First Unique (v. Ferrolan) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

First Unique (v. Ferrolan) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:05

Hallo!!
Vandaag hebben we weer foto's en een filmpje gemaakt. Ik hoop dat het filmpje snel geuploud is want daar doet ie mega sloom over, maar hier alvast de foto's, filmpje komt nog Haha!

ohja, commentaar altijd welkom, en ik wil er dan wel iets van leren natuurlijk Knipoog

veel kijk plezier!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Re: First Unique (v. Ferrolan) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:06

Heel gaaf paardje heb je onder je kont,, maar probeer je handen niet vast te zetten en hoop dat je je paard niet aanziet voor een piano Haha! Knipoog
Verder vind ik het er netjes uitzien Lachen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:09

Heey Ilse!
Ziet er netjes uit hoor! Alleen die pianohandjes en je lijkt op sommige foto's wat voorover te zitten Lachen
Zie je wel weer op stal Haha!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:11

haha ja is heel moeilijk om achterover te zitten Tong uitsteken ohja, en ik zal op mn handjes letten, mn sport is paardrijden dat wil ik idd ook graag zo houden Tong uitsteken hahaha groetjes

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:13

heey ils, leuke, en mooie foto's hoor! ziet er netjes uit!
xxx

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:18

dankje wendy!! Haha!

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:21

Heeej ils, confronterend he foto's , maar het komt wel goed Lachen

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:23

haha ja, maar moet eerlijk zeggen dat die op mn andere topic echt wel 10x minder leuk zijn dan deze.. ben dr tog wel een beetje trots op na mate ik vandaag niet helemaal tevreden was over het rijden van vandaag!!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:23

ziet er goed uit!! leuk paardje heb je, en een mooie bles heeft hij!
galop is misschien wat gespannen nog..
hoe oud is hij?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:35

unique is nu 6 jaar.. dankjewel Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:50

First_Unique schreef:
unique is nu 6 jaar.. dankjewel Haha!

dan zou ik eerst eens lang-laag-ontspannen gaan rijden Knipoog hij/zij loopt véél te hoog voor zo'n jong ding! die hals moet zakken! liefst zo dat de schoft het hoogste punt wordt en van de hals de nek natuurlijk Knipoog

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:54

hmm, en als ie nou eens niet wil zakken.. ik wek mezelf juist kapot om dat hoofdje naar de grond te krijgen.. je wil niet weten hoe deze er een jaar geleden bij liep.. het is denk ik niet overdreven gezegt als zn neus het hoogste punt van het paardenlichaam was.. echt waar.. ik moet je nu eerlijk zeggen dat ik je hierin wat ongelijk geef.. sorry

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:57

First_Unique schreef:
hmm, en als ie nou eens niet wil zakken.. ik wek mezelf juist kapot om dat hoofdje naar de grond te krijgen.. je wil niet weten hoe deze er een jaar geleden bij liep.. het is denk ik niet overdreven gezegt als zn neus het hoogste punt van het paardenlichaam was.. echt waar.. ik moet je nu eerlijk zeggen dat ik je hierin wat ongelijk geef.. sorry

wat geef je me ongelijk?
als een paard niet wil zakken komt dat toch echt door de ruiter! kijk maar eens in mijn topic in mijn onderschrift vij 'tricolor' de eerste foto zo liep ze toen ik haar kocht..... en nog steeds is er moete met steeds lager, maar ik heb goede instructie en zolang de ruiter maar kan ontspannen, niet verstart, los is in armen/benen/polsen en véél voltes rijden, verkleinen, openen andere hand om, slangevoltes en steeds iets meer vragen zakken ze toch echt wel Knipoog alleen de meesten 'vragen' niet maar 'trekken' en vergeten hun buitenhand te sluiten dus heeft het geen nut!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:07

