Gister heb ik op wedstrijd een ontzettend slechte proef gereden. Het inrijden ging super maar zodra ik die proef in ging.. had ik allemaal spanning en voelde ik mijn eigen balans niet meer, waardoor ik uit balans raakte en dus het paard min of meer ook, waardoor de aanleuning verloren ging... helaas pindakaas, het zij zo.
Nu ben ik hier eens verder over na gaan denken en wat gaan zoeken op bokt en op internet, maar ben eigenlijk nergens echt een soort van verzameltopic tegengekomen waarbij het echt om de balans van de ruiter gaat.
Ik zou namelijk graag zelfstandig (dus zonder paard) oefeningen willen doen om mijn eigen balans te verbeteren, zodat ik uiteindelijk netter, rechter en soepeler ga zitten.
Weten jullie zulke oefeningen?
ik heb al dingen gelezen als:
- op een zitbal zitten,
- op 1 been op een kussen gaan staan, andere been als het ware dubbel vouwen en dan voor de spiegel staan en zorgen dat je schouders en je heupen horizontaal staan.
- verder dacht ik aan een "Squat" (zie afbeelding)

ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en tips!
weet niet of het hier goed staat, maar anders verplaatsen jullie het maar

Helaas niet echt in de buurt.. ik ben volledig afhankelijk van mijn ouders wat betreft vervoer.. maar zal het er zeker eens over hebben!