Paard duikt naar borst, hoe te voorkomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Paard duikt naar borst, hoe te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 18:52

Hoi,

Ik rij al een tijdje op een friese ruin en sinds kort heeft hij de gewoonte om in een keer met zijn neus naar zijn borst te duiken waardoor ik niets meer in mijn handen heb en het geeft geen fijn gezicht, zo helemaal opgekropt. Ik kreeg de tip om contact met de teugels te houden en hem goed voorwaarts te houden. Als hij dan weer omhoog kwam met zijn hoofd moet ik hem als het ware laten 'uitschuiven' hoe doen jullie dat en hebben jullie verder nog tips zodat ik dat kan verbeteren? Alvast bedankt Lachen

feliciaa

Re: Paard duikt naar borst, hoe te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:28

Je moet hem inderdaad vooral heel erg voorwaarts houden en proberen zijn neus er zeg maar uit te rijden.. uitschuiven doe je door hem aan te vragen en hem daarna uit te nodigen om naar beneden te gaan door je hand toe te staan (je teugels iets langer maken).
Als hij niet op je been zijn neus weer van zijn borst haalt dan kun je hem een tikje geven op zijn hals geven..

Succes!!

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:39

feliciaa schreef:
Je moet hem inderdaad vooral heel erg voorwaarts houden en proberen zijn neus er zeg maar uit te rijden.. uitschuiven doe je door hem aan te vragen en hem daarna uit te nodigen om naar beneden te gaan door je hand toe te staan (je teugels iets langer maken).
Als hij niet op je been zijn neus weer van zijn borst haalt dan kun je hem een tikje geven op zijn hals geven..

Succes!!

Bedankt voor je tips, ik ga er zeker gebruik van maken Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:02

dit is echt typisch iets voor een fries. mijn fries had het ook. gaf been en een kleine ophouding aan de teugel. en vooruit blijven rijden. en anders een tikje bijgeven en meteen belonen als hij wer normaal gaat lopen. ook zorgen dat je niet teveel druk hebt op de teugels

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:22

Veel overgangen en figuren rijden... zorgen dat hij goed aan je been is, doe dan ook regelmatig een middendraf en een goeie halve ophouding. Paardje die ik regelmatig rij, heeft dit ook, maar dan voornamelijk bij het springen.. niet echt handig zo voor een hindernis, ze ziet hem vaak dan ook net van te voren en springt niet lekker naar voren. Maar met deze tips gaat het al een stuk beter.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 19:55

Oké, ik ga dus meer overgangen en figuren rijden, een ophouding en soms een tikje op de hals geven en hem goed voorwaarts blijven rijden. Bedankt voor jullir reacties & tips! Lachen

nasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:59

Probeer hem goed aan je been te krijgen, anders komt hij achter de teugel en dat is niet fijn rijden. Probeer aan te voelen wanneer hij dit gaat doen, en probeer hem dan voor te zijn doormiddel van een ophouden en een goede beenreactie tergelijk te geven. Je kan hem ook een stukje flink naar voren rijden als hij dit doet
gr

kakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:13

De eerste stap is inderdaad voorwaarts rijden en zorgen dat die goed aan het been is! Alles moet moet achteren komen, de motor moet blijven draaien.

Veel oefenen en volhouden

succes

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:41

Bedankt voor jullie tips! Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:08

Voorwaarts houden en eventueel een ophouding omhoog... probeer hem in gedachten ver voor de loodlijn te rijden.
Wees daarbij niet bang dat je nageeflijkheid verloren gaat, dit kan je zo herpakken, als hij maar uit het eigen houdinkje is Lachen