Tadesha (NF x Arab) voor 5e keer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Tadesha (NF x Arab) voor 5e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:11

Heey,

Afgelopen zondag was het zóó mooi weer, dat konden we natuurlijk niet verstek laten gaan zonder foto's. Dus zijn Charlotte en Charlotte (Champie_me & ik dus Tong uitsteken) weer aangetreden. Paarden maar eens netjes ingeknot, en weer eens staan te kijken van/naar mijn drama met knotjes :S:P.
Naja 't resultaat:

Afbeelding

De andere Charlotte was eerder klaar dus ging maar eerst rijden... (we hebben maar 1 zadel) naja die 2 vlogen dus door de bak. Haha!
Afbeelding

naja Taat was aardig fris wat de nodige schietscènes veroorzaakte (precies op zo'n moment foto gemaakt)
Afbeelding

Gelukkig, was ze het er mee eens dat t einde van de lange zijde het einde van haar spurt zou zijn Tong uitsteken
Afbeelding

en natuurlijk bleef er nog de nodige miscommunicatie, ze deelde niet de gedachte met mij om de volte af te make Tong uitsteken
Afbeelding

ondertussen hadden we een wandelend zandkasteel.. Boos! (owjah discussie los paard in de bak tijdens het rijden is al gevoerd in een vorig topic)
Afbeelding

maar t ging al beter en beter, ze werd al wat minder fris Haha! (btw dit vink wel mooie foto wat betreft beengebruik)
Afbeelding

en een geld dat ik NIET heb gevonden hahaha!
Afbeelding

al met al hadden we het beiden toch wel leuk Lachen
Afbeelding

en zelfs met die volte is het nog goed gekome Tong uitsteken
Afbeelding

en toen zat het erop Boos! (helaas dat de foto scheef is genomen Boos!)
Afbeelding

naja, k hoop dat nu je hier toch bent je ook zo aardig zult zijn een berichtje achter te laten eventureel met wat onderbouwde critieken Haha!

Grtz,

kimenragna

Re: Tadesha (NF x Arab) voor 5e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:15

ik vind het er niet echt ontspannen uit zien...
probeer wat meer over de rug te rijden zodat je pony zijn rug niet wegdrukt..
de neusriem(1e foto) zit te laag zo is de kans dat het velletje
van je pony ertussen komt en openspringt
wel erg Leuke pony!!!!! Haha!
succes nog verder
veel oefenen dan komt het wel goed!
groetjes Knipoog
Laatst bijgewerkt door kimenragna op 26-09-07 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:16

vind het dr gezellig uit zien Haha!
alleen zit je niet een beetje achterop het zadel?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:17

punt is, dit paard IS NIET ontspannen, zal ook nooit echt rustig worden want zo is ze nu eenmaal niet.
daarnaast is t hier nog een schepje erger omdat ze nogal fris was...

hoop dat t hiermee duidelijk wordt. moet dit toch helaas weer bij ieder berichtje zegge... :S

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:17

zadel is eigenlijk een beetje klein maar aangezien het een verzorgpony van me is en geen eigen pony is dat niet echt aan mij...

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:18

Volgens mij is de foto aardig recht, aan de bakrand te zien, en zit jij gewoon scheef!

Maar verder ziet het er wel leuk uit, probeer alleen niet te veel voorover gaan zitten!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:20

ik vind die bakrand er niet echt recht uitzien... :S kijk maar naar het gras wat r rechts onderuit komt en links nier... :S

(kan aan mij liggen hoor)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:23

Chakkie17 schreef:
punt is, dit paard IS NIET ontspannen, zal ook nooit echt rustig worden want zo is ze nu eenmaal niet.
daarnaast is t hier nog een schepje erger omdat ze nogal fris was...

