Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Misschien met iemand die er naast loopt, of gewoon zelf rustige stapritjes. Hoe vaker je naar buiten gaat hoe normaler alles wordt, en uiteindelijk is er niets spannends meer te zien en zal ze meer gaan ontspannen.
drijven doe ik in het bos al helamaal niet. in de bak is ze ook super aan mn been, hoef mijn kuit maar aan te leggen en ze vliegt zo ongeveer weg (ben ik erg blij mee
)we gaan altijd met zn 2en het bos in met een wat oudere haf . ik ben 2 keer alleen geweest maar dat was in galop naar de ene kant van het bos en in volle galop weer terug. een rondje lopen aan de hand is al helemaal geen optie. ze loopt me gewoon letterijk omver .dat is echt niet te doen met 'de tank'. maar dat pesooa bit vind ik misschien wel een optie. gewoon normaal rijden maar in geval van nood toch even wat extra s hebben. ik wil lieve niet met hulpmiddelen rijden hoor ze is nog zo jong maar ze schrikt nergens van maar wil echt alleen maar hard. rustige ritjes hebben we wel regelmatig maar zodra ik een drafje inzet en zij met haar schouder voorop loopt gaat ze erg hard. meestal kan ik haar wel in draf houden maar niet ontspannen en is ze binnen 5 minuten helemaal doorweekt van het zweet. ik zet haar wel regelmatig achter de andere haf en dat houden we wel een tijd vol maar dat vind ik niet de oplossing.