Teugels ´snoepen´

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uphill

Teugels ´snoepen´

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:00

Mijn 4-jarige merrie weet hoe zij heel ontspannen iedere keer weer een beetje teugel bij mij weet te ontfutselen. Zij blijft ontspannen lopen maar op een bepaald moment heb ik bekant waslijnen. Wie herkent dit, wie heeft een goede tip om dit te voorkomen.

Riddikulus

Re: Teugels ´snoepen´

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:03

je duimen gebruiken. Die zet je niet voor niets OP de teugel. Daarmee begrens je haar en kun je voorkomen dat ze teugels snoept Lachen

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:50

Shalbo schreef:
je duimen gebruiken. Die zet je niet voor niets OP de teugel. Daarmee begrens je haar en kun je voorkomen dat ze teugels snoept Lachen

Ga er morgen meteen opletten of ik mijn duimen wel op de teugels houd, bedankt voor de tip Pling

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:52

Heb hetzelfde, ik zet mijn duim vlak voor zo'n blokje dan voel je echt wel als ze "snoepen" Ik zet mijn duim er steeds losjes op, en plot zitten ze 20cm langer Tong uitsteken Om een of andere reden kan ik ze gwoon niet op het 2e houden en wel op het 3e

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:53

Een plakbandje ofzo om je teugel doen waar je hem wil vasthouden, dan valt het meteen beter op als hij langer wordt Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:49

hee herken dit probleem, mijn paard is daar echt heel tactisch in, iedere snoept ze een heel klein stukje.

Maar heb dus geen oplossing voor je..... maar kreeg laatst zelf ook de tip om er een plakbandje op te doen, maar ja ik weet zelf ook wel dat ze langer worden, al kan het wel een hulpje zijn om het sneller te zien

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:39

hoihoi, even nog een tip... je duim is zeker belangrijk, maar niet alleen. Het is in samenspel met je lijf, je benen,zitvlak en hulpen. Als je wel je handen op de plaats kunt houden in draf, ( niet stap, een 4 jarige loopt niet in verzamelde stap, stil in opzichte van mond is anders) dan is het zaak om je lijf te controleren. Gronden zeg maar, iets buikspieren gebruiken en ook als het ware je lijf de grenzen laten zijn voor het snoepen, als hij snoept: eerst rechtop, benen en buikspieren, komt er reactie, ontspan. Enzovoort...

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:05

Duim op je teugel.