We gaan de goeie kant op! Image @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarit_

We gaan de goeie kant op! Image @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 07:14

Hallo Doei!
Gisteren (30september) heeft mijn paps foto's gemaakt van Image and my Lachen Het rijden zelf ging niet helemaal fantastsch maar foto's zijn nog aardig gelukt! Ik rijdt Image nou 1maandje met slof! Het gaat gelukkig steeds beter! Image is moeilijk nagevelijk terijden dus de slof is even een hulpmiddel! Ik rijd er ongeveer 2-3 keer per week mee!

Afbeelding
Rustig instappen!

Afbeelding

Afbeelding
Netjes vierkant!

Afbeelding
Iets verruimen!

Afbeelding

Afbeelding

Heb helaas geen galop foto's! Image was iets te snel voor de camera Clown Heeft er misschien nog iemand tips, want ze galoppeert nogal op de voorhand, wat kan ik daar tegen doen?
Eigen comentaar:
* Naar voren kijken *LOL*
* Hakken uit drukken!
Comentaar is welkom!

Groetjes Marit!

Vrouw2014

Re: We gaan de goeie kant op! Image @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:00

Misschien komt het door de sloft?
Je moet een paard van achter na voren rijden, en misschien belemmer je haar der mee omdat je hem niet juist gebruik??

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:04

Blijft een leuk paardje hoor, jammer dat je er wat problemen mee hebt met het rond rijden.

Misschien beetje met passoa longeren, bijzet? Hij loopt waars. erg op de voorhand omdat je teveel van 'voren' wilt doen, nagevelijkheid komt bij wijze van spreken uit z'n kont. Een actieve achterhand activeert de voorkant. Door veel overgangen te rijden, stelling vragen, veel te verruimen of te versnellen wordt die achterhand actiever, je hoeft dan niet eens wat met je handen te doen, maar dan zou die in feite al vanzelf na moeten geven.

Naja kort verhaaltje, misschien heb je er wat aan!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:11

leuk paardje

ik ben het met mik_ eens
veel succes verder

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:13

hmm ik zou beginnen met wat vaker proberen te rijden?
en zo te zien pakt hij de slof niet heel goed op als hij na een maand zo loopt, misschien is een andere bijzetteugel beter voor hem? Of longeer hem voor het rijden met Pessoa of een Chambon Lachen

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:44

Ik ben het wel een beetje met deniece eens hij loopt erg tegen de slof en ik zou je ook aanrijden om iets anders te gaan proberen. vind je paard wel echt erg leuk, lijkt op een paardje war ik vroeg mee gereden heb. nog veel suc6 en het komt allemaal wel goed hoor gewoon geduld hebben..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:45

het verhaal over van achter naar voren rijden is al gegeven, verder kun je nog wat werken aan je houding. niet naar beneden kijken, rug recht, handen dragen en hakken naar beneden.

succes verder! Lachen

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:56

wat ik aan de foto's zie is dat je paardje nog erg aan de slof hangt, de slof zou eigenlijk gewoon in een boogje moeten hangen en pas bij erg protest gaan werken. daarom is een thiedemann ook wel handig. je hoeft dan niet steeds met twee teugels te rijden.
Probeer om de slof net een paar centimeter langer te laten en zelf nageeflijk te rijden. hiermee bedoel ik veel overgangen en veel wendingen en voltes. zeg maar na elke drie stappen het ene waarna 3 stappen wat anders doen.
vooral de overgangen (sneller en terug) zullen moeilijk blijken omdat ze hierbij de rug moeten gebruiken, maar uiteindelijk zal je merken dat je paardje nageeft en lekkerder zit (hij is dan beter op jou gefocust). uiteindelijk heb je de slof helemaal niet nodig...

p.s. eigenlijk dus precies wat Mik_ zei.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:03

Ik ben het eigelijk met bovenstaand eens. Je gebruikt de slof nu om z'n hoofd naar beneden te krijgen i.p.v. dat je hem nageeflijk rijd. Je paard wordt zo alleen maar stugger in de mond, omdat hij constante druk krijgt. Bovendien is dit niet echt een goed trainingsdoel (hoofd naar beneden i.p.v. nageeflijk). En waarschijnlijk heeft dit ook alles te maken met je problemen in de galop.
Mijn tip: slof eraf en je paard lekker los maken. Veel overgangen rijden en voltes. En daarbij ook les nemen. Dan krijg je een heel ander paard als waar je nu naartoe werkt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:00

Leuk paard Marit!

Door de slof loopt je paard wel naar beneden maar niet nageeflijk.
Tijdens het rijden; maak veel wendingen & overgangen. Probeer d'r van achter naar voren te rijden.
Misschien kun je longeren met pessoa. Met de bijzet moet je wel oppassen als je die gaat gebruiken. Want dan worden ze ook als het ware in één houding 'gedwongen'. En de pessoa is elastisch dus kunnen alle kanten op.

Misschien kan je instructrice ook wat handige tips geven?

Succes!

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 06:09

Bedankt voor alle tips Lachen Daar heb ik veel aan! En ik longeert haar met bijzetjes (naam weet ik niet, van iemand gekregen) dat gaat eigenlijk wel steeds beter!