This is the end =( Megin, van Begin tot einde..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

This is the end =( Megin, van Begin tot einde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:44

Omdat ik zondag mijn laatste echte ponywedstrijd heb gehad besloot ik nog eens een topic te openen over Megin.

Megin kreeg ik toen hij 3.5 was. We hadden een moeilijke start met bokken, enzovoort gemaakt. Maar na veel doorzetten zijn we er uiteindelijk gekomen. Nu is hij 7, en begint alles op wedstrijd goed te lukken. Alleen, ik ben 16 en in België moeten we dan overgaan naar de paarden.
Gelukkig mag ik nog 1 jaar (of zelf 2 jaar) nog bij de paarden meerijden; maar toch valt het afscheid van die goede oude ponytijd me zwaar Verdrietig

Dit seizoen heb ik 2 x 1ste, 2 x 2de en 1 x 10de gereden. Daardoor mocht dan ook naar het nationaal; waar het héél spijtig niet goed was. Het was een proef vol stress en spanning; dus ook de slechtste van dit seizoen.. Dit resulteerde een laatste plaats; en iedereen was natuurlijk erg teleurgesteld.. Zeker mijn trainer (en ik) die er erg veel van verwachte, omdat we deze zomer zo hard gewerkt hadden. De dagen voor de wedstrijd liep hij echt héérlijk! Voelde me echt Anky Knipoog

Bij springen ben ik overgegaan naar D-licht (1m) en dat gaat allemaal goed Haha!
Ook heb ik in frankrijk, bij Frederique Fabre Delbos stage gevolgd én enorm veel bij geleerd.
Springen doen zowel ik en Megin het liefst Haha!

Nu ja, genoeg gepraat, de foto's

Onze allereerste wedstrijd, op 4.5 jarige leeftijd

Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we beginnen lessen bij hermance, deze foto's zijn van winter 2005 geloof ik

Afbeelding

Winter/eind 2006

Afbeelding

En de rest is allemaal van 2007 (voorjaar en zomer). We zijn weer veranderd van trainer (1 vr dressuur, 1 vr springen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In Frankrijk tijdens parcours 1.20

Er is ook nog een filmpje van het nationaal; slechts kort maar het geeft een beeld hoe het was (dus niet hoe het hoorde te zijn). Het is wel van een beter deel van de proef... (KOMT LATER NOG)

Nou, wat vinden jullie ervan? Gooi het in de groep Knipoog

Frantic

Re: This is the end =( Megin, van Begin tot einde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:54

je mag toch wel met haar door naar de paarden? Het zou zonde zijn als je al je werk nu zou moeten verkopen, terwijl jullie nog beide jong zijn!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:56

Mag slechts 1 (of 2, dat weet ik nog niet zeker) jaar bij de paarden rijden, in België is dat zo... Maar hij wordt momenteel nog niet verkocht; wellicht volgend jaar wel..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:58

wat een verandering, zowel van paard als ruiter. Jammer dat je hem weg moet doen ! Jullie zijn een leuke combi

Mag ik iets vragen: Hermance hoe heet ze met haar achternaam ? Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:59

Sorry, maar je vind wedstrijden rijden dus belangrijker dan je paard? Bloos

Maar je hebt veel met dr bereikt Ja
Ziet er ook goed uit, vooral op de laatste foto's Knipoog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:55

Ziet er goed uit hoor!
julliezijn echt een leuke combi! en Megin is een mooie pony!

benieuwd naar het filmpje..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:15

x_Marr schreef:
Sorry, maar je vind wedstrijden rijden dus belangrijker dan je paard? Bloos

Maar je hebt veel met dr bereikt Ja
Ziet er ook goed uit, vooral op de laatste foto's Knipoog

Voor mensen die serieus 'in de paarden' willen, of die aanleg hebben, kunnen wedstrijden belangrijk zijn, ja. Maar pony gaat niet naar de slacht of zo, dus waarom zo kritisch?

Verder zijn jullie idd enorm gegroeid, leuk!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:18

In België zijn de wedstrijen ook anders dan in Nederland.

Rij je buiten de lrv ook nog bij andere verenigingen?
Ik heb u zien rijden denk ik verleden jaar in Erpe-Mere. De wedstrijd was toen georganiseerd door Levade.
Anyway,ik heb u club toch al zien en daar zitten toch wel goeie pony's bij. Ik neem aan da jij ook bij het viertal(of achttal???) rijd,dan heb ik je al zien rijden.

Veel plezier nog met je pony.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:20

idd Juut: een goede jonge pony is beter af bij een nieuwe passende ruiter, dan met 8 jaar op pensioen te gaan staan!
Daarbij geeft TS aan dat ze hem nog mag doorstarten, alleen dan op paardenwedstrijden.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:29

eehj,
ziet er goed uit. Maar hier in belgie mag je toch met een pony tussen de paarden rijden, dat maakt niks uit. denk ik want ik rij ook al het hele jaar met men pony tussen de paarden. dusja
greetz

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:32

Een mooie pony hoor! Jammer dat je niet verder kan met je wedstrijden. Je hebt veel met hem bereikt zie ik. Knap hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:33

fleurke schreef:
Mag slechts 1 (of 2, dat weet ik nog niet zeker) jaar bij de paarden rijden, in België is dat zo... Maar hij wordt momenteel nog niet verkocht; wellicht volgend jaar wel..

volgens de huidige regel 1 jaar Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:35

Met die blauwe kader is echt een super mooie springfoto Lachen
Heel mooi paardje

Jammer dat je niet meer verder kan met hem Ach gut

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:44

Bedank voor al julie leuke reacties! Haha! Doet me plezier!