hoop dat t hiermee duidelijk wordt. moet dit toch helaas weer bij ieder berichtje zegge... :S

maar geef je tog een tip , mijn pony liep voorheen ook zo. Dr rug is gewoon helemaal gespannen dat ze zo loopt , dit is ook totaal niet natuurlijk en slecht voor dr rug .
ik zou eens met een pessoa longeren en met touwtjes rijden (soort vervanging van bijzzet teugels maar een heel stuk beter) zodat ze wat losser in de rug word , niet in de krul maar gewoon een beetje druk zodat ze iets meer naar beneden wil lopen...
kleine tip want lijkt mij dat je tog wel wilt dat dit paard ontspannen gaat lopen uiteindelijk ? is net zo fijn voor ehm ..
en als ze zo fris is kan je ook beter eerst gaan longeren dat dr eerste overtollige energie er wat uit is zodat ze met rijden wat meer concentratie heb en jij kan ook weer wat meer ontspannen omdat ze niet af en toe ineens wegschiet...
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 26-09-07 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:24

Leuke pony, ik vind alleen dat het er niet echt ontspannen uitziet.
Het lijkt net of ze ergens last van heeft als ik zo de foto's bekijk.
Misschien ligt het eraan omdat er maar 1 zadel is voor allebei de pony's, zo kan een zadel nooit goed gaan liggen steeds op een andere rug..
Verder nog veel plezier en succes met je verzorgpony!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:27

Leuke pony heb je!!het ziet er heel gezellig uit, maar probeer te werken aan ontpanning en probeer je teugels ook goed op maat te houden(ik vind ze op een aantal foto's nogal lang, en als je dan een miscommunicatietje krijgt moet je je handen echt op je schoot zetten om nog contact te houden bijv. foto 5) Knipoog

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:28

we hebben daar al een hulpteugel voor die van haar schouderblad zeg maar op borsthoogte (weet t niet helemaal goed uit te leggen) van beide kanten naar de mond gaat die zachte druk geeft.

werkt zolang die erom heen zit, zodra hij eraf gaat (doen we sinds jaar) weer idem als voorgeen...

daarnaast ga ik geen pessoa aanschaffen gezien het NIET MIJN pony is (niet boos bedoelt, maar mensen schijnen de situatie nog niet helemaal te begrijpen)

zadel kan idd wel kloppen, maar we moeten het er toch mee doen.. rede: zie hierboven...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:32

Chakkie17 schreef:
we hebben daar al een hulpteugel voor die van haar schouderblad zeg maar op borsthoogte (weet t niet helemaal goed uit te leggen) van beide kanten naar de mond gaat die zachte druk geeft.

werkt zolang die erom heen zit, zodra hij eraf gaat (doen we sinds jaar) weer idem als voorgeen...

daarnaast ga ik geen pessoa aanschaffen gezien het NIET MIJN pony is (niet boos bedoelt, maar mensen schijnen de situatie nog niet helemaal te begrijpen)

zadel kan idd wel kloppen, maar we moeten het er toch mee doen.. rede: zie hierboven...

jaa oke maar dacht als er al een in stal is kan je daar gebruik van maken Knipoog , als het dan weer zoals voorheen is zou ik dat eens melden bij de eigenaar misschien als ze van een tijdje met hulpteugel niet ontspannen raakt en alleen maar spanning is licht het tog misschien aan iets anders,

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:33

Misschien een idee om les te nemen. Niet stom bedoeld hoor. En de neusriem mag wat hoger (2 vingerdiktes onder het bot). Succes.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:37

Een pessoa kan je ook zelf maken dan ben je stuk goedkoper uit. http://paarden.hobby-site.com/ moet je even bij hulpteugels kijken en dan pessoa. Sjors liep eerst ook vet gestrest maar gewoon blijven doorzetten en touwtjes helpen ook goed maar dan moet je ze niet te strak doen om ze in een krul te zetten maar ook niet te los dat die zijn hoofd te hoog doet. Maar met pessoa kan je ook lekker oefenen. Natuurlijk betaal je niet 60 euro voor je verzorgpony maar je wilt toch wel je pony goed laten lopen. Als je die pessoa maakt ben je stuk voordeliger uit en later heb je ook meer plezier met rijden.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 18:04

mischien was ik toch nog niet duidelijk genoeg: ik ben niet van plan geld uit te geven voor andermans paarden.

