Problemen in de galop!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pascalleee

Problemen in de galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 20:19

ik heb een best groot probleem ik wil eigenlijk best wel wedstrijden rijden met mijn vz paard, ( miss dat dat ooit nog wel komt )
maar ik krijg haar alleen in de hoek in gallop ik heb afgelopen zaterdag ( rijd nu maar 1 x per week wegens tijdgebrek )
haar in de galop gekregen aan één van de lange zeiden, alleen was ze er in de bocht metteen er al uit, ze gaat ook veel te snel en is moelijk te besturen in de galop ik moet al beginnen te sturen en been geven om haar in de galop te houden alowel ze meestal al voor de 2e bocht er uit is. ze loopt afentoe ( als ze in een goeie bui is ) nagevelijk in de galop. draven doet ze wel gewoon wanneer je dat wil ( maar dan moet je wel een zweep gebruiken en anders flink been geven(als je geen zweep gebruikt). Ik weet het is haar aangeleerd om in de hoek aan te galloperen maar krijg ik het er nog uit ? ik hoop het eigenlijk wel. want ik vind het zo jammer dat ze niet ergens anders aanspringt, en hoe krijg ik haar iets langzamer want ze gaat echt snel en soms heeft ze ook nog welleens de nijging om te bokken als je in gallop springt ( wat wel meerdere paarden last van hebben Bloos )

heeft iemand tips voor mij ?? Haha!

Tempus_Fugit

Re: Problemen in de galop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:22

Waarom zou je haar ergens anders willen aan laten galopperen dan in een hoek of op een volte (ook een soort hoek dus)?

Want de komende klassen hoef je toch alleen nog maar aan te springen in een hoek of volte.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:24

Ze galloppeert tenminste:P

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:25

heb je les? zo nee, misschien is dat een oplossing. iemand op de grond kan zien wat er fout gaat en wat je eraan kunt doen. moet diegene er natuurlijk wel kijk op hebben. dus ga eens opzoek naar een goed instructeur/insturctrice, dat kan al erg veel helpen. en wij kunnen moeilijk zien hoe jij rijdt en wat je misschien fout doet en wat je kan doen om het beter te maken.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:26

Dan zul je strenger moeten zijn, en op het moment dat hij hard wil moet jij dat strenger corrigeren.. miss een kleine volte er tussen door.. maarja.. en heeel veel overgangen rijden..

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:26

ik zou het in iedergeval wel gaan trainen als dit een obstakel is dit kun je natuurlijk heel lang uitstellen maar dat is geen oplossing ik zou proberen om steeds iets verder in de bocht aan te springen zodat ze uiteindelijk pas aanspringt als je uit de bocht komt rijden.. zo moet ze dan ook wat rechter aanspringen.. als je gewoon in draf linker of rechter stelling vraagt is ze dan wel lenig genoeg anders zou je daar eerst even aan kunnen gaan werken zo dat ze wat wendbaarder word

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 20:30

dankje, ik zal sommige dingen die hier staan proberen hopen dat het beter lukt Lachen

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:43

Ik zou eerst zorgen dat je zeker weet dat er geen medische oorzaak achterzit.
Mijn paard bokte aantal jaar geleden ook als ik aan moest springen.
Mijn 1e reaktie was ook; hij is jong en snapt het misschien niet helemaal.
Totdat ie onregelmatig werd en OCD bleek te hebben.
Allemaal goed gekomen hoor en wil niet zeggen dat er iets met je paard is, maar ik zou het wel eerst
uitsluiten, voor je hem er door heen gaat rijden.

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:46

En als je paard de galop hulp goed kent en lekker los in zn lijf is, maakt het niet uit waar je aan wil springen.
Je kan dat in priincipe zelfs op de AC lijn.
Maar in het begin is het voor een paard gemakkelijker in een bocht.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:54

Ik had eenzelfde probleem met een paard van ons, die wilde ook niet in galop en als ze dan in galop was ging ze keihard en was totaal niet meer te sturen.
Mijn tip is om gewoon heel erg veel te oefenen, als je maar 1x per week rijdt zal je ook niet snel vooruitgang zien denk ik. Echt veel oefenen en hulp erbij vragen is ook geen verkeerd idee.
Bij ons heeft het een tijdje geduurd, maar inmiddels galoppeerd ze super aan waar je maar wilt en is ze zelfs al te sturen Knipoog
Succes ermee!