Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Havanna__ schreef:Het lijkt me dat vooral met heuvelopwaarts de achterhand spieren wel goed worden getraind.
Van heuvelafwaarts heb ik altijd het idee dat het heel erg belastend voor de voorhand is...
Jorine_ilysm schreef:Havanna__ schreef:Het lijkt me dat vooral met heuvelopwaarts de achterhand spieren wel goed worden getraind.
Van heuvelafwaarts heb ik altijd het idee dat het heel erg belastend voor de voorhand is...
Inderdaad;)
, en als je je achterhand van je paard echt goed sterk wilt maken, moet je kleine heuveltjes nemen waardoor het niet te belastend is met de voorhand als je naar beneden gaat maar dat het wel de achterhand stimuleerd * veel heuveltjes achter elkaar van kleine groootte
*
(hiersow is er eentje in de buurt, fietspad wel maar kom
) Floob schreef:de heuveltjes waar jullie het over hebben zijn echt zo belastend voor de voorhand niet. Daar heb je serieuze heuvels voor nodig
sandra1986 schreef:ok. ik was al een tijdje bezig met haar te laten stappen. op verharde wegen doet ze dit keurig. in zwaar zand laat ik haar toch galoperen. merk echt dat ze dit zwaar vind.
Midasje schreef:snap je verhaal nu niet zo
, maar echt steile hellingen moet je echt in stap doen want dat is wel belastend.