ik vind het gigantisch leuk om daar een beetje te hobbien, maar de eigenaresse heeft er de tijd/geld niet voor om er meer in te steken.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:37

Maar als dat nou beter is voor ht paard.. Bloos
Ach je moet het zelf weten. Wel leuk aansprekend koppie Haha!
en rijd je nou met sporen of zie ik dat verkeerd sorry als ik dat verkeerd zie.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:52

Leuke pony, maar wat je op die ene foto doet vind ik een beetje raar. Het lijkt alsof je met je hele gewicht aan de binnenteugel hangt om haar de volte op te sturen. Door alleen aan de binnenteugel te trekken, doet ze alleen haar hoofd de goede kant op maar neemt ze haar lichaam niet mee. Je moet juist je buitenteugel tegen de hals leggen en je buitenbeen aandrukken. En je binnenhand iets naar binnen en naar voren om de stelling aan te geven, meer doe je niet met je binnenhand.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 07:34

ik rij niet met sporen hoor Knipoog mischien lijkt het zo maar gezien de stand van mijn benen (waar aan gewerkt wordt btw) is het niet zo verstandig voor mij om sporen te dragen...

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 14:09

wat ik toch altijd raar vind is dat er zóó veel mensen kijken naar het bericht maar dat er zóó relatief weinig mensen de moeite nemen om even een berichtje te plaatsen :S

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:20

Zooo, jy bent snel opgefokt !
zal ik ook even opgefokt spelen?

Vind je het vreemd ofzo dat niemand hier een berichtje achterlaat?
Het ziet er zó niet - ontspannen uit. En jy bent alleen maar bezig met zeuren, over dat het niet je eigen pony is. So What dat het niet je pony is? je kunt zelf ook wel iets betalen, jy mag er tenslotte op rijden :S ...

zoo , dat was mijn opgefokte reactie Haha!
Rij-technisch is al gegeven Knipoog

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 14:41

ik ben niet opgefokt, t valt me gewoon op en ik constateer dat...

want er staat wel dat r iets van 200 mensen hebben gekeken, en er zijn nu welgetelt (icl. mijn antwoord) 20 berichtjes... dus maar ongeveer 1 op de 10 mensen reageerd.

ik wil niet de verkeerde indruk wekken maar dat soort dingen fascineerd mij altijd en ik wil dan altijd wel graag uitzoeken waarom dat is...

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:53

Mooie paardjes, maar ik vind die bruine wel een beetje sterrekijkerig ..

Wa betreft over een andere pony er los bij in de bak, leuk toch als dat goed gaat Haha!

X Danielle

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:00

Gewoon blijven oefenen werk eerst aan de ontspanning ik ben geen voorstander van hulpteugels het paard moet het zelf gaan doen tenslotte.
Je houding kan nog verbeterd worden maar dat weet je al ik vind het beter dat iemand wat naar voren zit dan iemand die erg zwaar zit achter de loodlijn.
Veel succes verder

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:13

thQ, we werken er hard aan, ook door zo veel mogelijk afwisseling in het werk enzo...

Lessen komen binnenkort ook, moet alleen eerst ff gebudgetteerd worden. Lachen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:18

Chakkie17 schreef:
mischien was ik toch nog niet duidelijk genoeg: ik ben niet van plan geld uit te geven voor andermans paarden.

ik vind het gigantisch leuk om daar een beetje te hobbien, maar de eigenaresse heeft er de tijd/geld niet voor om er meer in te steken.

Wel de lusten niet de lasten (sorry hoor, ik begrijp hier helemaal niets van)
Ik neem aan dat je ook wel een beetje om de pony geeft!?