Ik heb op dit moment een 6-jarige D-ponymerrie, superbraaf en doet altijd goed haar best, ze snapt alleen niet alles even goed. Nou ben ik in april begonnen met wedstrijden rijden in de B. Dit gaat niet echt geweldig, heb op dit moment 2 winstpuntjes bij elkaar weten te sprokkelen. Nou heb ik op dit moment een hele lieve instructrice, die mij ontzettend veel heeft geleerd, maar ik ben een beetje te eigenwijs en wij dachten dat we misschien een strenger iemand moesten proberen... Nou bood iemand aan om mij les te komen geven, dus zo gezegd, zo gedaan.
Nou, viel dat even tegen... Na een half uurtje les, bood ze aan om er even op te gaan, gewoon om te voelen hoe ze loopt. Ik heb serieus nog nooit iemand zó lomp zien doen... Trekken, schoppen, totdat mijn pony uit paniek omhoog komt. Ze klapte bijna achterover, en daar lag ze bijna op de grond (zonder cap!). Maar dat was niet alles... Het ging gewoon door, ze vond dat de pony niet luisterde, zette de pony stil, deed haar handen omlaag en trok het bit van links naar rechts door haar mond heen. De paniek was in de pony haar ogen af te lezen. Ik stond daar gewoon met tranen in mijn ogen te kijken en zij was nog steeds in de veronderstelling dat ze mij ermee hielp.
Ik weet dat ik er iets van had moeten zeggen, en ik ben ook heel boos op mezelf dat ik dat niet heb gedaan
Ik ben niet zo'n held en daar maken mensen handig gebruik van.
Ik weet ook dat het onverantwoord is om zomaar iemand zonder cap op mijn paard moet laten (ik rijd zelf áltijd met cap), maar dit heeft vrees ik ook te maken met mijn gebrek aan lef...Reacties achteraf door anderen waren dat ik te soft was en dat het goed is dat ze een keer aangepakt werd. Naar mijn idee is er een verschil tussen consequent en lomp...

Tegenwoordig worden er ook steeds meer foto's gepubliceerd (denk aan de foto's van PP, LDR enz.) waarbij topruiters (naar mijn idee) niet bepaald eerlijk met hun paard omgaan.
Vandaar deze discussie: Is de top alleen boor je weggelegd als je een paard ziet als een soort machine zonder gevoel? Ik dacht dat paardrijden ging over wederzijds respect...

Ik weet trouwens niet of de betreffende persoon op bokt zit, maar dat kan me op dit moment even niets schelen...

. 
Had alleen gedacht dat iemand met zoveel ervaring wel beter zou weten...

, ik durf niet te zeggen wat ik zou hebben gedaan in die situatie.
Maar, ik had het er laatst nog over met iemand, zodra ze aan de top willen komen dan is het geen paard meer, dan is het een ding die kosten wat het kost geld moet verdienen. Een ding zonder gevoel.