Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik denk dat het een hele vriendelijke manier is voor een paard wat zoveel moeite heeft met voltes. KiekKiek schreef:Slangenvoltes en overgangen!
Het is wel lastig hoor! Succes!
Of eerst helemaal naar links en naar recht buigen met een snoepje
Ziezo_X schreef:Het zou wel kunnen helpen om op een volte bij A of C te gaan draven en daar heel veel stap-draf en draf-stap overgangen te rijden. En dan vooral op de buitenteugel de overgang maken. Ook afentoe eens even lekker naar voren draven op een volte en weer iets terug rijden helpt voor dr evenwicht. Als je voelt dat ze losser komt kan je de voltes iets sluiten en weer overgangen rijden. Op het moment dat je voelt dat ze de overgang maakt kan je iets meer naar binnen sturen, zodat ze goed buigt in haar overgang.
Probeer het maar eens een half uurtjeik denk dat het een hele vriendelijke manier is voor een paard wat zoveel moeite heeft met voltes.
Valiente schreef:Ziezo_X schreef:Het zou wel kunnen helpen om op een volte bij A of C te gaan draven en daar heel veel stap-draf en draf-stap overgangen te rijden. En dan vooral op de buitenteugel de overgang maken. Ook afentoe eens even lekker naar voren draven op een volte en weer iets terug rijden helpt voor dr evenwicht. Als je voelt dat ze losser komt kan je de voltes iets sluiten en weer overgangen rijden. Op het moment dat je voelt dat ze de overgang maakt kan je iets meer naar binnen sturen, zodat ze goed buigt in haar overgang.
Probeer het maar eens een half uurtjeik denk dat het een hele vriendelijke manier is voor een paard wat zoveel moeite heeft met voltes.
Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag het eens uitgeprobeerd en vooral wanneer ik tijdens de overgang haar een klein beetje liet buigen merkte ik dat ze losser werd en haar gehele lichaam meer meeboog in de voltes. Echter had ze dan wel weer de neiging om over het buitenschouders weg te lopen waardoor ik haar weer meer recht reed op 2 teugels.
Hoe bedoel je trouwens een overgang op de buitenteugel?
Bedankt voor alle reacties.
met overgang op de buitenteugel rijden bedoel ik dat je als je wil gaan stappen je dr iets meer nageefelijk vraagt op de buitenteugel. (Hier zet je dus heel iets meer druk op dan op de binnenteugel). Als het goed is loopt ze dan ook wat minder over de buitenschouder weg.