Kleine meisjes worden groot ,voor de 2de keer op Flash(bitlo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Kleine meisjes worden groot ,voor de 2de keer op Flash(bitlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 15:41

Eindelijk is het zover mijn kleine meid moet er ook aan geloven om aan het werk te gaan. Maandag 17 september hebben we haar naar Donosti gebracht om haar zadelmak te maken.
De eerste week kon mijn trainer weinig doen omdat Flash enorm hengstig was en op de plaats waar ze verblijft zijn alleen maar hengsten en dus bleef ze niet bij de les.
Vanaf vrijdag is mijn trainer begonnen met werk aan de lange teugel. Verbazingswekkend neemt mijn Flash alles snel op.
Woensdag 26-09 heeft mijn trainer haar voor de eerste keer bestegen en alles gaat goed.
Vrijdag was het mijn beurt en gisteren voor de tweede keer op mijn kleine meid.
Een enorm rare maar geweldige ervaring, na twee en een half jaar wachten is eindelijk het moment aangekomen dat ik ook foto´s van Flash in dit topic kan zetten.
Nou genoeg geklets hieronder de iet wat onduidelijke foto´s van Flash voor de derde keer bereden en de tweede keer door mij.

Het opzadelen:

Afbeelding
Afbeelding

Aan de lange teugel:

Afbeelding

En het opstijgen:

Afbeelding

En voor de tweede keer op Flash, het sturen gaat al wat beter:

Afbeelding
Afbeelding

Tot slot een klein ritje door de bergen:

Afbeelding

Wat een geweldige ervaring voor de tweede keer op mijn paard, had nooit gedacht dat dit ooit mogelijk was. Mijn trainer moet steeds lachen om mij en zegt daarvoor heb je haar toch hier gebracht. Het is echt ongelooflijk ik ben het gelukkigste mens op aarde. Wat is dit een geweldige mooie belevenis.

Terug gekomen van ons stapritje door de bergen, ik trek een verschikkelijke rare bek maar dat komt omdat ik het allemaal nog niet zo goed kan geloven en de emoties van deze twee dagen:

Afbeelding

Charaz

Re: Kleine meisjes worden groot ,voor de 2de keer op Flash(bitlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:44

Is dat niet gevaarlijk dan als ze nog maar zo kort bereden is om al een rit door de bergen te maken?
Ik zelf zou het persoonlijk niet durven, maar in spanje zijn ze volgens mij ook een stuk makkelijker.

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:49

zit er leuk en relaxed uit! Wat voor trainer is het? En waarom eigenlijk helemaal in verweggiestan?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 18:15

Het was een kort stapritje, met een rustig ervaren paard en mijn trainer. Flash is heel erg braaf en met de goede aanwijzigingen van mijn trainer was het helemaal niet gevaarlijk.
Vanaf het moment dat we begonnen zijn met de training kijkt hij bijzonder goed naar de reacties van mij en Flash.
Aangezien we beide ontspannen waren konden we inderdaad dit ritje maken.
Ik heb de volle 100% vertrouwen in mijn trainer en weet dat hij ons absoluut niet in gevaar brengt.
Ik woon in spanje vandaar dat het helemaal in verweggiestan is.
Voor mij is het niet zo ver Haha! .
De trainer heeft zich sinds 15 jaar geconcentreert op het natural horsemanship en rijd en traint paarden op een paardvriendelijke manier.
http://www.yeguadabugati.com/

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:41

Ziet er goed uit.
Lange lijnen ook.
Fijn dat het bitloos gedaan wordt!
Mooie omgeving,en goed dat je met een ander paard mee naar buiten gegaan bent.
Toppie hoor!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:48

Charaz schreef:
Is dat niet gevaarlijk dan als ze nog maar zo kort bereden is om al een rit door de bergen te maken?
Ik zelf zou het persoonlijk niet durven, maar in spanje zijn ze volgens mij ook een stuk makkelijker.

ik ging met mijn fjordje, 3 maanden onder het zadel, al over de dijk....... met koeien/auto's/water/etc.
dus dat is ieder voor zich, in hoeverre er vertrouwen is...... en drukte op de weg etc.

mooi he zo voor het eerst op je eigen beestje Haha! ik had dit met diezelfde fjord ook! ook van veulen af aan! machtig gevoel!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:52

ik heb ook mn pony in de bossen ingereden.. da was niets gevaarlijk aan.. (moet ik zeggen een heeeeel brave pony, dit doe ik zeker niet met mn paard) maarja, ging ik in de bak, dan werd het pas gevaarlijk, die kroop met mij erop door de balken heen naar buiten!! vond ie verschrikkelijk om ind e bak te zijn.. maar goed, ik denk dat mijn pony een kleine uitzondering is geweest van alle andere Tong uitsteken haha

maar verder ziet het er super uit!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:03

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties.
Ik ben supertrots op haar en ook een beetje op mezelf.
Flash is een buitenpaard dus inderdaad is het minder gevaarlijk buiten dan binnen hoewel mijn schatje zo braaf is dat het niet uitmaakt.
Ze pakt alles zo snel op, en het gevoel wat ik heb is onbeschrijflijk.
Deze manier van inrijden spreekt me enorm aan het geeft zo´n rust.
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik bitloos rijd en vind het helemaal geweldig.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:24

Wauw. Super. Ja
Top hoe je paardje erop reageerd! Ga zo door zal ik maar zeggen! Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:32

Jeetje, wat klinkt jij blij!
Super hoor, ben enthousiast voor je!
Geniet van je gevoel en je pony, het zit helemaal goed! Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:54

Dank jullie wel voor de reacties en ja ik ben superblij en ben zeker van plan zo door te gaan Haha! .
Ik had gedacht dat deze dag nooit zo komen.
Vandaag hebben we weer een rit door de bergen gemaakt deze keer ook gedraaft en het was geweldig.
Flash is superontspannen.
Wat een ervaring!!! Hyper!
Flash is niet gek op water en zag een plas stopte en ja hoor sprong eroverheen. Mijn trainer en ik lagen helemaal dubbel Haha! .
Ze gaat echt supersnel vooruit toen mijn trainer is begonnen met haar dacht hij dat Flash verschillende problemen zou gaan geven (ze was een beetje onopgevoed Bloos ), maar hij heeft het supermakkelijk met haar en ik ook gelukkig.
Dit is echt één van de mooiste belevenissen in mijn leven.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:50

Wat een leuk paard
Onopgevoed is een les voor jou..
Ziet er allemaal heerlijk ontspannen uit! OK dan!
Toen ik mijn pony beleerde zijn we ook gelijk naar buiten gegaan, ze wilde gewoon echt niet lopen in de bak..