Vitality en Promises @ work in Haaksbergen Z2 en B dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Vitality en Promises @ work in Haaksbergen Z2 en B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:36

Afgelopen weekend heb ik met beide paarden gestart in Haaksbergen. Met Promises in het Z2 en met Vitality in de B dressuur. Vitality is een 5 jarige merrie van Burggraaf x Gratianus x Mytens xx ze is nog niet zo heel vaak mee geweest op concour omdat zij nogal heet is en soms moeilijk onder controle is, ik heb haar mee genomen omdat ze toch ervaring op moet doen en dan kunnen me de punten weinig schelen.
Promises is een 10 jarige merrie van Landwind IIB x Marconi x Hoogheid met haar start ik in de Z2 dressuur en heb nu 40 wp. Binnenkort zullen wij de overstap maken naar het ZZ-Licht. Genoeg gel*lt hier de foto's Tong uitsteken

Eerst Vitality
Afbeelding
FF proef doornemen want ja... die B proeven zijn toch heel wat anders dan de Z2 proeven.
Afbeelding
Afbeelding
Oeff mijn houding tja ik weet het sssttt
Afbeelding
Afbeelding
Na de proef en gekkebekkenshow Haha!
Afbeelding
Galop wat nog erg moeilijk is en met weinig balans hier werken we hard aan.
Afbeelding

Promises
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Promises is een paard met veel knieactie die ze dus echt tegen me kan gebruiken op sommige foto's zie je dan ook echt dat ze der rug weg drukt. Er was veel te kijken in Haaksbergen dus krijg je van zulke momenten.
Ik vind de foto's van heijne fotografie van slechte kwaliteit ze zijn op de verkeerde momenten genomen en de strek foto's zijn scheef naar beneden genomen zodat het lijkt alsof zij neerwaarts loopt wat dus niet zo is.

Heb aub geen commentaar op mijn houding bij Vitality ik werk hier heel hard aan en wanneer ik mij zelf kan ontspannen ga ik ook wel netjes zitten maar dan ben je weer op concour en dan denk je niet overal aan maar er zijn genoeg dingen wat beter kunnen!

Amaretto27

Re: Vitality en Promises @ work in Haaksbergen Z2 en B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:41

Leuke paardjes hoor! Suc6!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:45

Leuk dat je dr zo lekker mee bezig gaat.. En 2 paarden uitbrengt met zo'n groot verschil van niveau.. Moet best ff moeilijk zijn om om te schakelen! Veel plezier nog met deze leuke paarden!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:47

Promises is leuk!
Was je nog door bij de Rabodag?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:58

in de Z zit je echt mooi, ontspannen, rechtop, een echte Zruiter. in de B proef zit je wat onzeker. probeer ook daar lekker achterover te zitten, daar reageert het paard natuurlijk ook op. wel erg mooie paarden heb je onder je Lachen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:07

Ik vind het er super uitzien hoor Lachen ! ik heb Precies! hetzelfde Huilen van het lachen.. met mijn pony zit ik kaarsrecht in de Z2 en met mijn jonge pony in de B hang ik ook naar voren.. geen flauw idee waar het van komt.. bij mij denk ik vooral omdat ik nog niet lekker ontspannen kan gaan zitten omdat hij nog een beetje sterk is en me snel uit het zadel trekt .. maarja ik weet niet hoe dat bij jou zit Haha!
Ik vind het knap hoor Lachen !
Succes nog Lachen !
׳

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:54

Hé Angela
Fijn dat Vitality al weer fijn ging helemaal omdat hij een tijd niet mee was geweest.
En van je zit vind het niet heel storend, je zit iig met de beweging mee

Over Prom, ik blijf het echt top vinden hoe ze is veranderd, idd af en toe wat te veel spanning in de rug en boven lijn maar het is niet zo dat ze alleen van voor komt, van achter is ze ook fijn actief

Over de foto's van Heijne, daarin en ik het met je eens.
Mijn foto's waren ook vaak op verkeerde momenten genomen, en dat heb ik al bij meer mensen gezien..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:09

Je mag toch verwachten dat iemand een beetje fatsoenlijke kwaliteit foto's maakt als die commercieel bezig is!

Zonde van de verkeerde momenten, maar 2 leuke paarden. Probeer ook op Vitality lekker te gaan zitten Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:13

Ik wilde NET zeggen, wat een knie actie heeft Promises... Maar toen las ik het al. Bij deze toch effe Knipoog.
Ontzettend chique beesten. Vitality is wel wat meer 'mijn type'. En oefening baart kunst Knipoog.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:18

Ziet er netjes uit hoor, dat onzekere gaat vanzelf wel weg Lachen Wat waren je punten?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:27

Het omschakelen van niveau is best moeilijk omdat je bij je B paard dan eigenlijk misschien soms te veel gaat vragen.

