Ik had als 2 vragen het volgende meegenomen: a: de schouder binnenwaarts ging de laatste tijd niet lekker --> wat doe ik fout? en b: de (werk)pirouettes gaan zó goed dat er vást iets níet goed gaat (Imago is namelijk een langgelijnd paard dat makkelijk buigt maar lastiger te sluiten is).
Nou ja, kort gezegd: ik zat gewoon scheef in de schouder binnenwaarts. Zodra ik weer recht op mijn paard zat, was het probleem verholpen en reden we weer een keurig exemplaar.
(Werk)pirouettes gaan dus wél gewoon goed en Nico was er zéér tevreden over.
Imago is een 17 jarig paard, die tot maart dit jaar een half jaar niets gedaan heeft vanwege een knieblessure van ondergetekende. Sinds maart dit jaar staan we op een nieuwe (zeer luxueuze) stal (foto's in profiel), doet mijn knie het weer zoals het hoort en ben ik hem weer rustig aan gaan oppakken. Bij het oppakken kwam opeens een zeer vervelend probleem naar voren: tong steeds buitenboord. Wát ik ook deed, hoe stil of zacht ik ook in mijn hand was. Hij is behandeld door een fysio/osteo (heleenxx op bokt) en door een tandarts, ik heb de stang & trens aan de wilgen gehangen en sindsdien gaat alles weer in stijgende lijn.
Nou ja, wil je meer achtergrond wezen, neem de tijd en duik in mijn profiel zou ik zo zeggen want Imago en ik hebben samen al een flink verleden!
Zelf ben ik best blij met de foto's. Vandaar dat ik ze ook wel op bokt durf te plaatsen.
Kritiek mag hoor want niets gaat ooit perfect. Wel graag onderbouwd want ik reed natuurlijk geen clinic bij de eerste de beste...
Losrijden:

Lachen kán ik wel:

Overgangen rijden tijdens het losrijden om achterbenen wakker te schudden:

En netjes vierkant hè dát moeten we nu wel kunnen:

En dán voor het eggie: veel foto's nu van de werkpirouettes:

Keertwending om de achterhand:

Galopje, mooi hoog ingesteld en totale losgelatenheid:

Inzet werkpirouetje:

Werkpirouetje:

Leuk plaatje zo:

Travers in draf op linkerhand (kijk dat voorbeen lekker ruim grijpen):

Voltetje 8 m (onderdeel uit nieuwe proeven jan/feb)

Einde van diagonaal verruimen (en kijk mij eens knap zitten eindelijk): zie maar hoe ontspannen en totaal losgelassen Imago is:

Voltetje 8 m andere kant op:

Even sluiten:

Nog wat lekkers aan boord?

en een foto waar ik zelf eens een keer niet als een halve mongool op sta:

)

.