Ik heb Orangiste nu drie weken en we zijn begonnen met het rijden in de bak.
Even kort over Orangiste voordat ik allemaal opmerkingen krijg die niet juist onderbouwd zijn.
Het is een 5 jarige draver die nu een klein jaar onder het zadel is. Hij is eigenlijk alleen maar gewend om in het bos te rijden en vind de bak dus nog best moeilijk. (al die hoeken en rondjes
)We zijn dus rustig begonnen met in de bak rijden. We rijden met een martingaaltje omdat hij dit vanuit de oude eigenaar gewend is en we merken dat hij zonder heel erg met zijn hoofd in de lucht gaat lopen en is dan moeilijk te houden. We gaan wel de martingaal rustig afbouwen omdat ik hem uiteraard zodner wil gaan rijden. Maar om ook voor hem niet te veel veranderingen in één keer door te drukken hebben we het maar even zo gelaten.
De ruiter die erop zit ben ik niet zelf maar mijn bijrijdster. Ze weet zelf ook dat haar voeten af en toe niet helemaal goed zijn en dat har handen niet op de juiste plek zitten. We zijn op dit moment vooral bezig met Orangiste te leren aan het rijden in de bak en later komen zeker de puntjes op de i.
Omdat we hem ook niet in de mond willen zitten kan je soms het beste je handen op een andere positie houden om hem iets duidelijk te maken of in controle te houden. Wat jullie niet kunnen zien is dat hij in drie weken tijd al heeeel erg vooruit is gegaan. De eerste paar keer rijden was echt een drama dus we zijn beide best trots op hem.
Wees dus een beetje vriendelijk maar tips zijn altijd welkom!!!!

Zo begin je met rijden op Orangiste (been ging even helemaal naar achter en die hand???, we weten nu nog niet waarom):D

Zo gaat hij al iets beter alleen schoof de martingaal naar voren.

Lekker drafje maar beetje kortere pas......kan beter

Hé waar gaat dat been naar toe

Bochtje door.

Nog even lekker buiten uitstappen.

Pffff wat een dag.....straks lekker rollen in de bak
Laat even een berichtje achter.............tips zijn hartstikke welkom maar we zijn pas drie weken op weg dus hebben nog een hele lange tijd te gaan...............

.