Tinkerbell's (KWPN) debuut @ HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anora

Tinkerbell's (KWPN) debuut @ HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 15:36

Tinkerbell is mijn aller eerste eigen paard. Ze is een springgefokte KWPN merrie (Navarone x Kommandeur)
van 7 jaar jong. Ze is een paard met gebruiksaanwijzing en vooral met dressuur moeilijk te rijden. Ze is sinds
1 augustus 2007 de mijne. Daarvoor heb ik dr drie kwart jaar verzorgd. Ik heb Tink kosteloos gekregen
van de vorige eigenaresse, hoe dat zo is gekomen lees je in dit topic: viewtopic.php?f=1&t=793555 Haha!

Zes weken geleden wilde ik Tink een keertje invlechten. Ik stond op een stoeltje omdat ik er anders niet
bij kon. Paard was nogal onrustig en ja hoor, daar ging mijn stoeltje. Ik lande met mijn pols precies
tussen het in-klapgedeelte van 't stoeltje en ik brak mijn pols. Mijn gips is er nu een weekje af en dit was
de eerste keer dat ik zonder gips weer reed. Eigenlijk ging het best goed Haha!
Tink was redelijk rustig en deed goed dr best voor me. Had weinig last van mn pols dus ben erg tevreden!
Ze is nu de afgelopen 6 weken niet optimaal gereden. Een paar keer door een vriendin en een paar keer
heb ik dr zelf gereden, ongeveer 1x in de week. Tink heeft dus weer een klein buikje gekregen en ik vind
dat ze vandaag knap werk neergezet heeft ondanks het weinige trainen.

Nou, hier komen ze dan Haha! ze zijn gemaakt door mn zus.

Afbeelding
Te beginnen met Tinks dikke koppie Huilen van het lachen

Afbeelding
Van het inrijden geen fotos aangezien camera 't niet deed en toen moest paps een andere komen brengen Clown
Hier een foto van een rustig drafje. We rijden veel tempowisselingen, hier rijd ik haar een beetje terug. Lachen

Afbeelding
Koppie Lovers

Afbeelding
VIERKANT Haha! kun je nagaan dat we eerst niet eens konden halthouden, laat staan nageeflijk EN vierkant Clown

Afbeelding
Drafff

Afbeelding
Slechte kwaliteit maar zo'n schattig koppie Clown

Afbeelding
Nog een keertje halthouden. Jammer van dr achterbeentje maar hier heeft ze wel een goede buiging in dr halsje! Lachen

Toen de galop. Onze moeilijkste gang. Hier merk ik vooral terug dat het gewoon echt een springpaard is
want vanwege haar bouw heeft ze veel moeite met dr achterhand, ze valt erg snel voorover. Wat ze vandaag
heeft neergezet vind ik echt super, ze gebruikt haar achterhand al stukke beter dan voorheen.
Mijn houding is slecht en dat weet ik. Maar omdat ze zo sterk word probeert ze mij helemaal weg te drukken
en met mijn slappe pols heb ik dan ook weinig weerstand. Bovendien rij ik met springzadel en zitten mijn beugels
nog op springmaat. Die had ik achteraf wel een gaatje of twee langer kunnen doen.
Dus: let niet op mijn houding maar op mijn lekkere knol Tong uitsteken

Afbeelding
Paard ziet koeien en maakt zich groot en sterk Huilen van het lachen (Tink is namelijk als de dood voor deze enge beesten Vork)

Afbeelding
Slechte kwaliteit maar wel een lekker voorbeentje Pling

Afbeelding
Lovers Lovers Lovers en dit proberen we nou iedere keer te bereiken! Dit is echt súper voor Tinks doen, ben echt
hardstikke trots op deze foto Haha! Haha!

Afbeelding
Even stappen tussendoor. Laag richting halsstrekken.

Afbeelding
Actieve galop. Jammer van mijn houding. Gestoord

Afbeelding
Wel een leuke foto Lachen

Afbeelding
Zo waren er ook mindere momenten. Helaas weer op de voorhand..

Afbeelding
& dik tevreden. Lekker uitstappen! Lachen

Opbouwend commentaar is altijd welkom!

Nienke_a

Re: Tinkerbell's (KWPN) debuut @ HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:56

Heey! Haha!
Jullie zijn echt vooruit gegaan ( voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk)
Ziet er echt goed uit en zeker als je een tijd niet hebt kunnen rijden.
Tink ziet er trouwens ook goed uit! Lachen

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:01

Probeer je handen iets meer voor te houden en rechtop te blijven zitten. Doordat je handen af en toe bijna in je buik hebt zitten ziet het er onvriendelijk uit. En de lengte van je beugels had je zelf al commentaar op gegeven Knipoog

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 16:06

Ja daar ben ik me bewust van en daar heb ik veel moeite mee, ze word heel sterk in de mond en vind ik het ook moeilijk om me daarin te onstpannen. Daar gaan we absoluut aan werken Knipoog

Edit: dit is ook een kwestie van het korter nemen van mijn teugels, hier werken we aan,

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:10

heey Liza ziet er echt al veel beter uit dan eerst joh dat gaat vast goed komen.En Tink ziet er echt heel vrolijk uit dus volgens mij heeft ze het reuze naar der zin bij jou haha.

Groetjes Margo

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:11

Die foto waar je trots op bent, is echt prachtig! Mooi paard !

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 16:12

Dankje Nienke & Margo Haha! volgens mij heeft Tink het inderdaad wel naar dr zin hier! Zolang er maar véél te freten is Huilen van het lachen