Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Mijn eerste gedacht is ook het zadel. Een jong paard verandert snel van bespiering waardoor een zadel na een tijdje niet meer goed past. Laat een zadelmaker eens kijken en vraag hulp van een goede instructeur.
Kijk ook eens naar het voer: krijgt hij wel genoeg eiwitten, mineralen en vitaminen om de spieren die hij nodig heeft op te bouwen?
Flurk schreef:doet hij dit buiten ook tijdens een buitenrit?
misschien heb je hem afgestomt door steeds in dezelfde omgeving te trainen
zadel past niet meer, ding is op........ dus even een paar maandjes vakantie en een nieuw zadel kopen...... en dan heb jehet paard weer terug deja schreef:Sorry hoor maar ik denk dat ie gewoon lui is... Hebben wel meer friezen last van! Dat van het zadel kan ook best maar dat kan je zo voelen... Even goed op de wervers onder het zadel wrijven als ie daar niet op reageerd en er zitten geen drukkingen is het niet het zadel! Ik denk dat je gewoon iemand met de longeerzweep erachter moet hebben. Als die hem een paar x raakt wanneer het nodig is denk ik dat hij zo weer loopt... paard probeert het gewoon, is nog niet zo lang onder het zadel, heeft mijne ook een tijdje gedaan (Is wel gewoon KWPN'er maar ook die proberen het!)!
Alicia2u schreef:deja schreef:Sorry hoor maar ik denk dat ie gewoon lui is... Hebben wel meer friezen last van! Dat van het zadel kan ook best maar dat kan je zo voelen... Even goed op de wervers onder het zadel wrijven als ie daar niet op reageerd en er zitten geen drukkingen is het niet het zadel! Ik denk dat je gewoon iemand met de longeerzweep erachter moet hebben. Als die hem een paar x raakt wanneer het nodig is denk ik dat hij zo weer loopt... paard probeert het gewoon, is nog niet zo lang onder het zadel, heeft mijne ook een tijdje gedaan (Is wel gewoon KWPN'er maar ook die proberen het!)!
Denk je dat echt serieus? Een paard dat last heeft van z'n rug laat dat pas na veel schade en pijn merken. Dit paard laat het ook merken, ookal heeft hij geen drukkingen. Er kan meer mis zijn met het zadel dan alleen aan de wervelkolom: er kan druk uitgeoefend worden op de schouderbladen, waardoor de voorhand wordt begrensd. Het zadel kan kiepen, schuiven. De singel kan op de verkeerde plaats zitten, de kussens kunnen zijn scheefgeraakt, noem maar op. Dit hoef je niet altijd te merken aan drukkingen en een reactie op druk aan de wervelkolom, maar merk je het eerste aan de beweging van je paard onder het zadel! Bij reactie op druk ben je al veel te laat.
aerdenhout1 schreef:Ik vind het allemaal wel weer erg op het zadel gegooid inderdaad dat het paard niet loopt. Wel eens aan gedacht dat de amazone misschien zelf vasthoud aan de voorkant?? Misschien zit ze wel zo scheef als een hoeretoeter?? Misschien krijgt het paard niet voldoende krachtvoer naarmate hij meer in het werk is komen te staan?? Misschien heeft hij kiespijn omdat een 4 jarige nog aan het wisselen is?? Als alle problemen konden worden opgelost met passende zadels zou er een hele hoop paardenellende minder zijn!