swerdy @ work in black western welshxarabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fabske

swerdy @ work in black western welshxarabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 07:34

tijdje terug swerdy gelongeerd met bijzet was de eerste keer dus hij liep vrij los en kon dus ook volledig hoog lopen.
Dit om eerst eens te kijken hoe hij erop reageerde.
De reden dat ik met bijzet wil gaan longeren is omdat hij daarmee de bespiering van zijn hele bovenlijn verstevigd, meer als zonder bijzet. Aangezien hij daar ook zwart had ook maar even showen hier :

Afbeelding
alles vast maken en controleren.
Afbeelding
swerdy stappen aan de longe
Afbeelding
drafje hier wel laag maar hij valt wel wat op de binnenhand.
Afbeelding
galopje op de andere hand.
Afbeelding

naderhand hebben zowel swerd als pres nog los uit mogen kuren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik heb ze dit keer opgejaagd met een plastic zak maar ik vind dat ze er niet bang voor moeten worden omdat ik ze hiermee opjaag en dat risico loop je natuurlijk wel dus na het losgooien laat ik ze altijd even kijken naar het plastic er aan ruiken en voelen en dit is wat mijn paardjes daar van vinden:
Afbeelding
Afbeelding

maar natuurlijk heb ik ook gereden met Swerd en daarvan zijn de volgende foto's hij is zo goed als wat weer de oude weer redelijk soepel aan het worden stevig op de beentjes en niet meer kreupel geweest. Dus we zijn weer met moeilijkere oefeningen langzaamaan het beginnen zoals soms een keer een stop en zo nu en dan doubling en dat vind ie leuk
Afbeelding
stappen
Afbeelding
drafje :verliefd:
Afbeelding
galopje wordt aan gewerkt is nog niet helemaal recht op de volte.
Afbeelding
doubling, een draai op de achterhand vanaf de binnenhoefslag naar de hoefslag toe in tegenstelde richting. paard moet in dezelfde gang weer de andere kant op zonder teveel moeite ik had hem bij swerdy in galop gedaan en je ziet geen probs om in galop verder te gaan.
De oefening is eigenlijk om paarden rustiger te krijgen en beter aan de hulpen bij swerdy werkt het een beetje averechts omdat hij er ipv rustiger heter van wordt maar aangezien hij wel braaf blijft vind ik het niet zo erg ik doe het niet vaak met hem gewoon een keer tussendoor uiteraard eerst in stap en draf Knipoog en het gaat eigenlijk wel lekker zo.
ook uitstappen hebben we gedaan Haha!
Afbeelding
na zwaar werk mag je rollen ntl Haha!

iedereen die tips of commentaar heeft shoot, liefst wel vriendelijk en opbouwend natuurlijk ::D

linda_walter

Re: swerdy @ work in black western welshxarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:42

wat gaaf zeg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:56

Wat me opvalt is dat je zo`n nette zit hebt. Toevallig vroeger engels gereden? Heb je knollie al een keer in het echie gezien toen we Urs gingen ophalen. Ben blij voor dat hij weer helemaal is opgeknapt!
Nu hopen dat het zo blijft!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:59

Zoooo dat doet hij braaf voor een eerste keer! Foto 5 is een mooie moment opname *LOL* Langzaamaan zal hij er steeds beter mee gaan lopen. Ademo heeft daardoor zijn rugspier veel beter ontwikkeld! Prachtig om te zien hoe ze zo heerlijk vrij kunnen rennen, hij neemt het er ook echt van! Hij heeft gewoon alleen zijn linkerachterbeen maar op de grond bij foto 6 Clown Wat kan hij toch showen! En wat je zegt; ze laten zien dat de plastic zak niet eng is vind ik ook erg belangrijk. Vaak vinden ze (tenminste die van mij) het dan ook niet eens eng, maar was het gewoon een goed excuus om gek te doen Knipoog Prachtig yogje onder het zadel trouwens! Ziet er relaxt uit! Ik hoop dat het nu goed met hem blijft gaan en de blessure achterwege blijft.

Maarre...een doubling?? Wij hier in Friesland noemen dat een Roll Back, ik neem aan dat we toch hetzelfde bedoelen Blond Vanuit (bijv galop) een stop, draai om de achterhand richting bakrand en op de andere hand (waar je dus op uitkomt) de andere galop pakken. En neej, die van mij wordt er ook niet rustig van Extreme duivel

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:06

@ blingh ik heb altijd dressuur gereden vroeger en springen en aangespannen en uhmz cross en endurance haha ik ben altijd al manusje van alles geweest Tong uitsteken nog steeds wel hoor ik doe nog wel eens springen en ik doe ook nog steeds endurance en wil ook trec gaan rijden.

Thnx voor het compliment ik vind alleen dat ik mijn handen en voeten wel eens bagger houdt trek mijn hakken teveel op. of maak er pipo voeten van, en mijn handen spelen wel eens piano.
Ik zoek ook altijd naar geld hahaha Tong uitsteken
Maar ik werk er wel aan haha als hij blijft gaan zoals hij nu doet moet het goed komen, Hij heeft een flinke hoefontsteking gehad en een peesontsteking maar die zijn er nu helemaal uit, al een tijdje en ik heb ntl wel eerst rustig opgebouwd eerst wandelen opgebouwd met stappen draven en middendraf aan de hand daarna stapritjes erbij met mij erop stappen en draven met mij erop
en voor de bak ben ik eerst begonnen met gewoon longeren en losgooien totdat hij weer een beetje evenwichtig liep vervolgens ook stappen en draven met mij erop in de bak later ook galop erbij. en nu ook eerst flink veel korte buitenritjes lange stukken is namelijk makkelijker als al het wend werk als je lang stil hebt gestaan, Maar meneer heeft weer praatjes voor tien dus ik denk dat ik er wel weer lang plezier van zal hebben uiteraard houdt ik hem nauw gezet in de gaten als ik merk dat hij ook maar iets onregelmatig is dan stop ik meteen.

Hij wordt wel verwend na het rijden spuit ik hem af masseer ik hem in met een homeopathische gel tegen spierpijnen en vervolgens met lavendelolie nog een keer na masseren. zodat hij maar nergens last van krijgt en tot op heden gaat het goed Haha!

@ ademo, Nee is geen rollback maar het lijkt er wel op Tong uitsteken je maakt namelijk geen echte stop je komt aan in stap draf of galop je draait vanuit die gang en gaat weer verder in die gang, dus er is geen stop en dan een draai maar meteen een draai vanuit het tempo waar ze in gaan. Ik heb de oefening geleerd van mijn vorige trainster, Mijn merrie doet het veel rustiger en beheerster.
Hij lijkt echter wel op een rollback hoor dus ik snap wel de verwarring haha.

en jij ook thnx voor de complimenten Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:54

Ziet er echt netjes uit Fab Ja
En die doubling vond ik al helemaal gaaf om te zien Bloos!!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:39

kan die goed he clau Haha!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:08

Leuke foto's Fabske!
Die rijfoto's zijn mooi Ja
En dat heet worden van doubling herken ik Tong uitsteken

fabske