bewust vermageren voor paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

bewust vermageren voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:43

hey iedereen,

Een vriendin gaat binnenkort een pony inrijden, maar nu wil ze eerst bewust afvallen voor ze daarmee begint zodat ze hem de eerste keer berijdt. Ikzelf heb al op hem gezeten, en dat was geen probleem. Maar zij is idd iets te zwaar gebouwd en wil hem niet overbelasten. daarom dus het hele afvalgedoe.

Nu vroeg ik mij af hoeveel mensen bewust willen afvallen en dit allemaal voor hun paard/pony

groetjes, Rhinoooow

Amaryllis

Re: bewust vermageren voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:46

Ik denk dat je hiermee alleen jezelf voor de gek houdt. Tuurlijk kun je afvallen omdat je graag op elke maat paard kunt stappen, maar om nu hals over kop te gaan crashdieëten om een pony in te kunnen rijden lijkt me een beetje over the top..

En als het met jou erop goed ging, waarom kun je hem dan niet zelf inrijden? Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:48

nou, vermageren...
ik geloof niet in dieten. Zeker niet in crashdieten zoals SB.
Wel let ik altijd op, zeg maar, en eet wat minder en snoep ik bijna niet.
Dat vooral sinds ik een nieuw paard heb. Het is een Tinker, net als mijn vorige paard, en die zijn heel sterk, maar 10 cm kleiner dan mijn vorige en ik wil voor hem toch wel wat gewicht kwijt. Maar als je de 40 bent gepasseerd, valt dat niet mee! Toch word ik heel, heel langzaam iets lichter.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:51

@petulan: Der zijn er dit jaar 6 die ingereden moeten worden. die pony is bijkomstig. werk genoeg dus. en heb nog eigen pony die me nog alle hoeken van de manege moet laten zien.

maar ik vroeg mij eigenlijk af of er meerdere mensen zijn die zelf vinden dat ze te zwaar zijn en dus ook voor hun paard en daarom bewust enkele kilootjes deraf willen.

@beantsje: zij doet het ook rustig aan, het afvallen. en SB ken ik niet Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:51

Ik ben toendertijd (op een goede manier, dus meer sporten en fruit ipv snoep) 20 kilo afgevallen omdat ik vond dat ik te zwaar werd voor mijn pony.
Ik was de enige die het hardop zei hoor, maar ik weet mezelf nu rond hetzelfde gewicht te houden, ook al rijdt er nu een ander op.

Let je wel een beetje op je vriendin, dat ze wel op een goede manier afvalt?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:52

Als je toch al wat te rond bent vind ik dit wel een mooie stimulans op op gewicht te komen én te blijven. Als je gewoon slank bent is het natuurlijk geen goede zaak en moet je gewoon op een wat grotere gaan zitten. Verder zie ik er geen kwaad in.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:55

Yinari schreef:
Als je toch al wat te rond bent vind ik dit wel een mooie stimulans op op gewicht te komen én te blijven. Als je gewoon slank bent is het natuurlijk geen goede zaak en moet je gewoon op een wat grotere gaan zitten. Verder zie ik er geen kwaad in.

Mijn gedachte. Lachen

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:59

@missEvil: dus je bent echt bewust ook voor je pony eigenlijk gaan afvallen?
en ik let heel hard op haar, maar ze doet het echt wel goed en ze heeft een begeleider. denk dat ze nu 5kg is afgevallen in 4maand of zo. dus echt niets om zorgen over te maken Knipoog .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:26

Ik probeer af te vallen. Niet omdat mijn paard het niet trekt ofzo maar omdat ik het plaatje te paard mooier vind als je slanker bent en je benen vlakker aan het zadel kunnen liggen. Ik ben klein dus het oogt al snel propperig. Bij mij is er al best wat af intussen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:40

Rhinoooow schreef:
@beantsje: zij doet het ook rustig aan, het afvallen. en SB ken ik niet Haha!

SB: Sonjaaaa Bakkerrrrrrrrr! Vork

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 23:10

ow, ja, die.
sorry, ben Belg en SB is nog niet echt tot hier doorgedrongen. Haha!
weet wel dat je een boek moet volgen met elke dag een heel menu over wat eten die dag.

Nougat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:21

Ik vind persoonlijk je gewoon niet op de pony passen als je ervoor moet afvallen. Tenminste niet als je gewoon goed gebouwd bent want als je bijvoorbeeld echt veelste dik bent kun je het ook als motivatie gebruiken natuurlijk. Maar je houd jezelf denk ik inderdaad een beetje voorgek. Scheve mond

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 08:54

Ik ben een poos geleden behoorlijk aangekomen (15 kilo ongeveer). Ben toen wel op dieet gegaan, voor mezelf, maar ook voor mn paarden en zeker bij mn nrps merrietje kon ik dat verschil wel merken. Niet dat ze me anders niet kon dragen ofzo (was opmn zwaarst 75 kilo), maar je merkt het verschil echt.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:07

