Irritaties tijdens het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Irritaties tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:54

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie nou irriteerd als je aan het rijden bent (met andere)

Ik was gister heel fanatiek aan het trainen, rijdt er iemand bij me in de bak die constand zat te gillen en giebelen met een meisje aan de kant. Ik zat me gruwelijk te irriteren en me paard was overspannen.

Wat irriteerd jullie tijdens het rijden?

xEline

Re: Irritaties tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:55

als mensen de bak regels niet weten en idd steeds gaan gillen. nou ben ik ook wel eens bang dat ik fout rijd dat zij voorang had ofzow

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:35

Ik vind het ook irritant als anderen de bakregels niet kennen en bv gaan uitstappen op de hoefslag terwijl jij net lekker wil draven ofzo... Ik geef er niet zoveel om als dat maar 1 persoon is, maar als je met nog meer mensen in de bak rijd is het wel handig om de bakregels toe te passen.

Ja ook gegil en geschreeuw van toeschouwers van die ruiter of van de ruiter zelf.

En als mensen hun paard uitgebreid gaan longeren terwijl jij aan het rijden bent in de bak. Ik geef er niet om als dat zo maar even 5/10 minuten is omdat het paard anders te wild is en ze er niet op durven/kunnen, maar als het echt een half uur duurt, vind ik het wel vervelend.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:36

Ik erger me nergens aan.
Ik doe mijn ding,let op mezelf.
En als mijn paard over de rooie zou gaan van giebelende andere personen,dan zou ik daar mooi een uitdaging in zien en er aan gaan werken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:38

ik trek me niet snel wat van een ander aan, ik zou denk wel wat geirriteerd worden als ze geen rekening met je houden, vlak langs galoperen, bijna botsen etc.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:38

Teveel mensen in de bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos!
Soms is het echt spits bij ons ( pensionstal..) dan heeft de een les, de ander doet aan parelli, weer een ander is met zijgangen bezig.
Ik word daar echt bloednerveus van, dus ik probeer altijd in de 'dal-uren ' te komen Haha! Haha!
Dat is dan weer het voordeel van onregelmatig werken in de gezondheidszorg

Mensen die hun hindernissen niet opgeruimd hebben, ook heel irri

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:39

Ik ga mee met de mensen die zich ergeren aan mensen die de bakregels niet kennen of je gewoon gruwelijk in de weg gaan rijden... Ze zien toch ook wel f je een volte in gaat zetten of niet?! Nouja, daar erger ik me dus kapot aan. Overigens ook aan een overvolle bak.
Laatst bijgewerkt door supertinkie op 27-09-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:39

ik ging een keerjte rijden in een les waar ze voor de 2ex doormekaar reden (was een foutje ik reed in de verkeerde bak) maar die sneedn mij meteen af! vind ik heel iritant. of mensen die denken dat ze alles zijn en dat de bak van hun is. die gaan gewoon niet voor je aan de kant.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 16:42

Vorige keer was ik lekker aan het draven (eindelijk ontspannen), is er iemand die stapt op de hoefslag, Mijn paard plakte iets aan dat paard dus liep over de buitenschouder naar de hoefslag (reed op de volte) Begint dat mens te gillen "Kijk uit me paard slaat" Dus ik dacht 'moet je wegwezen van die hoefslag af'

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:34

Ik irriteer me niet aan andere (rijdt thuis en daar rijdt verder alleen de verzorgster van mijn pony, die altijd heel netjes zich aan 'onze' regels houdt) ruiters, maar aan de buurman!
Hij moet iedere keer precies de heg (die echt tegen de bak aanligt) gaan snoeien als wij daar rijden, of andere lawaaierige dingen gaan doen.. En die honden, die proberen ook nog weleens onze paarden aan te vallen (gaat niet met de omheining, maar als er opeens een hond grommend en blaffend uit de bosjes springt..) gelukkig blikt of bloost mijn paard er zelden van Lachen

En verder irriteer ik me aan mezelf Haha!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:41

Een overvolle bak en mensen die de voorangsregels niet kennen of mensen die heel de piste voor zich alleen willen. En ook wel kleine kindjes die dan net naast de piste aan het lawaai maken zijn met vanalles en nog wat, waar ten eerste m'n paard zenuwachtig van wordt en ten tweede is het nog eens heel gevaarlijk ook voor die kindjes, stel dat er eens een paard slaagt en het is op 1 van die kinderen, en ja kan gevaarlijk zijn voor de ruiter ook, als het paard ineens verschiet en de ruiter valt. Voor de rest irriteert me weinig.

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:04

als er andere mensen ook in bak bak rijden en de hele tijd in de weg rijden, en de hele tijd met andere meiden giechelen en schreeuwen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:06

Mensen die constant afsnijden, of gewoon niet om zich heen kijken. Of als mensen zonder overleg even een aantal sprongen neer zetten in de bak, of steeds hun paard op de AC lijn of X neerplanten om een uitgebreide sessie achteruit en vooruit te doen.