'wat' ongelijk, ik zeg niet dat je hel helemaal verkeerd zegt.. maar uhm.. ik ben de laatste paar dagen wat gespannen geweest, dat klopt.. maar ik ben ook wat strenger de laatste dagen geweest want meneer maakt er een feestje van en doet wat hij zelf wil.. goed, dan ben ik streng en hij word daat wat hyper van.. nouja, dan ben je wat meer gespannen.. maar ik vind dat hij nu op deze fotos meer omlaag loopt dan dat ie anders doet als we totaal ontspannen zijn.. dusja.. vandaar mijn reactie.. foto's zijn ook wel moeilijk te beoordelen doet ik je zeggen, momentopnamen is het he.. maarja ik maar hem mee in de werkelijkheid en dan komt het voor mij anders over..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:08

leuk dier! pas op dat ej je handen niet vastzet voor het zadel, pak je teugels wat korter, je armen niet zo stijfjes en je handen rechtop in een vuist, die soepel is en meegeeft met het paard ( net als een elastiekje)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:13

First_Unique schreef:
'wat' ongelijk, ik zeg niet dat je hel helemaal verkeerd zegt.. maar uhm.. ik ben de laatste paar dagen wat gespannen geweest, dat klopt.. maar ik ben ook wat strenger de laatste dagen geweest want meneer maakt er een feestje van en doet wat hij zelf wil.. goed, dan ben ik streng en hij word daat wat hyper van.. nouja, dan ben je wat meer gespannen.. maar ik vind dat hij nu op deze fotos meer omlaag loopt dan dat ie anders doet als we totaal ontspannen zijn.. dusja.. vandaar mijn reactie.. foto's zijn ook wel moeilijk te beoordelen doet ik je zeggen, momentopnamen is het he.. maarja ik maar hem mee in de werkelijkheid en dan komt het voor mij anders over..

ja dat snap ik wel hoor.... het is en blijft bokt Haha! wij zien jullie natuurlijk niet dagelijks en kennen jullie geschiedenis niet, maar iedereen zegt wat hij of zij op de foto's ziet en ik ben erg kritisch.... ook over mezelf (soms té, dan heb ik zelfs ruzie met mijn instructrice Bloos en moet ik me echt weer even bijbrengen dat ik niet zo perfectionistisch moet zijn!)

vergeet nooit dat als de ruiter kan ontspannen, los is in lijf en leden en relaxed achter op je hol zit (even plat nederlands) gaat het al stukken makkelijker!
laat dat hoofd maar eens met rust! ga eens extreem achterover op je kont zitten, ontspan, zing liedjes kijk om je heen blaas je adem goed uit en ga maar eens voltes rijden! verkleinen op je buitenbeen openen op je binnenbeen en probeer ook je zitbeenknobbels eens te gaan voelen!!
dit alles heeft bij mij en mijn nieuwe paard wonderen verricht!!!!

het is een leuk paardje om te zien! nou de houding nog Knipoog

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:23

ik weet het.. mijn instructrise hamert ook op mn ontspannenheid.. en het lukt me opzich wel, maarja.. soms ook niet Tong uitsteken

maarja, het is ook wel goed dat je die kritiek geeft, maarja, jij je mening ik mn mening.. enne zown discussie als deze helpt wel!! zeker!

** even ook voor andere mensen, zou het helpen als ik een aantal keer mn instructrise zou vragen om erop te rijden, dat ze hem de dingen bijbrengt die mij totaal niet lukken, of is het veel beter om juist daar zelf op te oefenen enzo?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:28

First_Unique schreef:
ik weet het.. mijn instructrise hamert ook op mn ontspannenheid.. en het lukt me opzich wel, maarja.. soms ook niet Tong uitsteken

maarja, het is ook wel goed dat je die kritiek geeft, maarja, jij je mening ik mn mening.. enne zown discussie als deze helpt wel!! zeker!

** even ook voor andere mensen, zou het helpen als ik een aantal keer mn instructrise zou vragen om erop te rijden, dat ze hem de dingen bijbrengt die mij totaal niet lukken, of is het veel beter om juist daar zelf op te oefenen enzo?

zelf oefenen!!! er zijn mensen die kunnen op elk paard stappen t ziet er gelijk machtig uit, maar jij bent degene die het moet doen en niet de ander!
een beetje goede instructie zal dit dan ook niet doen, maar desteharder jou helpen!
succes!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:30

ja ik heb het ook niet gevraagt, heb er alleen over nagedacht en met mijn vriendin besproken, ze zei zelf ook al dat ik het zelf moest doen..