Myking (Z1) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mienetje

Myking (Z1) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:57

Vorige week zijn er weer wat foto's gemaakt van Myking en mij!! Ik weet dat ik meer naar voren moet kijken, en dat mijn houding hierdoor dus niet goed is!! Hier word aan gewerkt!!
Myking liep hier vond ik erg fijn!! In oktober zal ik weer starten met hem, heb in mei mijn laatste wedstrijd met hem gehad!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Middendrafje :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Charmant lichtrij moment Clown

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag, maar houd het aub netjes/opbouwend!!

Groetjes Mieneke

feliciaa

Re: Myking (Z1) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:01

Mooi paardje!!
Ik vind je houding helemaal niet zo beroerd.. Je mag inderdaad wel meer naar voren kijken en af en toe steek je je benen een beetje af maar voor de rest zit je er netjes op vind ik!!
Succes met je komende wedstrijden!!

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:01

Probeer hem wat actiever vanuit achter te krijgen, zijn achterbenen lijken wat achter de massa te blijven. Verder leuk paardje.

Complicated

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:15

vind je houding wel oke
je kijkt wel wat nr beneden mr dat is waarschijnlijk ook om te zien hoe hij loopt
ik doe dat ook wel vaak bij gebrek aan spiegels, op wedstrijd kijk ik dan wel altijd mooi voor me
leuk paardje en loopt zo te zien heel ontspannen

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:18

Complicated schreef:
vind je houding wel oke
je kijkt wel wat nr beneden mr dat is waarschijnlijk ook om te zien hoe hij loopt
ik doe dat ook wel vaak bij gebrek aan spiegels, op wedstrijd kijk ik dan wel altijd mooi voor me
leuk paardje en loopt zo te zien heel ontspannen

Op wedstrijden blijkt mijn houding ook goed te zijn, heb er altijd een 7 op Knipoog

Leo_bikkel schreef:
Probeer hem wat actiever vanuit achter te krijgen, zijn achterbenen lijken wat achter de massa te blijven. Verder leuk paardje.

Knap dat je dat van een paar foto's af kunt zien! Knipoog

Bedankt voor de reacties!!

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:27

Het kan natuurlijk ook een momentopname zijn maar ik zie geen een foto waar zijn achterbeen echt actief onder de massa staat.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:18

eeey..
wat een leuk paardje heel fijn beeld.. (en dat zeg ik niet snel)
mis meer achterhand wat ik zie op de foto's neemt hij hem nog niet 100% mee.. vind zijn hoofd en halshouding er netjes

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:56

ja inderdaad een mooi beeld! ziet er netjes uit

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 01:59

mienetje schreef:
Leo_bikkel schreef:

Knap dat je dat van een paar foto's af kunt zien! Knipoog

anders kunnen we HAW wel sluiten, niet? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:31

Ik vind het er geweldig uitzijn Lachen
Wat een tof paardje..

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:54

op de 4e en de 7e foto lijkt het net of je beugels net een gaatje te lang zijn waardoor je als het ware een beetje wegvalt, maar op de andere foto's is dat niet te zien. Misschien druk je ze daar net niet genoeg uit. Verder ziet het er goed uit en heb je een goede houding en een leuke paardje!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 17:11

LinZZZZ schreef:
op de 4e en de 7e foto lijkt het net of je beugels net een gaatje te lang zijn waardoor je als het ware een beetje wegvalt, maar op de andere foto's is dat niet te zien. Misschien druk je ze daar net niet genoeg uit. Verder ziet het er goed uit en heb je een goede houding en een leuke paardje!

Ik heb zelf ook als ik erop zit het idee dat de beugels wat te lang zijn, maar van anderen krijg ik dan weer te horen dat ik ze niet korter moet doen!! Hakken uitdrukken is idd een slecht punt van mij!! Als ik mijn beugels korter doe, zit ik weer met het probleem dat het niet lekker zit met door zitten.. Dan zijn die ietwat langere beugels wel weer fijn!! Knipoog

Iig bedankt voor de reacties!! Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:17

Ik zou je beugels ook laten zoals ze zijn maar probeer iets meer je hakken uit te drukken. Goed op je kont zitten en mooi je hakken uitdrukken dan zal die lengte juist goed zijn. Wissel vaak eens af met rijden zonder stijgbeugels. Dan ga je vanzelf je benen lang maken en je hakken uitdrukken. (als je je benen niet optrekt natuurlijk Knipoog )
De achterhand mag inderdaad iets actiever. Voor de rest is de houding wel goed, alleen oppassen dat hij niet achter de loodlijn gaat lopen. Dit is op enkele foto's te zien. Probeer zijn neusje er altijd goed uit te rijden, dit kan ook zijn omdat de achterhand er nog niet helemaal onder zit zoals het hoort. Probeer er achteraan iets meer bij te rijden en dan komt dat neusje er vanvoor vanzelf wel uit. Nog veel succes!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:00

leuke pony. Misschien wat actiever en wat meer oprichten (in de galop doet hij dit echter wel goed).
edit: ik weet dat je met training niet altijd bovenin moet rijden, maar dit is zeg maar... er tussen in. Dus niet laag en rond en ook niet opgericht. Ik denk dat het misschien wel veel effect kan hebben als je daar wat meer aan kan werken. Meer variatie in zijn hoofd hals houding Knipoog

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:44

In de z wil ik meer oprichtig zien, zakken dus van achter en een actiever achterbeen!
Het is een mooi aansprekend paard, hij heeft een spectaculair voorbeen, dat wordt (zelfs dus door juryleden) vaak verward met een correcte verzameling, die zie ik hier niet, sorry.
Ook heb ik het idee dat je er zelf passief opzit, een beetje te afwachtend.
Dit is wat ik zie op de foto's, ik weet niet hoe het eruit ziet in real live, maar goed, daar kan ik verder ook niks aan doen!
Er is genoeg potentie, want jullie zijn een leuke combi verder.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:54

Ik zie hier echt mijn pony in terug haha! Ook zo'n dun staartje!
Komt helemaal goed, en die achterhand komt wel hoor! Veel overgangen rijden Knipoog

Jullie zijn een mooie combinatie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:16

Het ziet er echt vriendelijk uit alleen ik vind dat hij/zij voor de Z1 wel wat meer "spetterend" mag lopen, dus net wat meer opgericht.. En ik vind ook dat de pony veel meer de achterhand mee moet nemen, zoals hierboven al is gezegt.

