Hoeken doorsturen in de galop...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoeken doorsturen in de galop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:24

Tsja, ik weet ook niet hoe het komt, maar bij bijna álle paarden/pony's waar ik op rijd kan ik de hoeken niet doorsturen in de galop. Wat ik ook doe. Hoeken in proberen te sturen, naar binnen duwen met mijn binnenbeen, helpt allemaal niet. Heel vervelend, en vooral aangezien dat ik zondag mijn eerste FNRS wedstrijd heb en dus voor het eerst tussen van die hekjes moet gaan rijden Nagelbijten / Gniffelen Ik vrees het ergste...... Bij niet alle paarden is het zo hoor, maar bij veel wel. Bij het paard waar ik de wedstrijd op moet gaan rijden heb ik dat dus. Heel vervelend, aangezien dat de stap en draf echt super gaan en dan kan ik haar wél de hoek doorsturen. Ik denk wel dat het aan mij ligt, en dat ik onbewust iets doe, waarvan ik niet weet dat ik het doe en dat het paard misschien belemmert om de hoek door te gaan. Of ik vind het een beetje eng omdat dat paard nog weleens kan pletten tegen de muur Nagelbijten / Gniffelen (au)
Iemand tips? Ik kan de wedstrijd btw niet op een ander paard verrijden. Oh ja, ik krijg echt wel les en daar zeggen ze altijd van dat ik het paard de hoek in moet sturen en met mijn been erin 'duwen'. Dus ik weet het echt niet meer nu.

Willekeee

Re: Hoeken doorsturen in de galop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:33

emh , ja meer buitenteugel aannemen en met je binnenbeen drukken , dus zeg maar sturen!
ik had het eerst ook, maar je moet hem in de bocht gewoon rechtdoor laten lopen dus buitenteugel, en dan als je de bocht wil nemen binnenteugel iets aannemen. Succes ermee.
Je kunt het ook proberen door voltes te rijden , maar dan niet ronde hoeken, maar scherpere!

Hvelreki

Re: Hoeken doorsturen in de galop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:02

Meer buitenteugel en binnenbeen. Opletten dat het paard wel geen buitenstelling gaat aannemen, want dan is het vaak helemaal om zeep. Hou gewoon een lichte binnenstelling aan en druk meer met je binnenbeen, buitenteugel blijft er goed aan. Niet blijven drukken, want daar reageren de meeste paarden toch niet op. Ev. een dressuurzweep meenemen om bij bv het losrijden het paard al goed te leren reageren op het binnenbeen? Veel succes iig!