5j bonte @ work met de pessoa (2de keer!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

5j bonte @ work met de pessoa (2de keer!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:20

Vandaag is de zadelmaker langsgeweest en heeft m'n zadel meegenomen dus ben ik momenteel zadelloos maar m'n beesie moet natuurlijk wel beweging hebben.... Dan maar longeren! Spirit heeft echt een hekel aan longeren en doet dan natuurlijk niet zijn best of loopt gewoon weg (op zijn slechte kant, links). Meedere (oudere en ervaren) personen hebben het al geprobeerd maar zonder succes Ach gut . Een tijdje geleden heb ik een pessoa gekocht en uitgetest, ik heb wel de bak verkleind en er een longeercirkel van gemaakt. Vandaag was mijn doel zonder cirkel Haha! of ik gewonnen heb zie je op de foto's Knipoog .
De foto's staan niet op volgorde.

1. http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDRBPRQM.jpg
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding
16. http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJ3OYSKY.jpg

Zoals je ziet heb ik gewonnen Haha! , op sommige foto's is de pessoa niet goed genoeg aangespannen maar dit heb ik bewust zo gedaan. Ik wil hem niet dwingen om met zijn hoofd naar beneden te lopen maar hij mag dit natuurlijk wel uit zichzelf doen. De pessoa hangt trouwens niet te los, hij kon onmogelijk op de pessoa staan en zich zo bezeren of vallen. Op sommige foto's zie je dat hij gespannen is maar dit vind ik normaal, dit was nog maar de 2de keer met de pessoa en hij ontspant heel moeilijk dus ik ben al zeer tevreden met het weinige onstspannen lopen. De laatste foto's zijn van zijn 'slechte' kant, dus de kant waar hij steeds wegloopt. Vandaag was hij heel braaf, de 1ste 2 min. probeerde hij me wel uit door zot te doen of een poging tot uitbreken, maar zodra hij door had dat ik niet van plan was te verliezen was hij een engeltje. Over het feit dat hij te dik is, hier word serieus aan gewerkt! Hij word nu 3-4 keer per week intensief gereden/gelongeerd (wel opgebouwd natuurlijk) en is al heel wat kilo's kwijt Knipoog .
Ja, ik heb ingestapt, ingedraaft en uitgestapt zonder pessoa maar dat vond ik te saai om hier te plaatsen Clown . We hebben z'on 3 kwartier gelongeerd (incl. in- en uitstappen zonder pessoa en met stap er tussen)

Commentaar is zeker welkom, zelf heb ik dit ook nog niet veel gedaan.
Dus kom maar op met jullie commentaar Haha! !

Rooos_

Re: 5j bonte @ work met de pessoa (2de keer!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:23

Ik vind het er goed en ontspannen uitzien, het is ind. goed dat je de pessoa wat losser hebt Knipoog

en Op foto 14. wat een heerlijk actieve achterhand zeg Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:49

wat leuk, als je de foto's echt op volgorde bekijkt zie je dat de achterhand er steeeeds ietsje meer onderkomt!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:50

Wat een leuk paardje is dat zeg.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:59

Hey

Leuk paardje maar kijk aub uit met pessoa trainen met zo'n jong paard, pessoa systeem is een heel fijn systeem maar heel sterk en intensief voor het paard, voor je het weet heb je hem aan een blessure geholpen, geen aanval enkel een waarschuwing...

Greetz

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:24

Bedankt, leuke reactie's Haha!.
Romy18: ik weet dat ik moet opletten omdat het behoorlijk intensief is, daarom zet ik de pessoa ook op de laagste stand (en losser) en longeer ik max 30min met de pessoa (met stap natuurlijk). Over die blessure wist ik niet, kun je me vertellen wat voor soort blessures ze hiervan kunnen krijgen? Dan weet ik waar ik op moet letten.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:32

heb net een topic geopent op longeren en lange lijnen waarin precies staat uitgelegd wat en hoe volgens mijn mening.
Ik het kort hier even 30 min is al veels te lang 10 min is meer dan genoeg, de blessures zijn voornamelijk rug en peesblessure's, maar lees het topic maar even door als je wilt..

Greetz