Myking liep hier vond ik erg fijn!! In oktober zal ik weer starten met hem, heb in mei mijn laatste wedstrijd met hem gehad!!

Middendrafje :wink:

Charmant lichtrij moment

Commentaar mag, maar houd het aub netjes/opbouwend!!
Groetjes Mieneke
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Complicated schreef:vind je houding wel oke
je kijkt wel wat nr beneden mr dat is waarschijnlijk ook om te zien hoe hij loopt
ik doe dat ook wel vaak bij gebrek aan spiegels, op wedstrijd kijk ik dan wel altijd mooi voor me
leuk paardje en loopt zo te zien heel ontspannen
Leo_bikkel schreef:Probeer hem wat actiever vanuit achter te krijgen, zijn achterbenen lijken wat achter de massa te blijven. Verder leuk paardje.
mienetje schreef:Leo_bikkel schreef:Probeer hem wat actiever vanuit achter te krijgen, zijn achterbenen lijken wat achter de massa te blijven. Verder leuk paardje.
Knap dat je dat van een paar foto's af kunt zien!![]()

LinZZZZ schreef:op de 4e en de 7e foto lijkt het net of je beugels net een gaatje te lang zijn waardoor je als het ware een beetje wegvalt, maar op de andere foto's is dat niet te zien. Misschien druk je ze daar net niet genoeg uit. Verder ziet het er goed uit en heb je een goede houding en een leuke paardje!
)

lizzyderksen schreef:Wat is het ras van jou paard xD
Is een leuk beestj
mienetje schreef:lizzyderksen schreef:Wat is het ras van jou paard xD
Is een leuk beestj
Hij heeft geen papieren, dus weet niet precies wat zijn ras is, waarschijnlijk Arabier X New forest..!!
Even voor de duidelijkheid, dit was nog aan het begin van het rijden toen, dus vandaar dat ik hem nog niet echt opgericht heb lopen!! maar idd, wat iemand hier ook al zei, dan moet ik hem ronder en lager in stellen!!
Hij is idd wat op de voorhand gebouwd, wat het oprichten toch wel iets moeilijker maakt![]()
Bedankt voor de lange maar goed uitgelegde reacties, ik zal er zeker wat mee proberen te doen!!
MirandaFuego schreef:Ja, ik zie ook direct dat hij een arabisch probleem heeft, dat overbouwde!![]()
Maar die oprichting moet komen vanuit de actieve achterhand die gaat zakken, misschien dat dat wat moeizamer gaat bij een paard met een steil achterbeen maar het moet toch wel iets meer dan dit kunnen!
En in de z kun je toch niet zonder achterhand een oefening doen, maakt niet uit welke, zelfs hals strekken doe je met alle vier de benen!
Dat is toch echt de basis!
In de b kom je daar tegenwoordig al niet eens meer mee weg?!
Ik heb dus een beetje het idee dat jullie veel beter kunnen dan hier op deze foto's te zien is....dat is zonde!
Misschien moet je volgende keer als je foto's plaatst proberen om wat meer te laten zien, zeg maar, wat meer representabel voor de z oefeningen en jullie gehele rijden!
)