wat te doen aan het volgende: mijn fjordje van 3,5 is nu 4 maanden onder het zadel. Ze was tot voor kort heel erg braaf, liep netjes nagevelijk(niet onder dwang, ze deed dit zelf), was goed voorwaarts.
Nu sinds een paar keer is ze erg dribbelig. Als ik ga aandraven gaat ze veel te snel, loopt zichzelf voorbij om het maar zo te zeggen. Als ik dan een kleine ophouding maak, om haar op mijn tempo te rijden, steekt ze de neus in de lucht, en is het net of haar nek verdwijnt, en heb ik niks meer te zeggen.... en dan gaat ze nog harder, met als gevolg dat ik haar zo'n beetje tegen de bakrand aan moet zetten om haar stil te laten staan.
Ik heb prive les, maar nog maar 2 x gehad bij mijn huidige instr. Van haar moeten we eerst zorgen dat ze rond loopt, dmv om mijn been te lopen, maar dan zit ze dus linksom erg vast, en is het net of ik links een betonblok aan het sturen ben. Ik probeer zo veel mogelijk om niet te veel druk op de teugels te leggen, omdat het dan alleen maar erger wordt.... Als ze druk voelt, gaat ze harder lopen. Zou dit nu een uitprobeer fase zijn, of zou het iets met tanden wisselen zijn, of iets anders mischien?
ik rij haar trouwens met een dubbelgebroken bustrens met een bol tussenstukje.