gewoon een vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

gewoon een vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 14:03

Ik weet niet of het hier goed staat, ik heb thibor nu 3 weken waarvan ik hem ongeveer 2 weken rijd.

Hij doet het super, pakt alles heel goed op zonder stressen tec

Nou zou ik graag wat tips hebben voor het veruimen in de draf.
Ik rijd al vaker overgangen en hij schakeld erg makelijk, het moeilijke is alleen dat hij alleen achter veruimd en de achter benen heel hoog op tilt.
Hij zet ze zo ver naar voren dat hij zn voor benen niet meer kwijt kan, nou oefen ik met over gangen midden draf en terug maar hij blijft achter meer lopen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee??
en wat kun je er aan doen, ik kreeg als tip meer teugel geven maar dat werkt averechts

Alle tips zijn welcom
(ps hij doet het met los gooien ook)

manonV

Re: gewoon een vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:44

sorry ik ken dit probleem niet.
maar als je nou een xtje een les neemt en dan aan je intructeur vraagt wat je er aan kan doen,kunnen jullie het gelijk samen oefenen, en ze kan je tips geven.

nou jaa sorty verder weet ik ook nix meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:12

Als hij het nou alleen onder het zadel zou doen dan zou ik het in eerste instantie zoeken in een iets te vasthoudende ruiterhand waardoor 'ie van voren niet lekker weg kan.
Maar als ik lees dat het ook met losgooien gebeurt, dan denk ik dat je dit probleempje beter even met je hoefsmid kunt bespreken. Even samen kijken of je 't voorbeen wat sneller af kunt laten rollen, en het achterbeen (indien nodig) iets trager kunt laten maken.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de beweging van je paard, als hij het achterbeen zowel heel hoog optilt als heel ver naar voren plaatst Verward Heb je al met 'm gelest? 'k Ben wel benieuwd naar wat je instructeur er van vindt!

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:22

k was bij het rabo talenten plan en had precies dezelfde vraag.
toen we het vragen kwartiertje bij edward gal hadden ben k naar hem toe gegaan en het hem gevraagd,
hij zei dat je balken op de grond moet neer leggen in de telkens weider uit elkaar moet leggen.
dat heeft bij mij aardig geholpen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:25

Misschien een keer een Osteopaat erbij halen. Werken aan het losmaken van de schouders. Past het zadel goed?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:50

het is geen medisch probleem paard is compleet onder zocht en helemaal goed bevonden
hoeven zijn super etc
ja mn instructeur zei ook balkjes, dat zal ik eens gaan proberen
thanx.
mijn instructeur zegt dat hij moet leren veruimen, hij heeft dit namelijk nooit gedaan.
ik had dr even bij moeteten zeggen dat het hier om een 7 jarige gaat met van zich zelf heel veel achter been hij gaat snel zitten in de gangen maar heeft nooit geleerd te veruimen.(natuurlijk veruimd hij wel maar tilt zn been niet om brengt hem alleen naar voren terwijl hij zn achter been wel meer op tilt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:10

Eigenlijk had je je antwoord dus al toen je je vraag stelde Verward

Overigens wil ik met m'n tip niet zeggen dat de hoeven niet goed zijn, maar je kunt mbv je beslag rijtechnische probleempjes soms nét even wat makkelijker helpen oplossen door bv het afrolmoment wat te manipuleren.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:00

ik denk dat je m juist iets meer moet tegenhouden (niet vastzetten!!), hij wil heel veel, hij kan het alleen niet bij houden, als je m met net iets meer druk rijdt kunnen jij en je paardje het beter verwerken en uitbouwen tot een mooie middendraf. Succes

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:35

ik krijg maar 1 keer per maand les momenteel dus heb t even over de telefoon over legt zeg maar vandaar dat ik hier kijk of dr mensen zijn die dit kennen

@ Yess bedankt voor je commetaar hier kan ik wat mee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:36

Sonja schreef:
Eigenlijk had je je antwoord dus al toen je je vraag stelde Verward

Overigens wil ik met m'n tip niet zeggen dat de hoeven niet goed zijn, maar je kunt mbv je beslag rijtechnische probleempjes soms nét even wat makkelijker helpen oplossen door bv het afrolmoment wat te manipuleren.

ik snap wat je bedoelt maar daar heb ik wel aan gedacht maar hij is niet beslagen dus we kunnen moeilijk zn hoeven veranderen