Een maand terug hebben jullie mij en Pawo voor het eerst op bokt mogen zien. Ik heb Pawo te leen voor een jaartje, omdat zijn eigenaar te studie in Oslo is.
In het vorige toppic, reed ik hem voor de 2e keer, om te kijken of het klikte. Hij was toen sterk vermagerd en was al zijn bespiering kwijt nadat hij terug kwam van zijn verzorgster die hem voor mij te leen had.
Sinds een tijdje ben ik Pawo weer een het trainen, en probeer hem zo veel mogenlijk over de rug te laten lopen tijdens het losrijden. Pas als ik iets wil vragen, pak ik hem op, maar ik vind hem toch het fijnste lopen waneer hij over zijn rug loopt. Hij viel hiervoor nogal op de voorhand en de overgangen waren meer als slecht. Deze week heeft heel wat verbetering gebracht en hij gaat super vooruit!
Dit is het toppic van een maand terug: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=811172&hilit=
Pawo is een goedgekeurde dekhengst en is 13 jaar oud.
Ik heb geen foto`s van het stappen en de gallop foto`s zijn ook zeer gering, die houden jullie tegoed!
Nou hier de foto`s dan maar:
1)
Prima beengebruik, hij kantelt zijn hoofd, hier werken we nog aan.2)
Over de rug, hele fijne foto.3)
Idem hierzo, heel erg fijn beeld.4)
Hele foute foto! Haha helaas maar 1 van de 2 galop foto`s.5)
Zijn mega gestrekte draf! check zijn achterbeen!!!(Ik moet de knop af en toe nog zien te vinden.)
6)
Idem...(die draver was wel interessant hè)
7)
Even kijken of alles nog van mij is, jep hij is van mij!8)
Fijne foto, jammer van mijn hoofd dan. Helaas is het geld hier ver te zoeken, ik kan dan ook maar beter rechtuit kijken
En wat denken jullie, gaat die wedstrijd lukken morgen of???
Wat een leuk beestje.

) weg valt. Je ziet wel dat hij veel ruimte kan bedekken door van achteren te gassen, maar dit wordt niet omgezet naar de voorhand. De rug moet hierin boller, en de achterhand moet dan niet alleen een stuwende, maar ook dragende rol nemen. Hiervoor zal de hals/hoofd ook eerst meer moeten zakken, om de verbinding in het lijf terug te krijgen. Probeer meer toe te staan dan zal hij ook beter ja hand gaan opzoeken. Op de foto's dat je hem wel wat lager in de hals rijdt, loopt hij steeds achter het bit pas daarvoor op.

Wat een flop! Inrijden in het modderige land, nou ja toch mooie punten gereden!