Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:les nemen.

jodoc schreef:Je pony springt inderdaad niet zo vroeg. Mijn paard sprong eerst veel te vroeg maar hij kon met groot gemak nog een ruime galop sprong voor de hinder maken en dat kan jou pony niet.
Als je er toch mee aan de slag wilt:
Je bouwt eerst een kruisje waar hij in stap nog over kan. En dan gaan oefenen. 3 stappen voor de hindernis stoppen achteruit lopen en dan weer voorwaarts (niet springen), volte er voor maken, tempowisselingen maken voor de hindernis (op 10 meter de galop, 2 passen draven en dan weer galop en springen). Het is vooral een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zorg ervoor dat je je pony verrast. Als hij op jou moet letten omdat je eventueel wat anders gaat doen dan over de hindernis, moet hij wel op jou blijven letten.
Mij is het inmiddels gelukt maar ik moet daarbij wel zeggen dat mijn instructeur me daarbij geweldig heeft gesteund. Ik zag het af en toe echt niet meer zitten, maar mij paard sprong echt veel te vroeg!
Veel succes ermee.
ik zal het gaan proberen. Dess schreef:Ik heb les, maar ze springt vroeg bij alle hindernissen. Ik ga er ook in een rustig drafje op af, maar zodra ze de kans krijgt begint ze te racen. Dat doet ze ook na de hindernis.
.
we hebben vandaag helaas niet gesprongen omdat het hier heel slecht weer is.