rechts vastpakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

rechts vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:46

misschien een bekend probleem bij een hoop mensen maar ik wordt er gek van...

het ene moment loopt mn paard heerlijk, het volgende moment pakt hij mn rechterteugel vast en is er geen land meer mee te bezeilen...
Ik kan dan ook mn hele rechterteugel losgooien, hij gaat zo lopen dat hij er toch druk op heeft.
Wie heeft er nou eens een goede tip om dit op te lossen?

Ziezo_X

Re: rechts vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:50

Euhm, iedere keer als hij het doen een tik met de zweep geven, of een schop?... De oplossing zit vast ergens in het voorwaarts rijden Knipoog

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:53

Dat een paard rechts vast pakt heeft er mee te maken dat hij linksgebogen is. Elk paard is van nature scheef, net als dat de ene mens links en de ander rechtshandig is. Je kan het probleem oplossen door je paard recht te richten. Informatie hierover kan je in (de vele) andere topics vinden. Succes! Ps dus niet slaan of schoppen!!! Jij wilt toch ook niet geslagen worden, omdat je rechtshandig bent en iemand wil dat je met links gaat schrijven?!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:00

Ziezo_X schreef:
Euhm, iedere keer als hij het doen een tik met de zweep geven, of een schop?... De oplossing zit vast ergens in het voorwaarts rijden Knipoog

Oja? Verward

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:07

veel overgangen en tempowisselingen
hij pakt ook die kant vast omdat jij hem waarschijnlijk vast houd onbewust maar het gebeurt wel!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:10

ik ben het met YoYo eens...
onbewust houd jij hem rechts ook vast, dat heb ik ook! die zit ook rechts vast en onbewust word je dan ook rechts sterker..

Probeer toch zo veel mogelijk te ontspannen... haal hem er een keer doorheen en ontspan dan weer...veel overgangen rijden... en zo min mogelijk op de hoefslag...
binnenhoefslag en heel veel figuren.
niet alleen voltes maar ook rechte lijnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:11

Bezig houden Knipoog . Dan heeft hij geen tijd om het te doen !

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:50

Musicjohn schreef:
Ziezo_X schreef:

Oja? Verward

Ja, een paard wat goed voorwaarts/neerwaarts is en niet 'vast' in zn rug zit doet dit soort dingen niet. Mijn pony deed het eerder.... hoe beter hij neerwaarts liep (wat vanuit voorwaarts kwam) hoe minder hij dat deed.

(Hij brak trouwens uit op de volte)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:54

neerwaarts lopen bereik je niet met schoppen en slaan!!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:56

Promessa schreef:
neerwaarts lopen bereik je niet met schoppen en slaan!!

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen. Bloos

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:58

Als hij vastpakt moet je loslaten, dan valt er niks meer vast te pakken Lachen

Wss hou je hem onbewust toch vast.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:07

bedankt voor de tips, maar heb toch het volgende commentaar: Haha!

* heeft in zijn geval absoluut geen nut om te slaan of te schoppen, dan ben ik alleen maar verder van huis omdat hij dan helemaal over de zeik is
* heeft niks te maken met het voorwaarts zijn, is voorwaarts zat, reageerd ook super op mn been
* het is zowel bij het er "doorheen rijden" en bij het moment dat hij zelf ontspant, hij heeft gewoon graag veel verbinding op de rechterkant
* ook al laat ik mijn rechterteugel helemaal los hangen, hij kantelt en keert zn hoofd op zo'n manier dat hij toch druk kan creeren op de rechterkant.

wordt er zelf ook een beetje moedeloos van, want ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niks blijkt te helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:08

ik heb em hier nog niet bij zien staan,maar haken op de kiezen kunnen ook oorzaak zijn van vastpakken Knipoog
even tandarts laten kijken

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:12

* tandarts is 3 maanden terug geweest, en toen is zijn lijf ook helemaal nagekeken
(had ik zelf ook nog niet vermeld)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:02

KellyG schreef:
* ook al laat ik mijn rechterteugel helemaal los hangen, hij kantelt en keert zn hoofd op zo'n manier dat hij toch druk kan creeren op de rechterkant.

Dat doet een paard dat rechts vast zit inderdaad! Als je mij niet gelooft, lees dan eens de andere topics over rechtrichten. Het helpt echt!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:14

KellyG schreef:

wordt er zelf ook een beetje moedeloos van, want ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niks blijkt te helpen.

Ik ga mee met wat Jenny zegt, je paard is naar alle waarschijnlijkheid linksgebogen. De spieren links zijn kort en strak waardoor hij niet makkelijk naar rechts wil buigen maar wel naar links, en daarom dus constant druk op je rechterteugel zal pakken. Rechtrichten dus!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:42

Probeer eens, als dat gebeurd, de rechterteugel op te tillen. Dus richting het oor van het paard. Dit geeft een andere drukverdeling en zorgt ervoor dat het paard toch rechts gebogen blijft terwijl je rechtsvoor (en linksachter) niet blokkeerd. Op het moment dat hetv paard ontspand de teugel weer normaal houden. Ik neem aan dat het probleem zich vooral in de wendingen voordoet?

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:38

zorg niet dat je gaat terug trekken daar los je niks mee op!
blijf met je rechterbeen erbij en hou met je linker evenveel druk als dat je aan de rechterkand heb

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:41

Jennyxx schreef:
Dat een paard rechts vast pakt heeft er mee te maken dat hij linksgebogen is. Elk paard is van nature scheef, net als dat de ene mens links en de ander rechtshandig is. Je kan het probleem oplossen door je paard recht te richten. Informatie hierover kan je in (de vele) andere topics vinden. Succes! Ps dus niet slaan of schoppen!!! Jij wilt toch ook niet geslagen worden, omdat je rechtshandig bent en iemand wil dat je met links gaat schrijven?!

Ben het helemaal met je eens! Ja
Gewoon manier van Antoine De Bodt. Haha! Verricht wonderen Tong uitsteken

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:50

Inderdaad. Of via de manier van paardenbegrijpen.nl Haha!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 10:37

allemaal bedankt voor de hulp en tips

het probleem zit 'm inderdaad in het niet rechtwezen van mn paard, en dat dacht ik ook wel, maar kon geen manier zien te vinden om hem recht te krijgen.
buitenteugel eraan en binnenbeen (als je rechtom rijd) dan vouwde hij zich alleen nog meer dubbel naar links. Dan toch maar wat meer rechterstelling proberen, na 5 minuten valde je arm eraf van de pijn van zn getrek...

Maar heb gisteren weer les gehad en het probleem eens heel goed uitgelegd en de oplossing was zooooooooooooooooo simpel Bloos
als het niet aan de voorkant op te lossen is, moet het via de achterhand, en binnen 10 minuten liep hij zo fijn en heb ik met een grote glimlach mn uurtje les uitgereden Haha!
Nu alleen nog onthouden wat ze gezegd heeft als ik tegen hetzelfde aanloop Knipoog