ik heb mijn pony nu 8maand van niks kunnen ,ernstige rugproblemen niet aan de teugel lopen
kan ze nu wel aan de teugel lopen en ze gebruikt haar rug nu veel beter ik heb 2 keer een fisio er bij gehad
en zij dat hij er nu niks maar aan kon doen dat ik zelf moest verder trainen de ene galop gaat wel goed gewone ontspanne hoofdje omlaag nog niet in de krul en heel rustig
maar die andere galop is precies anders om hoofd zo snel mogelijk omhoog krijgen zo hard mogelijk en heel onregelmatige galop
omdat een fisio nogal duur is doe ik dat liever niet maar is het gewoon een kwestie van trainen en longeren om die galop goed te krijgen?
we hebben in korte tijd veel geleerd en wil graag in januari wedstrijden rijden zijn we klaar voor maar alleen die galop
dus graag hulp hoe zal ik haar die galop kunnen verbeteren?
vandaag heb ik les gehad de galop ging nu goed alleen niet aan de teugel mijn instructiese heeft gezegd laat hem eerst lekker op eigen benen lopen en dan zakt die vanzelf
Het kan ook goed zijn dat jij scheef zit en je pony onbewust tegenwerkt. Ik heb hetzelfde probleem! Leer zelf eerst goed te zitten en begin dan aan de houding van je pony te sleutelen. Zoals je instructrice zegt: laat hem eerst op eigen benen lopen. Je zult ook zien dat je pony bij het longeren beter in balans loopt en met natuurlijke buiging, je kunt hem dan namelijk niet in de weg zitten. Wees je erg bewust van jezelf!