Ik lees regelmatig mijn paard verveeld zich, maar vraag me af of een paard het begrip vervelen kent en hoe hij dat doet dan ??
Ook geloof ik niet dat een paard zich kan vervelen onder het zadel, dat ze dan perse meer moeten werken want anders gaat hij gek doen en zich vervelen.
Ik heb zelf paarden aan huis en er zijn er die dagelijks in de hand zijn , maar er zijn er ook die bijna nooit de wei afkomen
en heb eigenlijk nooit het idee dat ze zich vervelen, ook de paarden die dagelijks in handen zijn een week niet van de wei af komen, staan niet van O wat verveel ik me.
Ik denk wel dat een paard die 23 uur op een dag in de stal staat zijn energie gaat steken in een stalgebrek, zeker als hij maar 1 uur op een dag eruit mag en op zondag vrij heeft, omdat hij heel de week 1 uur pd er uit is geweest en dus erge rust verdient , kan me voorstellen dat die paarden afstompen en minder open zijn, maar is dat vervelen?? denk meer dat dat is dat ze in een kast staan en hun natuurlijke ei niet kwijt kunnen en daardoor dus dat stalgebrek gaan ontwikkelen.
Je ziet dus ook heel vaak op stallen waar de paarden nooit of zelde buiten komen, dat ze wel iets hebben , weven, gekke bewegingen met hun lippen , gapen enz enz
Dus ben benieuwd hoe jullie dat zien??