Dit om eerst eens te kijken hoe hij erop reageerde.
De reden dat ik met bijzet wil gaan longeren is omdat hij daarmee de bespiering van zijn hele bovenlijn verstevigd, meer als zonder bijzet. Aangezien hij daar ook zwart had ook maar even showen hier :

alles vast maken en controleren.

swerdy stappen aan de longe

drafje hier wel laag maar hij valt wel wat op de binnenhand.

galopje op de andere hand.

naderhand hebben zowel swerd als pres nog los uit mogen kuren:

ik heb ze dit keer opgejaagd met een plastic zak maar ik vind dat ze er niet bang voor moeten worden omdat ik ze hiermee opjaag en dat risico loop je natuurlijk wel dus na het losgooien laat ik ze altijd even kijken naar het plastic er aan ruiken en voelen en dit is wat mijn paardjes daar van vinden:

maar natuurlijk heb ik ook gereden met Swerd en daarvan zijn de volgende foto's hij is zo goed als wat weer de oude weer redelijk soepel aan het worden stevig op de beentjes en niet meer kreupel geweest. Dus we zijn weer met moeilijkere oefeningen langzaamaan het beginnen zoals soms een keer een stop en zo nu en dan doubling en dat vind ie leuk

stappen

drafje :verliefd:

galopje wordt aan gewerkt is nog niet helemaal recht op de volte.

doubling, een draai op de achterhand vanaf de binnenhoefslag naar de hoefslag toe in tegenstelde richting. paard moet in dezelfde gang weer de andere kant op zonder teveel moeite ik had hem bij swerdy in galop gedaan en je ziet geen probs om in galop verder te gaan.
De oefening is eigenlijk om paarden rustiger te krijgen en beter aan de hulpen bij swerdy werkt het een beetje averechts omdat hij er ipv rustiger heter van wordt maar aangezien hij wel braaf blijft vind ik het niet zo erg ik doe het niet vaak met hem gewoon een keer tussendoor uiteraard eerst in stap en draf
en het gaat eigenlijk wel lekker zo.ook uitstappen hebben we gedaan

na zwaar werk mag je rollen ntl

iedereen die tips of commentaar heeft shoot, liefst wel vriendelijk en opbouwend natuurlijk ::D
Langzaamaan zal hij er steeds beter mee gaan lopen. Ademo heeft daardoor zijn rugspier veel beter ontwikkeld! Prachtig om te zien hoe ze zo heerlijk vrij kunnen rennen, hij neemt het er ook echt van! Hij heeft gewoon alleen zijn linkerachterbeen maar op de grond bij foto 6
Wat kan hij toch showen! En wat je zegt; ze laten zien dat de plastic zak niet eng is vind ik ook erg belangrijk. Vaak vinden ze (tenminste die van mij) het dan ook niet eens eng, maar was het gewoon een goed excuus om gek te doen
Vanuit (bijv galop) een stop, draai om de achterhand richting bakrand en op de andere hand (waar je dus op uitkomt) de andere galop pakken. En neej, die van mij wordt er ook niet rustig van
nog steeds wel hoor ik doe nog wel eens springen en ik doe ook nog steeds endurance en wil ook trec gaan rijden.
!