Vervelend gedrag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faylinn

Vervelend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:23

Hallo mensen,

Ik heb een vraag... Mijn pony (7j) is de laatste tijd erg tegendraads. Hij wil het bit niet innemen en tijdens het rijden verzet hij zich door op de rem te gaan staan en het bit vast te pakken. Eerder liep hij heel soepel en kon ik hem heel makkelijk voorwaarts en aan de teugel rijden. Maar de laatste twee weken lijkt het alsof hij daar absoluut geen zin in heeft. Ik vroeg mij af of hij misschien last heeft van zijn mond/tanden en dat hij daarom zo reageert op mijn hulpen.

patries88r

Re: Vervelend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:26

Ik zou eerst met m naar de tandarts gaan want daar kan het inderdaad aan liggen ik heb hetzelfde probleem gehad en nu doet hij het weer goed en nemt zijn bit ook gewoon in de mond, tenzij hij geen zin heeft om te rijden Lachen maar hij moet van mij dan wel.

succes
patries

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:30

Kan idd de tanden zijn (jaarlijkse controle is geen overbodige luxe)
Of een spierprobleem www.happy-athlete.nl

Faylinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:04

Bedankt voor de reacties

sandravanr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:39

ik zou idd de DA of tandarts erbij halen om dingen uit te sluiten zoals last van gebit of spieren of gewrichten.

nou veel succes ik hoop dat je gauw weer lekker kan rijden.

groetjes.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:34

Er is maar 1 manier om daar achter te komen (en dat is helaas niet via dit forum Knipoog. Dus... snel een afspraak met de tandarts maken Knipoog

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:07

idd eerst even door de tandarts laten controleren.
Als die zegt dat zijn tanden goed zijn. kan het zijn dat je paard een keer een mindere ervaring met het bit heeft gehad en hem dus niet meer in wil doen. mijn pony heb ik doormiddel van stroop het bit in laten doen. ik denk 2 weken gedaan en nu doet ze al jaren lang met alle gemakken het bit in.