Eerste proef liep ze voor mijn gevoel goed naar gelang de omstandigheden, ik voelde wel dat ze in galop niet aan de teugel was en ook in draf was de aanleuning wat onregelmatig maar toch liep ze een hele fijne proef! We kregen 57% en belande op een 6de (van de tien) plek
En dat vind ik nog niet zo'n ramp, ze kwam tenslotte een paar keer tegen de hand en tja dat word afgerekent. Maar de jury zijn commentaar na de proef sloeg álles voor mij!Hij liep voorbij, zag me zitten en zegt; 'van jou heb ik toch al beter gezien he' waarorp ik antwoordde dat dat bijna niet kon, want dat hij haar pas voor de 3de keer zag, en de 1ste keer stond ze constant op haar achterbenen, de 2de keer had ik min zes en vandaag was de derde keer. Waarp hij zei; 'jamaar met Ex'
Nu moet ik er even bij vermelden dat Pretty een jongedame is die welliswaar al tien is maar nog maar een 'jong ding' kwa rijden. En met Explo reed ik op het einde Z
(voor de mensen die de twee ukken niet kennen
) Vond het ontzettend gemeen dat hij me afrekent op het feit dat Ex zijn proeven beter waren (best lijkt me als die zoveel niveau's hoger zit
)2de proef ging een pak vlotter als de 1ste, ik durfde wat meer omdat de piste iets of wat beter lag en we hebben alles uit de kast gehaald (alles wat binnen de mogelijkheden lag ivm de piste enz) en dat werd beloond met 62.68% een mooie 4de plek! En de 1ste van mijn niveau (ons systeem werkt wat anders. Die van een niveau hoger hebben mijn hoogste proef als 'inrijproef'
) met heeeele fijne commentaar op de protocol ( veel kwaliteit, nog meer afwerking!) en een jurylid dat ook na de proef érg positief was! Ze zei wel dat het een proef van extremen was.
(klopt, ik begin met een 4, dan een 7, een 8 en dan een 5
) Ze herinnerde me zich nog omdat ze mij als enige een 7 voor houding zit en hulpen had gegeven 
Anyhow; waar jullie nou dus eigenlijk voor komen

Proef 1

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XJ88GAA.jpg
hier zie je hoe ver ze in zakt

proef twee

Pret denkt vermoedelijk; water

'alsk nou een hele grote drafpas maak, dan hoef ik er niet door heen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YM8HEKYC.jpg
nog wat stappen want ze bleven daar maar discusieren over het bit van een pony (heb wat flarden opgevangen, ging er nogal heftig aan toe)

kan niks anders zeggen! 
zo galoppeert Pret dus in een modderige piste

het scheelde een halve centimeter of ze had er tegen aan geknalt met haar been
vandaar mijn kop (en die van Pret) goed voor een vijf 

we beginnen het af te leren om naar beneden te kijken!

en kláár!
(niet alleen Pret was opgelucht dat ze even kon stappen
)
En als je je afvraagt waarom we allebei naar dezelfde kant kijken en zitten te grijnzen; Mieke, het meisje dat de prijzen uitdeelde, is niet zo heel erg groot en had nogal moeite met het lintje aan het hoofdstel van het 1.70 meter grote paard te bevestigen dat het allemaal veel te spannend vond om het hoofd naar beneden te doen

Volgende week hebben we onze finale, duimen jullie allemaal voor ons? We maken nl een kans
(nee, dat hadden we niet durven dromen dat we dit al op het eind van het seizoen zouden kunnen zeggen!)
en we zullen duimen voor volgende week! 

Ze gaat er voor 200% voor en doet keihard haar best! Was beetje boos op de jury omdat ik niet vind dat hij het recht heeft om dat te zeggen...