Ik heb een aantal vragen en dan voornamelijk over de lengte van de beugles in combinatie met doorzitten en galoperen.
Eerst een vraagje over mijn beugels. Hieronder zie je een foto met mij op Chalan. De eerste keer dat ik erop reed waren mijn beugels 1 gaatje langer (in de bak, dressuurles) maar dat ging niet helemaal goed (kom ik later op terug) Nu rijd ik voortaan met deze lengte. Mijn vraag is: is dit een goede lengte of moet het echt langer?

Dan mijn houding, ik vind hem nu wel goed. Alleen wat rechter zitten maar dit was gewoon in halt. Vinden jullie dat ook of niet? Jullie mogen kritisch zijn, ik wil graag weten wat ik beter zou moeten doen!
Dan heb ik de eerste les met 1 gaatje langer gereden. Stap is het fijner, draf gaat ook wel maar als we dan gaan doorzitten dan doe ik het echt helemaal verkeerd. Dan ga ik denk ik teveel met mijn knieen klemmen, o.a. doordat ik mijn beugels aan het verliezen ben. Dan draai ik volgens mij mijn tenen naar buiten en dus mijn knieen niet goed in het zadel. Daardoor kan ik denk ik ook niet zo goed blijven zitten. Daarbij komt nog dat chalan best hoog opgooit. Vooral bij doorzitten merk ik dat.
Ik heb dus mijn theorie al een beetje klaar maar ja, het wil niet echt lukken. En ik rijd maar 1 uur in de week, meestal buiten. 17 november heb ik een dressuur wedstrijd (heel simpel proef B9) en zondag ga ik vrijrijden. Dan wil ik wat proberen enzo maar weet niet goed hoe ik het moet aanpakken en wat ik nou het ergst fout doe.
Dan nog de galop. Daarbij eigenlijk hetzelfde verhaal als bij doorzitten, ook hier zit ik niet echt stevig.
Nu heb ik dus de beugels korter gedaan (zie foto) en dan gaat het al ietsje beter. Maar dan zitten mijn knieen ook nog niet heel goed in het zadel. Mijn voeten zijn al wat beter.
Wat kan ik waarschijnlijk het beste doen? Deze maat houden of 1 langer? En wat kan ik doen met het probleem van de galop en doorzitten?
En is mijn houding zo een beetje goed?
Heel erg bedankt alvast!