Ze wilt dr rechtergalop niet meer goed aanspringen (M2 paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

Ze wilt dr rechtergalop niet meer goed aanspringen (M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:00

Hallo,

Ik ben binnen 9 maanden van het B naar het M2 gereden en nu doet ze steeds erg raar. We zijn al een tijdje bezig met het M2 en met een beetje Z zoals apuyeren enzo. Maar nu ineens doet ze heel raar. Ze deed eerst altijd super de stap galop enzo maar nu springt ze steeds in de lucht en gaat stilstaan in het niets. En springt steeds overkruisd.
Dus dit kost ons net ons wp. Ik haal steeds ongeveer 176 punten omdat ik 3en en 4en op die ene galop krijg. De andere galop krijg ik steeds 7vens enzo.
heeft iemand enig idee hoe ik dit eruit kan rijden?

Groetjes en alvast bedankt

Leonie_M

Re: Ze wilt dr rechtergalop niet meer goed aanspringen (M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:12

Als ik zo je verhaal hoor denk ik dat je weer even terug moet gaan naar de basis. Gewoon simpel werk, naar voren naar de hand en over de rug. En vanuit die ontspanning weer je galopwerk mee gaan pakken. Je bent heel erg hard gegaan en soms is het even nodig om een stapje terug te doen.

Wel zal ik ook proberen uit te sluiten of het niks lichamelijks is. En ligt je zadel nog wel goed

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:13

Misschien even een rust periode inlassen van een of twee maanden. Het is natuurlijk niet niks van de B naar de M2 in zo'n korte tijd. Even lekker terug naar de basis wat rijden betreft ( zie bericht boven mij) en wat meer naar buiten, longeren en rustdagen er tussen. Vaak is dat al voldoende om het koppie weer helder te krijgen.
Je hebt een prachtige haflinger trouwens!! En compliment voor je rijstijl!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:03

Leonie_M schreef:
Als ik zo je verhaal hoor denk ik dat je weer even terug moet gaan naar de basis. Gewoon simpel werk, naar voren naar de hand en over de rug. En vanuit die ontspanning weer je galopwerk mee gaan pakken. Je bent heel erg hard gegaan en soms is het even nodig om een stapje terug te doen.

Wel zal ik ook proberen uit te sluiten of het niks lichamelijks is. En ligt je zadel nog wel goed

Ik heb net een nieuw zadel een Anky en die licht super. Voor mij en voor haar. Veder heeft ze nergens alst van. Alleen de rechter galop. Maar wij dachten idd ook al dat het misschien iets te snel was gegaan voor haar.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:05

Of inderdaad even rust geven, is wel heel snel allemaal, ook voor je pony.
En als dat niet helpt ben ik bang dat ze scheef is; recht richten dus. Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:06

aerdenhout1 schreef:
Je hebt een prachtige haflinger trouwens!! En compliment voor je rijstijl!

Super bedankt voor dit compliment.
Ik ga naar nu lekker vaker in het bos rijden wat ze ook altijd erg lekker vind. Longeren moeten we bij haar niet proberen heeft ze nooit gewild. Rent dan dwars door alles heen en nog steeds doet ze het niet. Alleen als er iemand op zit maar owe als je er afgaat dan gaat zij ook weg.
maar gewoon lekker door het bos. Dat had ik ook al gedaan een dag voor de wedstijd ik merkte wel dat ze daar al veeeeeel rustiger van werd. Dus gewoon rustig aan en de wedstrijden staan al op een laag pitje. Af en toe nog en doe wel mee met de selecties. Afgelopen zomer zijn we namelijk door gegaan naar de Gelderse Kampioenschappen i het M1. En ookal gaat het nu niet zo goed er is toch een kans. Wiie weet is ze tegen die tijd dat de selecties er zijn wel weer veel beter.
We zullen zien.
Alvast bedant voor jullie meedenken:) Pling

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:05

Mijn haf begon ook te staken na een half jaar wedstrijden.. die was verzuurd.
Ik heb haar 4 maanden rust gegeven, en daarna was ze weer zo goed als nieuw.
Nu doe ik het allemaal veel rustiger aan met haar, omdat ze blijkbaar toch last krijgt als we te snel gaan met trainen en wedstrijden.