Mijn pony strijkt opeens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jua32

Mijn pony strijkt opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 23:07

Hallo,

Ik heb een haflinger die opeens strijkt voornamelijk met de achterkant.
Hij heeft dat nooit gedaan. Nu heb ik sinds een paar maanden een Barefoot boomloos zadel.
Nadat ik een aantal zadels heb gehad die niet goed zaten vanwege zijn ronde rug.
Zou het kunnen zijn dat hij zijn rug nu beter gebruikt door de Barefoot waardoor hij anders gaat lopen?
En wat zou ik er evt aan kunnen doen? Weet iemand raad? Hij is afgelopen maandag bekapt en in stap doet hij niet meer maar in draf hoor ik het nog wel een beetje.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Een Haflinger liefhebber.

Naranga

Re: Mijn pony strijkt opeens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:11

Als hij afgelopen maandag bekapt is denk ik dat de stand van zijn hoeven anders is bekapt dan normaal en dat hij daardoor is gaan strijken. Heb je een andere smid oid?
Heb ik het goed als ik uit je tekst opmaak dat het (al) minder aan het worden is? Dan is het bijna zeker van het bekappen en zijn de hoeven en je pony zich nu weer aan het aanpassen. Als het van de spieren zou komen zou het niet zo plotseling beginnen...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:37

Ik denk idd ook de hoefjes.
Het kan zijn dat die nog gevoelig zijn (denk maar aaan als je net zelf je nagels hebt geknipt ofzo).

En ik draf komt die harder neer als ik stap Knipoog

Hopelijk is het snel over!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:39

Ineens strijken als hij dat nooit eerder heeft gedaan komt idd door anders bekappen. Bespreek het even met je smid...