Een heel gaaf beestje heb je onder je gat! Jullie zijn een leuke combi. Veel succes in het Z!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:41

mooi paardje heb je daar !

ik vind je houding ook wel mee vallen hoor, voor je kijken en recht op zitten en táda Haha!

succes

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:01

ik heb ook het idee dat er een stuk oprichting en verzameling mist. Hij loopt erg op de voorhand (zal ook wel wat overbouwd zij n neem ik aan..) en lijkt soms zelfs ligt te duiken van voren. Hij mist een nog een beetje de eenheid, verbinding in zn lijf voor het Z-niveau.
ook mis ik een beetje de eenheid tussen jullie het lijkt of hij nog niet netjes genoeg aan jouw hulpen is, idd net wat mirandafuego zegt, je lijkt er wat passief op te zitten.
Let ook eens op je ellebogen, dat je ze netjes langs je lijf houd.

Dit is natuurlijk moeilijk van een foto, uiteraard, maar was wat mij opviel.
Ik vind het er netjes uitzien hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ik het bekijk met Z-niveau in mn achterhoofd, was dit gewoon wat heel duidelijk naar voren kwam. Ik denk dat je wat terug moet naar de basis om het contact tussen jou en je paard te verbeteren, en aan de gedragenheid te werken.
deze dingen staan natuurlijk allemaal in verbinding met elkaar het een is weer een geolg van het ander enz.

veel succes, hoop dat je er wat aan hebt Lachen

lizzyderksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:54

Wat is het ras van jou paard xD
Is een leuk beestj Pling

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 10:42

lizzyderksen schreef:
Is een leuk beestj Pling

Hij heeft geen papieren, dus weet niet precies wat zijn ras is, waarschijnlijk Arabier X New forest..!!

Even voor de duidelijkheid, dit was nog aan het begin van het rijden toen, dus vandaar dat ik hem nog niet echt opgericht heb lopen!! maar idd, wat iemand hier ook al zei, dan moet ik hem ronder en lager in stellen!!
Hij is idd wat op de voorhand gebouwd, wat het oprichten toch wel iets moeilijker maakt Knipoog

Bedankt voor de lange maar goed uitgelegde reacties, ik zal er zeker wat mee proberen te doen!! Knipoog

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:51

mienetje schreef:
lizzyderksen schreef:
Is een leuk beestj Pling

Hij heeft geen papieren, dus weet niet precies wat zijn ras is, waarschijnlijk Arabier X New forest..!!

Even voor de duidelijkheid, dit was nog aan het begin van het rijden toen, dus vandaar dat ik hem nog niet echt opgericht heb lopen!! maar idd, wat iemand hier ook al zei, dan moet ik hem ronder en lager in stellen!!
Hij is idd wat op de voorhand gebouwd, wat het oprichten toch wel iets moeilijker maakt Knipoog

Bedankt voor de lange maar goed uitgelegde reacties, ik zal er zeker wat mee proberen te doen!! Knipoog

Ja, ik zie ook direct dat hij een arabisch probleem heeft, dat overbouwde! Knipoog
Maar die oprichting moet komen vanuit de actieve achterhand die gaat zakken, misschien dat dat wat moeizamer gaat bij een paard met een steil achterbeen maar het moet toch wel iets meer dan dit kunnen!
En in de z kun je toch niet zonder achterhand een oefening doen, maakt niet uit welke, zelfs hals strekken doe je met alle vier de benen!
Dat is toch echt de basis!
In de b kom je daar tegenwoordig al niet eens meer mee weg?!
Ik heb dus een beetje het idee dat jullie veel beter kunnen dan hier op deze foto's te zien is....dat is zonde!
Misschien moet je volgende keer als je foto's plaatst proberen om wat meer te laten zien, zeg maar, wat meer representabel voor de z oefeningen en jullie gehele rijden! Pling

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 14:52

MirandaFuego schreef:
Ja, ik zie ook direct dat hij een arabisch probleem heeft, dat overbouwde! Knipoog
Maar die oprichting moet komen vanuit de actieve achterhand die gaat zakken, misschien dat dat wat moeizamer gaat bij een paard met een steil achterbeen maar het moet toch wel iets meer dan dit kunnen!
En in de z kun je toch niet zonder achterhand een oefening doen, maakt niet uit welke, zelfs hals strekken doe je met alle vier de benen!
Dat is toch echt de basis!
In de b kom je daar tegenwoordig al niet eens meer mee weg?!
Ik heb dus een beetje het idee dat jullie veel beter kunnen dan hier op deze foto's te zien is....dat is zonde!
Misschien moet je volgende keer als je foto's plaatst proberen om wat meer te laten zien, zeg maar, wat meer representabel voor de z oefeningen en jullie gehele rijden! Pling

Ik zal proberen idd dan een keer foto's te plaatsen waar de achterhand er dan wel beter bij is (miss. van een wedtrijd, daar heb ik hem vaak beter voor elkaar Bloos Knipoog )