En oja, stilstaan in de hoek zonder even 'hoekvrij' oid te gillen om lekker te kwekken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:07

Het meeste denk ik toch wel als ik afgesneden word.. Pfff daar kan ik echt niet tegen Tong uitsteken

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:10

Afgesneden worden, of mensen die tegen je praten tijdens het rijden, of kinderen die lekker met rood-wit lint beginnen te slepen, of gaan skelteren naast de bak, of een draver die gallopeert als een normaal paard in rengalop zodat heel de bak gaat trillen van het denderen en mensen die gaan zitten kijken en dan lekker comentaar gaan geven (Zo me hart is weer gelucht)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:13

afgesneden worden of mensen die met je instructrice gaan praten. Ook van die mensen die tijdens een bosrit gaan sms-en..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:00

Op wedstrijd erger ik me aan teveel ruiters in de bak,mensen die les krijgen,en mensen die er gewoon doorheen lopen en paarden die staken of omhoogkomen.Voor de rest rijd ik altijd alleen of met 1 iemand anders.Dus daar heb ik nooit last van.

Nescia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:01

mensen die je afsneiden, en idd mensen die de rijbaan regels niet kennen. zeer irritant

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:05

Als mensen de hele tijd gaan praten of vragen stellen, ik ben lekker bezig dan wil ik niet gestoord worden. En als k boos ben op een paard en ze gaan dan kijken, daar heb ik ook een hekel aan!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:09

als ik in de bak rij en er rijd iemand die er geen bal van kan die je dan even gaat vertellen wat je moet doen (terwijl in dat uur een instructeur aan het lesgeven is) ik denk toch dat die het wat beter kan uitleggen

ook aan mensen die vlak achter je gaan rijden(mijn paard kan nog wel eens een bok uitdelen)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:56

Mensen die de bakregels niet kennen. Moest al een keer mijn paard omtrekken om een botsing te voorkomen en nog veel meer van dat soort "grappen"

Radio aan. Weet ook niet waarom, vind ik irri.

Toeschouwers, word ik heel nerveus van. Altijs het gevoel dat ik wat fout doe ofzo.

Meerdere mensen in de bak. Kan me dan niet goed concentreren, omdat ik altijd moest opletten op de andere mensen zodat ze mij niet omver zouden rijden.

Ongevraagd les gaan geven aan mij. Ik zoek me eigen instructrice wel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:16

Als je je zo stoort aan wat anderen doen in de bak, dan zoek je toch een rustiger pensionstal? Het is volstrekt zinloos om je te ergeren aan andermans gedrag, want je zit alleen maar jezelf ermee in de weg. Als je niet kunt leven met het gedrag van specifieke andere mensen, dan zorg je dat je ze niet tegenkomt.
En ben je er zeker van dat anderen zich niet aan jou storen? Als je irritaties wilt oplossen, kijk dan hoe jij je eigen gedrag kunt aanpassen zodat je een ander niet stoort, want het enige gedrag dat je kunt veranderen is je eigen gedrag. Eventueel kun je aangeven aan een ander dat hun gedrag je stoort, maar het is aan hun om te kiezen daar iets aan te doen of niet. Aan jou is altijd de keuze of je je wilt ergeren of niet.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:20

Ik probeer me zo min mogelijk te irriteren, maar soms heb je er mensen tussen... Daar wordt je gewoon echt naar van. Maar dat zijn eigenlijk alleen maar afsnijders en arro-mutsen die denken alles te mogen (dus een aparte groep van de afsnijders die me extra irriteert).
Tja, gillende kinderen enzo is ook vervelend, maar bij ons op de manege mag je gewoon niet meer tijdens de lessen bij de bak staan.
Maarja, ik rijd nu alleen maar privélessen en straks pas kan ik lekker genieten van mijn bakkie thuis Haha!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:23

ik erger me eraan als ze mij in de weg rijden! en ook giebelende meiden (gelukkig is dat niet meer) ma toen waren ze zo druk en gingen ze een hindernis neerzetten en eentje liet pony gewoon ff los.. naja die ging op de loop de bak door.. nou ik werd echt pissig en heb er wat van gezegd en ben bos ingegaan.

verder erger ik me eraan als mensen mij telkens om de tijd vragen terwijl ik dus aant rijden ben..

en erger me eraan als auto's of vrachtwagens vet hard langs de bak rijden.. mijn paard schrikt er niet van ma ze kijkt er wel naar en dan is alle aandacht dus weg..

maar verder ist wel gezellie haha Tong uitsteken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:32

Ik wordt iritant van mensen die door de bak krossen. Of als er 2 mensen te samen aan het longeren zijn. Dan kun je echt alleen maar op de hoefslag rijden Boos!. De voorrangsregels dienen ook gerepsecteerd te worden. En aan de kant moet het rustig zijn!