Inkie ik was helaas niet door met de rabodag maar ben der ook wel blij mee want heb het al druk genoeg heb privéles, clubles en nu ook nog de Orun waar ik elke week naar toe moet en krijg de super goeie les van Bart Bax.

Vitality is normaal ook meer mijn type paard maar het karakter van Promises ligt mij veel beter, zij is echt werkwillig heel leergierig en noem maar op. Eigenlijk zijn Promises en Vitality het tegenovergestelde van elkaar maar wel 2 hele leuke paarden waar ik nog elke dag van leer.

Vrijdag reed ik met Promises waar mijn eerste proef redelijk goed ging met hier en daar wat kleine foutjes daar had ik 224 punten en een 4de plaats, de tweede proef ging erg slecht ze zag overal spoken Tong uitsteken had daar 210 Bloos en ook een 4de plaats
Zaterdag met Vitality in de B, Vitality was erg ontspannen (ikke niet) en reed 2 brave proeven wat haast nooit voor komt Tong uitsteken de eerste proef kreeg ik als commentaar dat ze blij was dat ik erg rustig was en dat ik een super mooi paard onder me kont had en die het nog ver ging schoppen daar had ik 180 punten Haha! (nooit verwacht) de tweede proef reed ik bij mijn favo jurylid Clown waar ik voor mijn gevoel veel beter reed waar ik 164 punten kreeg Haha! ach ja wat kan mij het ook schelen Haha!:D
Zondag weer met Promises waar ik voor mijn gevoel 2 sterke nette proeven neer zette met alleen wat fouten in de wissels in de eerste proef daar had ik 187 en de tweede proef wat nog beter ging en bijna zonder fouten 208 maar ja in Haaksbergen rijdt nu een maal de top mee waar van te voren al bekend is wie der gaat winnen, kan ik als amateur nooit tegen op Haha!

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:27

Heee, ik zie mezelf op die foto's! Tweede foto, met de knot. Wat raar....verder hele leuke paarden!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:09

Haha wat grappig van de week had een bokker foto's geplaats van de rabodag en zag mezelf daar ook 2 keer opstaan Lachen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:10

Leuke foto's! Mag ik vragen waar dat was (welk terrein)?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:21

he een landwind. wij hebben er ook 1 op stal staan.
ziet er echt super goed uit Knipoog Succes verder Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:06

Leuke paarden heb je te rijden!

Mag jij trouwens nog wel B starten, aangezien je dubbel (of vegis ik me nu??) Z bent?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:14

Dit was in Haaksbergen (Zilveren Ster) van de Sterruiters.

haike ik ben geen dubbel Z heb alleen nog maar met haar Z2 gestart en bij de pony's dan ook maar dat is geen dubbel Z je mag alleen geen paarden meer in de B starten als je met twee verschillende paarden Z hebt gestart Lachen

Bedankt voor alle leuke reacties!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:19

leuk een burggraaf!!!
Mijne is een matterhorn X Burggraaf!!!

Ziet er goed uit 2 leuke paardjes!heel veel succes nog in de toekomst!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:31

Ziet er goed uit zeg! Ik vind je houding wel meevallen hoor bij Vitality, je zit alleen wat meer naar voren, maar dat geef je zelf al aan Knipoog Prachtige paarden heb je onder je kont zeg! Succes ermee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:38

Hahah dat is grappig, eerst een B proef en daarna gewoon Z2 Clown
Maar het ziet er erg netjes uit Lachen
Xx

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:04

Leuk, top dat je diverse paarden mag uitbrengen!

Op welke foto's vindt je dat Promises de rug wegdrukt?
Ik vindt het wel meevallen, of is het meer in een wending?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 12:14

Op de laatste foto vind ik dat je het kunt zien, maar het is wel is erger geweest heb nog wel meer van die foto's van fotografen dat ze de rug weg drukt Lachen
Ik rij beide paarden bijna elka dag en dan soms eerst Vitality en dan Promises maar dat is absolut geen fijn gevoel met rijden in het begin je moet je helemaal omstellen en voor de passen zijn heel anders ik rij het liefst eerst Prom en dan Vitality

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 12:21

Ik heb trouwens de dvd binnen gekregen van de kür op muziek tijdens de Almelose ruiterdagen en nu wou ik vragen waar ik deze ergens kan uploaden heb youtube al geprobeerd maar weet zo geen andere sites weet iemand wat waar ik dus een video kan uploaden van ongeveer 10 min?