@Hilde_q: Haar familienaam is Smulders. Zie dat je in Valkenswaart woont, zij heeft daar een manege gehad en is later naar hier in de buurt verhuist. Ik stond in die tijd op die manege met mn pony. Intussen is ze weer verhuist naar omgeving Eindhoven..

@Amyke: Ben idd in Erpe Mere geweest vorig jaar Lachen Resulaat enzo weet ik niet precies meer; en rijdt idd ook mee in 8-tal Lachen Vorig jaar nog met beginnelingen en dit jaar met midden..

@Robinloverke: Als je nooit met je pony bij de pony's gestart bent kan het wss zijn dat niemand er wat op zegt. Maar ik ben wel met Megin gestart, en als ik bij de paarden doorstart (na dat jaar) kan het weleens gebeuren dat er mensen zijn die klagen, toch als je goede resultaten boekt. (Ze kennen je uit de ponytijd etc, ken een meisje die dat probleem gehad heeft...) Als je begrijpt wat ik bedoel...

@x__Marr: Kan me niet herinneren dat ik gezegt heb, dat wedstrijden belangerijker zijn. Dit is nu eenmaal een pony met veel talent, die ver kan komen en we hebben er ook al veel interesse voor gehad. Dus het is niet onze bedoeling dat hij op zijn 8ste alleen maar op wandeling gaat of wat licht piste werk doet... Dat zou zonde zijn van hem en al onze jaren samen. Begrijp me niet verkeerd, ik zal er kapot van zijn als hij weggaat. Ik ken hem, hij kent mij en we begrijpen elkaar. Maar we kunnen hem gewoon niet houden...

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:52

hey,
Ziet er goed uit. Gefeliciteert met je behaalde resultaten !!
ik heb vroeger ook bij LRV gereden (nu in NL) en dat was altijd sùper gezellig Lachen
Bij welke club rij jij ?
xx

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:56

@Scoubje: Zandruiters Appels Knipoog

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:28

Hey Doei!

Nog een lrv'er! Lachen Bij Appels, dan zal ik je volgend jaar wel op tornooi zien Ja

Het zijn echt mooie foto's, zoveel vooruitgang dat jullie gemaakt hebben, op toch korte tijd vind ik!
Hopelijk kan je er nog een jaar mee rijden Ja

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:52

fleurke schreef:
Bedank voor al julie leuke reacties! Haha! Doet me plezier!

@Hilde_q: Haar familienaam is Smulders. Zie dat je in Valkenswaart woont, zij heeft daar een manege gehad en is later naar hier in de buurt verhuist. Ik stond in die tijd op die manege met mn pony. Intussen is ze weer verhuist naar omgeving Eindhoven..

@Amyke: Ben idd in Erpe Mere geweest vorig jaar Lachen Resulaat enzo weet ik niet precies meer; en rijdt idd ook mee in 8-tal Lachen Vorig jaar nog met beginnelingen en dit jaar met midden..

@Robinloverke: Als je nooit met je pony bij de pony's gestart bent kan het wss zijn dat niemand er wat op zegt. Maar ik ben wel met Megin gestart, en als ik bij de paarden doorstart (na dat jaar) kan het weleens gebeuren dat er mensen zijn die klagen, toch als je goede resultaten boekt. (Ze kennen je uit de ponytijd etc, ken een meisje die dat probleem gehad heeft...) Als je begrijpt wat ik bedoel...

@x__Marr: Kan me niet herinneren dat ik gezegt heb, dat wedstrijden belangerijker zijn. Dit is nu eenmaal een pony met veel talent, die ver kan komen en we hebben er ook al veel interesse voor gehad. Dus het is niet onze bedoeling dat hij op zijn 8ste alleen maar op wandeling gaat of wat licht piste werk doet... Dat zou zonde zijn van hem en al onze jaren samen. Begrijp me niet verkeerd, ik zal er kapot van zijn als hij weggaat. Ik ken hem, hij kent mij en we begrijpen elkaar. Maar we kunnen hem gewoon niet houden...

ik heb daar 5 jaar gereden tot dat zij en Carel en de kids gingen verhuizen Lachen

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 17:34

Aah Lachen Hermance heeft me erg geholpen met mijn pony Knipoog

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:44

Lachen nog iemand uit de LRV...
ik rij bij de PC van Meise (Brabant)
nog veel succes me u pony...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 17:48

Bedankt Lachen

Vraagje: Hoe kom je aan DL2 in je onderschrift? Naar mijn weten bestaat dat niet bij LRV.. Knipoog

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:58

Hey theressa

Ik vidnt het er super uitzien als je kijkt van waar dat je gekomen bent en waar dat je nu staat!!!
En die foto van in frankrijk heeft echt een hoog wauw-gehalte
Ik hoop dat je werk nu ook bi jde paarden zal beloond worden!!!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 23:01

bedankt Lachen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:28

Zo wat een verandering zeg! Haha!
'k Vind hem een héle leuke pony en het is erg jammer dat jullie binnenkort afscheid moeten nemen..
Maar top wat jullie samen bereikt hebben hoor! OK dan!
Btw die springfoto met de blauwe rand schreeuwt erom om uitvergroot boven je bed te hangen! *LOL*

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 10:28

daar hangt ie al Haha!