Ik ben ook gaan afvallen voor mijn paardje ,
Ze was toen nog erg jong ,
En ja , ze moet nu toch 10 kg minder dragen , kan alleen
maar beter zijn x

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:24

mijn paard ga ik volgend jaar inrijden, en ik ga daar bewust voor afvallen ....
ik heb wat overgewicht, paard zou het prima kunnen dragen , maar als het niet hoeft, waarom zou ik het dan wel doen Lachen

ik verwacht een prestatie van mijn paard, daarvoor moet ik zelf ook in conditie zijn, is mijn persoonlijke idee daarachter

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:30

ja, toch wel. Ik moet het natuurlijk voor mezelf doen, maar de belasting voor mijn paardje is ook wel een goede stimulans om vol te houden. Ik ben 25 kg te zwaar volgens de statistieken, dus die wil ik graag kwijt zien te raken...
alleen dat is zo vreselijk moeilijk! ik jojo al jaren.

Of mijn paardje echt beter zal gaan lopen als ik die kilo's kwijt ben weet ik natuurlijk nog niet, maar hoop ik wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:19

Ik val niet af, maar let wel heel erg dat ik niet enorm aankom Knipoog Pony heeft slechte benen en slechte rug.. Hij moet zelf netjes op gewicht blijven, dus ik ook Knipoog

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:23

Ik heb het ook gedaan, grootste deel voor m'n paard, maar natuurlijk ook voor mezelf. Ben er wel een half jaar voordat ik echt op m'n jonge paard ging rijden ermee begonnen, dus hoefde het niet heel snel te doen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:22

ik ga in juni volgend jaar mijn dan driejarige inrijden, en ik heb aardig wat kilo's teveel. Ben er hard mee bezig om af te vallen, zodat ik beter kan zitten (want die ronde billen en bovenbenen helpen niet mee) en haar minder belast. Iedere kilo minder die ze hoeft te dragen is er 1, zo denk ik maar..

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:12

Dom dom dom. Sorry hoor, dan laat je er lekker iemand anders op. Er zijn vast genoeg mensen die het kunnen/ willen. En meer paarden dan die ene . Dus maar dat is mijn mening.. Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:54

Liannerd schreef:
Dom dom dom. Sorry hoor, dan laat je er lekker iemand anders op. Er zijn vast genoeg mensen die het kunnen/ willen. En meer paarden dan die ene . Dus maar dat is mijn mening.. Knipoog

beetje respectloze reactie als je het mij vraagt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:58

Ik rij met een boomloos zadel.
De druk wordt niet verdeeld zoals bij een boomzadel,en elke kilo weegt mee.
Ik woog bijna 80 kilo,en ben bewust afgevallen naar 72 kilo.
Nu nog 7 en dan ben ik tevreden.
Ik vind het met een boomlooszadel namelijk toch wat belangrijker om op je gewicht te letten dan met een boomzadel.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:59

Ik heb wel een grens, als ik boven de 75 kilo kom klim ik niet meer op mn paard

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:57

Rhinoooow schreef:
@missEvil: dus je bent echt bewust ook voor je pony eigenlijk gaan afvallen?
en ik let heel hard op haar, maar ze doet het echt wel goed en ze heeft een begeleider. denk dat ze nu 5kg is afgevallen in 4maand of zo. dus echt niets om zorgen over te maken Knipoog .

Ja, ik vond mezelf er echt te zwaar voor. De meeste mensen vonden het wel meevallen, maar mijn pony is heel slank, en ik was zelf echt breed aan het worden.
Dus ja, maar de rest telde ook wel mee hoor (gewoon gezonder etc.)
Nu blijf ik netjes tussen de 60 en 63 kilo, maar ondertussen heb ik al een paard. Maar voor de keren dat ik op de pony spring (niet letterlijk natuurlijk Haha! ) vind ik het toch wat prettiger.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:24

beantsje schreef:
Liannerd schreef:

beetje respectloze reactie als je het mij vraagt

en bovendien slaat de reactie nergens op, aangezien juni nog een heel eind weg is, het geen iele arabier betreft (ik ben 1.70m, paard is 1.64m en bovendien oud model fries x andalusier) en ik tegen die tijd gewoon weer prima netjes erop pas Knipoog Bovendien wordt ze idd zadelmak gemaakt door iemand anders, dus voor ik er zelf eens opzit.. Doe het eigenlijk om dezelfde redenen als Urielle. Als ik tegen die tijd imo nog te zwaar ben ga ik er niet op hoor.. Daarvoor ben ik er nu al hard aan bezig, loop 4 of 5 keer per week s'ochtends hard (om half 7!), let op mijn eten en doe daarnaast pilates en yoga om lekker soepele spieren en beter evenwicht te kweken. Ik durf rustig te zeggen dat ik heel, heel veel voor mijn paard overheb om haar zo goed mogelijk te kunnen rijden, voor mij is het een extra stimulans voor iets waar ik toch al mee bezig was. Nu heb ik een 'harde' deadline voor mezelf waar ik naartoe kan werken Lachen

Maar ach, wat ga ik me nou zitten verdedigen hier, moet ik helemaal niet doen Dromen