Tempête @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Tempête @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:03

M'n zusje heeft vandaag foto's gemaakt en na lang twijfelen, besloten ze toch maar op bokt te gooien. Tong uitsteken

Tempête is mijn 9 jarige quarter-kruising.
Ingereden als ze 4 was, maar wegens een hoop medisch ongeluk eigenlijk nooit echt 'doorgereden'. Bijna 3 jaar van haar leven stil gestaan en vorige zomer zelfs helemaal afgekeurd op haar benen. Bloos
Maar dan nu toch (al een maand of 9) weer onder het zadel. En weer helemaal van 0 moeten beginnen.
Ik heb erg veel hulp gekregen (want anders had ik het nooit weer aangedurfd, paard was eigenlijk met pensioen Knipoog ) en ben nog steeds elke dag verbaasd hoe goed ze het ervan af brengt.

Zelf ben ik eigenlijk een recreatie-boscross-ruiter die de laatste maanden noodgedwongen meer met dressuur bezig is.
Dat mijn houding niet perfect is ben ik mij van bewust. (Ik moet eens dringend recht leren zitten Sigaar )
De dingen waar ik met mijn paard vooral mee bezig ben zijn impuls en ontspanning en rechtrichten.
De aanleuning is niet altijd goed en paard mag eigenlijk wat ronder. Maar ik vind het heel moeilijk om haar dan actief te houden. Vaak komt ze dan ook te diep en valt achteraan helemaal weg. Dat ze vooraan contact durft nemen, ben ik dan ook blij mee. Liever neusje er een beetje uit dan te diep.
In de galop moet vooral meer ontspanning.

Nou ja, kijk en oordeel zelf. Knipoog
Commentaar en tips zijn altijd welkom.

Hier ook een kort filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=u6HVYQ8udFc

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.Dit is dus zo'n foto waar ze te diep komt en achteraan wat wegvalt.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.galopfoto
Afbeelding

En nog enkele foto's van wijken voor het been. Daar zijn we nu een tijdje mee bezig. Ze brengt haar achterbeen toch al goed onder zich. Soms kruist ze al enkele passen, maar ze vindt het allemaal nogal moeilijk. Het heeft ook een hele tijd geduurd vooraleer ze snapte wat de bedoeling was.
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

o0o_Jade_o0o

Re: Tempête @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:28

Jàa foto's van Têmpete op bokt! Haha!
Ziet er goed uit hé. Ontspanning komt nog wel! ..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:32

Awel, dat ziet er schoon uit! Haha!
Je paard heeft een prachtige stap op het filmpje. Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:34

Zitten mooie plaatjes tussen hoor! Je houding kan beter maar is heus niet zo slecht als jij ons doet geloven! Tenminste niet op deze foto's.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:38

door je houdeing maak je je paard ook wat zwaarder op de voorhand.maar je zegt zelf al dat je ermee bezig bent.
op de laatste foto lijk je wat naar links te hangen in het zadel
paardje loopt toch netjes na een slechte periode..
veel succes verder

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:41

ik heb eerder wat foto's van je gezien en volgens mij was je houding toen meer naar voren. dus volgens mij is het zelfs al beter geworden!!!
ziet er mooi ontspannen uit.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:50

Hi bedankt voor de reacties.

@jade: hi, ging je nog eens mailen. We moeten nog eens afspreken. Hoe gaan Cato en Ushi?
@Betteke: Ik krijg inderdaad vaker complimenten over haar stap. Ze heeft iets elegants. Ja Haar galop is naar verluid ook zeer goed. (Gaat alleen mis als ik erbovenop ga zitten ROFL )
@prints: Ik zit op die laatste foto inderdaad teveel naar links. Probeer haar daar een pasje te laten wijken, probeer net iets te veel. Zal erop letten.

En mijn houding tja. Ik hoop dat ik ooit nog eens leer rechtzitten. Ik denk dat een ander zadel daar ook al bij kan helpen. Blijven proberen zeker? Knipoog