Te sukkelig of the hard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordenmeid

Te sukkelig of the hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 17:08

Mijn paard gaat vooral in de galop, als ik aanspring, altijd te 'sukkelig' volgens instructrices. Hij lijkt dan net een hobbelpaard. Laatst keek ik het op een filmpje terug, en inderdaad: het zag er niet uit! Maar als ik dan even goed drijf, dan gaat hij gelijk in middengalop. Wat is de exacte hulp waarmee ik hem niet te hard en niet te zacht laat gaan? Ik krijg hem nooit in het goede tempo! En trouwens, met draf heb ik hier ook best veel last van! Hij heeft best een onregelmatig tempo.

Sodeletuut

Re: Te sukkelig of the hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:15

ja dan moet je gewoon een beetje oefenen met je hulpen

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:40

je paard proberen meer op te sluiten. Dus voor een beetje tegenhouden en dan drijven als ie dan nog te hard wil wat zwaarder gaan zitten. Nu lijkt het dat als je drijft je je paard aan de voorkant gewoon weg laat lopen door hem wat meer tegen te houden gaat het paard niet veel sneller maar wordt wel actiever!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:11

Idd zelf meer controle houden over het tempo, als je hem van achter opdrijft moet je zorgen dat je het van voor ook opvangt (dit is anders dan terug trekken Knipoog )
De meesta paarden hoeven namelijk niet harder te galopperen... maar moeten wel meer sprong maken. it bereik je door wat op te sluiten en net genoeg gaf bij te geven Lachen