de laatste tijd echt super, hij loopt lekker ontspannen, we rijden regelmatig wedstrijd gaat allemaal goed, alleen de middendraf wil niet zo. Hij kan het echt ontzettend mooi met zijn benen bijna recht naar voren, maar de laatste tijd 'knalt' het niet meer zo. Hij gaat wel harder, maar hij strekt zijn benen niet echt. Ik ben er mee aan het werk met mijn instructrice, maar hebben jullie misschien alvast wat tips?

Alvast bedankt Lachen

dolor

Re: Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:06

als je hem eerst wat terug neemt en dan naar voren rijdt, komt de middendraf er beter uit. dus je moet bijvoorbeeld mxk van hand veranderen in middendraf, dan neem je hem in de bocht voor m wat terug en op mxk rijdt je hem dan naar voren. in de bocht komt hij dan ook wat meer op de achterhand waardoor zijn voorbenen wat meer vrijheid krijgen om te verruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:23

Kan het zijn dat je te veel geoefend hebt op lange zijdes of diagonalen waar je continu probeerde om de volledige lengte te strekken?
Probeer het schakelen kort te houden. Liever 4 goede passen dan 8 mindere. Ook in je training. Vergeet niet dat een oefening als middendraf een MIDDEL is om je paard beter te maken; het is geen DOEL.
Schakel ook gerust tussen arbeids-, verzamelde en middendraf in wendingen of op voltes; zorg dat hij lekker flitsend op je been is, maar dat je wél die aanspanning van achter uit houdt als je naar voren wegrijdt. Snap je welk gevoel ik daarmee bedoel?

_D_exter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:28

je kan hem in de bocht idd wat terugnemen, en dan veel been geven, maar wel goed contact met z'n mond houden, als je
dat contact verliest valt je paard in galop.

veel suc6 Lachen

horseman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:51

Paard eerst goed op de achterhand zetten. Veel overgangen rijden waarbij hij goed aan het been moet zijn. Als je hem lekker op die achterhand hebt op verschillende plekken (diagonaal, middellijn, rechte zijde, volte be enz) een paar stapjes vragen. Voorzichtig weer uitrijden met been en niet te veel hand. Desnoods door (kleine) volte op te rijden.