renpaard aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura91

renpaard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:12

Hoi
Ik heb een ex renpaard als verzorgpaard en ben met haar aan het oefenen haar hoofd laag te houden, maar op een of andere manier lukt dat niet behalve als ik met een elastiek rijd en daar wil ik toch wel is vanaf als ik mar wat druk op de teugels zet dan gooit ze haar hoofd al in de lucht en klap ik naar achter dan zit ik dus niet meer goed op haar en raakt ze ook nog eens uit balans waardoor ze een onregelmatige pas heeft.
Wat moet ik doen
Groetjes laura

Anoniem

Re: renpaard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:18

Les nemen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:24

[***] schreef:
Les nemen.

Een iets begripvoller antwoord mag ook wel Knipoog.

Zo te horen heeft je paard veel moeite zijn balans te houden, dus ik zou me eerst druk maken over de balans, dan pas over het "aan de teugel" rijden.
Maak veel overgangen zonder verder aan het hoofd te komen en rij veel figuren, zo leert je paard op zijn eigen benen te lopen.
Als de balans helemaal in orde is kun je verder gaan kijken naar de houding van je paard, maar daar zou ik me dus voorlopig nog maar niet te druk over maken. Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:26

aan de teugel lopen, oftewel nagevelijk zijn, kan pas als het paard van achter naar voren gereden word, hoe je dat doet, les nemen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:35

Les nemen is natuurlijk altijd goed (iig als de instructeur goed is). Maar ik zou me eerst maar eens minder gaan focussen op de voorkant en het hoofd en meer op de achterkant en reactie op het been.
Neem heel licht contact en rij rustig overgangen op je zit. Probeer haar niet te storen van voren, zeker als ze moeite heeft met de balans is het voor een paard lastig als je dan ook aan het hoofd gaat lopen plukken.
Veel geduld en dan komt het vast goed! Succes.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:37

Als het een exrenpaard is dat ook op de baan heeft gelopen dan kan het best zijn dat ze denkt dat ze hard mag gaan als jij de teugels kort neemt en strak houdt. Dan gaat ze dus niet ontspannen aan de teugel lopen.

Het beste kun je les gaan nemen bij iemand die ervaring heeft in het omscholen van renpaarden.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:15

Les nemen inderdaad, die kunnen beter zien hoe het paard op jou reageerd tijdens de les.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:30

proberen of ze d'r hals beetje wil strekken en naar onstpanning rijden (zie topic foto's paard dat door de rug loopt). Daar krijgt ze mooi balans van en gaat ze vanzelf na een tijd meer in het front lopen. Het kost wel tijd! Met mijn 'ex-draver' werkte het heel goed =)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:32

Ziezo_X schreef:
proberen of ze d'r hals beetje wil strekken en naar onstpanning rijden (zie topic foto's paard dat door de rug loopt). Daar krijgt ze mooi balans van en gaat ze vanzelf na een tijd meer in het front lopen. Het kost wel tijd! Met mijn 'ex-draver' werkte het heel goed =)

Verklaar je nader, in het front lopen? Cool

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:34

sjorsie schreef:
Ziezo_X schreef:

Verklaar je nader, in het front lopen? Cool

oprichten Bloos jeweetwel, van onstpanning naar aanspanning... van laag door de rug naar iets meer'.. ueh, jah, ik noem het altijd in het front lopen Tong uitsteken . Maargoed, dan ben je bij een renpaard meestal wel een jaartje verder Haha!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:42

ik zou gewoon les nemen en waarom denkt iedereen altijd dat aan de teugel rijden met druk is?
ik vong dit toppic

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:02

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:10

Bij deze een slotje Knipoog