Emmy Joy & ik overwinnen mijn angst .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Emmy Joy & ik overwinnen mijn angst .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:29

De laatste keer dat Emm en ik gesprongen hebben is het helaas niet helemaal goed gegaan. Ik had de hindernis per ongeluk te hoog teruggezet, nadat er een balk afgevallen was.
We hebben deze hindernis daarna gewoon gesprongen, maar Emmy is daarbij heel erg van de hoogte geschrokken, waardoor ze daarna niet meer wilde springen en alleen maar vol op de rem ging voor de hindernis, steigerde en vervolgens op haar achterbenen omdraaide om hard weg te rennen.

Het afgelopen half jaar ben ik dus vooral bezig geweest met vrijspringen om Emmy weer over haar angst heen te helpen.
Hoe vaker ik haar liet vrijspringen, hoe leuker ze het weer begon te vinden, dus gisteren moest ik er zelf ook maar weer aan geloven.

Een vriendin meegesleept als steunpunt (en als fotograve Tong uitsteken) en mijn angst overwonnen!
Wat ben ik trots op mijn paardje!

Afbeelding
Zeg baas, staat daar een hindernis !

Afbeelding
Bedoel je dat we echt gaan springen?

Afbeelding
Ow baas, maar dit kan ik wel hoor!

Afbeelding

Afbeelding
Kom nou baasje, dit is toch geen hoogte?

Afbeelding
Hoezo geen ruimte over?

Afbeelding
Leuk! Een stijltje.

Afbeelding

Afbeelding
En dan toch nog 60 cm gesprongen !!

Afbeelding
En nog lekker uitdraven

Commentaar:
- Ik spring als een kippetje
- Mijn houding in mijn springzadel is ook verre van optimaal

Maar zeg nou zelf! Dit is toch gewoon een superpaardje Cool * En anders in elk geval voor mij Haha! *

hunter87

Re: Emmy Joy & ik overwinnen mijn angst .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:35

wat goed dat jullie samen je angst hebben overwonnen!! suc6 er verder mee!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:43

super dat jullie het weer op pakken , het paard heeft inderdaad genoeg over
ik vind het een heel luek dier om te zien
succes

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:53

Sorry dat ik het zeg, maar vind het een beetje een raar verhaal. Je gooit de balk eraf, oke kan gebeuren. Je legt hem weer goed, versteld de hoogte daar ongemerkt iets bij. Kan ik ook nog in meekomen. Maar je ziet toch wel of de hindernis nog ongeveer hetzelfde staat . Als je hem al hoger zet als 10cm daarvoor dan valt dat direct op als je de hindernis aan rijd. En mocht het toch te hoog zijn voor een paard en vervolgens weigert, dan zet je hem gewoon een stap lager zodat die wel weer springt. Als jij zegt dat je er bijna een half jaar over gedaan hebt om hem weer aan het springen te krijgen heb je in mijn ogen iets niet goed gedaan de eerste keer dat die weigerde.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:32

Hier meld de vriendin zich Cool

Het ging super meid! Emmy is echt een topspringpaard!
En het plezier straalt ervanaf, echt geweldig! (en dat ik er niet bijsta, hélemaal geweldig Haha! )
Echt super dat je je angsten hebt overwonnen! Go jij! Go jij!

@ marsmars;
Het spijt me zeer, maar je kent het paard niet. Dit is niet zomaar een paard waar je zomaar opstapt, en mee wegrijdt.
En tuurlijk heeft ze geprobeert nog lager te springen, maar het paard werd levensgevaarlijk, was echt bang. Ze zijn al een keer achterovergeklapt door het steigeren en daar heeft spoec wat angst aan overgehouden.
Lijkt me vrij begrijpelijk toch?? Lachen

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 19:23

Thanx voor de berichtjes! Lachen

Nja MissE heeft het eigg al een beetje verklapt marsmars, maar Emms is idd niet het makkelijkste paard dat je kunt verzinnen.

Nadat we toen een half jaar geleden over de hindernis zijn gegaan is Emm geschrokken van de hoogte, maar omdat ze zo ruim overkwam dacht ik, ik spring nog 1 sprong en dan stop ik ermee.
Helaas was Emm het daar niet mee eens en weigerde ze, steigerde, draaide om en rende weg.
Daarna heb ik dus de hindernis 2 gaatjes lager gezet, zodat ze nog een keer een lagere hindernis kon springen en dat we dus alsnog goed afsloten. Maar helaas het kwaad was al geschiet, mevrouw sprong niet meer, maar kwam alleen nog maar omhoog.
Ik heb de hindernis toen op een kruisje van 30 cm gezet en het nog verscheidene keren geprobeert. Het werd alleen elke keer dat ik op de hindernis aanreed gevaarlijker om ermee door te gaan, zo hoog als ze steigerde.
Op aanraden van de staleigenaar ben ik gestopt met rijden omdat hij gewoon bang was dat er iets zou gebeuren.

Dat ik vervolgens een half jaar lang bezig ben geweest met vrijspringen, was niet om Emmy's angst te overwinnen, want die was na 2 keer vrijspringen al wel weg.
Maar om die van mij te overwinnen, en dat is gister in elk geval redelijk gelukt Lachen

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:30

Hoi
Goed van je dat je je angst hebt overwonnen, OK dan!
vind het ook mooie foto s ze springt er echt ruim overheen.
En kan me best voorstellen dat je angst had vooral door
het steigeren, want als ik sultan weleens zie steigeren
zo hoog dat hij bijna omklapt ben ik blij dat ik er langs sta
(nou ja ook niet echt prettig moet ik zeggen)en er niet opzit zoals in jou geval.
Ben blij dat het dus weer de goede kant opgaat met jullie.
Wat ik ook een hele goede eigenschap van jou vind is dat
je toch altijd wel positief blijft terwijl het niet het makkelijkste
paard is. Extreme duivel
Heel veel plezier samen.
Doei, doei

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:46

Dankje voor je reactie Noudy Lachen
En ik heb echt al vaak zat geroepen hoor: 'Ik verkoop die rotknol !' Maarja wie wil er nou zon rotknol hebben Haha!
Dus hou dr toch maar liever zelf Haha!

Wel typisch bokt hoor, honderden mensen kijken maar niemand reageerd Huilen
Mss moet ik haar volgende keer maar in de krul trekken, krijg ik tenminste reacties Vork

Nee ff serieus, niemand positief commentaar waar ik iets mee kan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:51

ik vind het super dat je weer bent gaan springen en niks overhaast doet.

ik zou alleen wel je benen meer naar voren houden onder het springen. je legt ze nu te ver naar achteren. verder heb ik er geen commentaar op Knipoog

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:54

Echt super dat je je angst weer hebt overwonnen en niks overhaast hebt gedaan!! Haha!