Paard wil strand niet meer op....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Risico_T

Paard wil strand niet meer op....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:15

hallo medebokkers,

Ik ging vandaag weer is met me paardje naar het strand, toen kwam ik er tot me grote spijt uit dat hij er niej meer op wilde..

Ik heb vanalles geprobeerd, derop dernaast achteruit, met eten weet ik veel wat... maar hij deed het nieT!!!

Ik denk dat het komt omdat ik ooit eerst naar het srand was gegaan met een vriendin van me waarvan, het paard ook het starnd niet op wou.. En ging steigeren enzow waardoor we toen naar huis zijn gegaag.. omdat het toen gwn echt niet ging met dat paard. Ben daarna ook wel is naar het starnd geweest aleen of met iemand ging ook wel goed, en als hij echt niet meer wou,stapte k af en dan deed hij het wel...

Ik vind het echt heel jammer dat hij niet meer gaat, en k weet dat het mischien wel heel dom is dat ik later maar weer via de duinen ben gegaan, maar naar bijna 1,5 uur Sigaar klooien, Boos! met een op het laats steigerdt en stakend paard geef je het wel op hellemaal als je nog een afspraak heb.

Naar de duinen gaat ie wel gewoonm braaf.. en voorheen naar het strand ook.

Ik ook dat iemand het zelfde meegemaakt hebt mischien de oplossing voor me heb, en hoop dat mense tips hebben..

Alvast heel erg bedankt..
Bloos

Flew

Re: Paard wil strand niet meer op....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:16

Ander paardje dat wel wil voorop laten gaan?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:16

Ik heb geen tips, ik kan alleen meegaan met de post boven mij, maar wil wel even zeggen/vragen of je voortaan geen MSN taal wilt gebruiken maar gewoon Nederlands.

Succes met het paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:18

Idd een paard voor laten gaan die wel durft, en kijken of hij volgd Lachen

Risico_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:20

heb met ander paard geprobeerdt, ook dat het andere paard gewoon doorliep tot uit het zicht maar het helpt niet, evengoed bedankt.

Sorry zal het niet meer doen Tong uitsteken

patatzak_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:17

Ga eerst een tijdje buitenritten door het bos maken, even iets anders dan al dat zand. Als je daar de mogelijkheid voor hebt dan. Als een hij met een ander paard nog niet wil, tja, dan weet ik het ook niet.

Misschien leer je er wat van door te kijken waaróm hij het strand niet meer op wil?
Ben je er te vaak heen geweest?
Laat je hem er te hard en te lang gaan?
Misschien kan je er zo achterkomen Lachen

succes verder.

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:50

Heel vervelend voor je maar zou je idd niet met een paar andere paarden gaan die er geen problemen mee hebben om het strand op te gaan ik merk aan mijn paard dat als er andere paarden bij zijn hij gemakkelijker over en langs obstakels gaan ( zoek igg een iemand uit met een paard dat zonder problemen het strand op gaat anders vererger je straks dit probleem) Verder zou zoeken naar een oorzaak niet verkeerd zijn hij zal niet zomaar weigeren Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:55

Lekker eerst oefenen , voordegrap gewoon een keer aan wat zand laten ruiken ect Lachen