Tempête is mijn 9 jarige quarter-kruising.
Ingereden als ze 4 was, maar wegens een hoop medisch ongeluk eigenlijk nooit echt 'doorgereden'. Bijna 3 jaar van haar leven stil gestaan en vorige zomer zelfs helemaal afgekeurd op haar benen.
Maar dan nu toch (al een maand of 9) weer onder het zadel. En weer helemaal van 0 moeten beginnen.
Ik heb erg veel hulp gekregen (want anders had ik het nooit weer aangedurfd, paard was eigenlijk met pensioen
) en ben nog steeds elke dag verbaasd hoe goed ze het ervan af brengt.Zelf ben ik eigenlijk een recreatie-boscross-ruiter die de laatste maanden noodgedwongen meer met dressuur bezig is.
Dat mijn houding niet perfect is ben ik mij van bewust. (Ik moet eens dringend recht leren zitten
)De dingen waar ik met mijn paard vooral mee bezig ben zijn impuls en ontspanning en rechtrichten.
De aanleuning is niet altijd goed en paard mag eigenlijk wat ronder. Maar ik vind het heel moeilijk om haar dan actief te houden. Vaak komt ze dan ook te diep en valt achteraan helemaal weg. Dat ze vooraan contact durft nemen, ben ik dan ook blij mee. Liever neusje er een beetje uit dan te diep.
In de galop moet vooral meer ontspanning.
Nou ja, kijk en oordeel zelf.
Commentaar en tips zijn altijd welkom.
Hier ook een kort filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=u6HVYQ8udFc
1.

2.

3.

4.

5.

6.Dit is dus zo'n foto waar ze te diep komt en achteraan wat wegvalt.

7.

8.galopfoto

En nog enkele foto's van wijken voor het been. Daar zijn we nu een tijdje mee bezig. Ze brengt haar achterbeen toch al goed onder zich. Soms kruist ze al enkele passen, maar ze vindt het allemaal nogal moeilijk. Het heeft ook een hele tijd geduurd vooraleer ze snapte wat de bedoeling was.
9.

10.

)