Dressuurfoto's nog van voor het ongeluk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Dressuurfoto's nog van voor het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 13:16

Hoi,
Ik heb zondag een ongeluk gehad met mijn paard.. Maar omdat ik me nu zo verveel, dacht ik; ik zal de foto's van een dag voor het ongeluk plaatsen.
Hier het hele verhaal --> hoef ik het hier niet uit te leggen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=836749&st=0&sk=t&sd=a

Jammer genoeg was de camera leeg voordat hij écht lekker begon te lopen, maar hier een kleine impressie:

Instappen:
Afbeelding

Halthouden en verzamelen:
Afbeelding
(Goed op het binnenbeen/buitenteugel, binnenteugel hangt los) Ik heb vrijwel geen druk op mn teugels hoor, hij heeft zijn mond open omdat hij dan kauwt op het bit)

1 redelijke galopfoto; hier zie je je mooi de sprong in zijn achterhand, die hij nooit heeft gehad:
Afbeelding

Afbeelding
Zo te zien(aan mijn handen) richting het stretchen (halsstrekken)

Afbeelding
Ik denk richting een pasje sbw.. Dat doen we dan twee of drie passen, daarna weer rechtuit. (binnehand te hoog, ik weet het)

Afbeelding
Trekt lekker zijn achterhand erbij

Afbeelding
Hetzelfde

Afbeelding
Net een echt sportpaard hé :mrgreen:

Afbeelding
Ik zit wat naar voren, maar dat is om hem te ondersteunen in de verzameling, hij zakt al lekker wat met zijn achterhand

Afbeelding
Zo te zien richting een middendraf

Nou, dat was het weer..
Daar moet ik het tijdelijk mee doen, want rijden zit er voorlopig niet in Knipoog

x__Ellis

Re: Dressuurfoto's nog van voor het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:39

Ziet er leuk uit Haha!

Mooi paardje !

edit ; sorry nog van het ongeluk... Ach gut ik kwam er pas achter nadat ik op die link heb geklikt..

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:34

Mooi paard wat vreselijk dat ongeluk zeg
hopelijk heeft je paard niks en kom jij er
ook weer snel boven op.

Groetjesss

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:39

Leuk paard, en wat erg van het ongeluk! Maar je paard mag je wel wat meer bij elkaar rijden, hij is wat lang en hij mag wat ronder.
Verder (maar corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb) heb ik er nog nooit van gehoord dat je het paard ondersteunt bij het verzamelen door naar voren te gaan zetten. Je verzamelt het paard deels door zelf juist meer druk te geven met je zit (dus net doen of je met een grote bak thee op de bank zit), maar goed geen zin in het hele verzamel verhaal.
Succes verder!

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:10

ik vind hem juist mooi bijelkaa lopen maar van het
heb ik er indd nog nooit van gehoord dat als je gaat
verzamlen je naar voren moet zitten innd lekker
lui gaan zitten:P

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:03

Bedankt voor jullie reacties Lachen

En ja, het moet eigenlijk ook niet hoor, maar het is voor mezelf ook makkelijker. Hij verzameld dan wat beter, en het is voor allebei nog moeilijk, we zijn er nog niet zo heel lang mee bezig Knipoog
Eigenlijk moet ik gewoon diep gaan zitten ja!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:46

hoi hoi, even een kleine tip, maak je teugels wat korter!
en nog een belangrijkere tip, ga als het mogelijk is zo snel mogelijk weer op je paard anders wordt de drempel steeds hoger! ik heb ontzettend makkelijk kletsen, maar het is niet niks wat je heb meegemaakt maar zowel je paard als jij zelf moeten weer vertrouwen krijgen na deze valparty! gewoon kalm aan beginnen en ook (niet alleen) weer na buiten de weg op, nogmaals ik heb makkelijk kletsen maar ik heb zelf in eenzelfde soort situatie gezeten en ik heb ook "te lang" gewacht totdat ik met mn hart in mn keel weer op het paard stapte, laat je paard anders door iemand vast houden in de bak of aan de longe, en als het weer goed gaat een blokje om.

heel veel succes ermee en beterschap wat jullie zijn op de foto te zien een mooie combi!

groetjes esther

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:23

_Sammie_ schreef:
Leuk paard, en wat erg van het ongeluk! Maar je paard mag je wel wat meer bij elkaar rijden, hij is wat lang en hij mag wat ronder.
Verder (maar corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb) heb ik er nog nooit van gehoord dat je het paard ondersteunt bij het verzamelen door naar voren te gaan zetten. Je verzamelt het paard deels door zelf juist meer druk te geven met je zit (dus net doen of je met een grote bak thee op de bank zit), maar goed geen zin in het hele verzamel verhaal.
Succes verder!

Ik sluit me hierbij aan met een kleine aanvulling. Verzameling krijg je toch vanuit een voorwaartse gang, niet in het halthouden??? Vanuit de voorwaartse drang. Ook graag corrigeren if im wrong....

Ik vind (behalve die ene foto dat je iets naar voren zit maar je hebt aangegeven waarom) dat je er wel keurig op zit. Benen mooi lang en keurig rechtop. Hopen dat je snel weer een beetje kan rijden!

daag

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:03

Ja inderdaad weer snel opstappen! Ik ben een paar maanden geleden tijdens het vallen van me paard precies met me nek op de rand van de bak gekomen (houten rand) dat deed dus lekker zeer, maar ben er 2 dagen (wel heel veel spierpijn en ik kon me hoofd niet keren) later wel weer opgestapt, en daar ben ik echt heel blij mee geweest.
@bolzak: daar heb je gelijk in in galop is het bijvoorbeeld ook het makkelijkst om te verzamelen.
@uvando: kijk nog maar eens goed naar de foto's, het paard loopt uitelkaar (zijn achterhand maar er meer onder, paard mag wat ronder, ook een tikkeltje lager, en mag meer 'bergopwaarts' lopen. Maar het is inderdaad niet makkelijk om het te zien van foto's af.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:34

Hey Lis !

Tja tjonge, ik schrok me echt rot toen je vertelde dat je onderuit was gegaan !
Echt gewoon maar kort nadat ik weg was !

Maar even over de foto's, ik moet zeggen dat het er in het echt, echt super veel beter uitziet dan op de foto's Haha!
Maar dat zal wel aan mijn fotografeerkunsten liggen, dus vat het maar op als een compliment Knipoog
Enne, snel weer met King aan de slag hoor ! Jullie gingen net zo goed met zn tweee! Dat gaat echt weer helemaal goed komen!

Sterkte ermee !

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 09:50

Ik ben ook van plan snel weer op te stappen hoor! Ik hobbel al met 1 kruk rond nu Haha!

Maar even over dat verzamelen, de foto's vertekenen denk ik, want hij loopt echt niet uit elkaar, soms even een moment, maar hij loopt over het algemeen mooi aangesloten met zijn achterhand er al super onder (we zijn pas B hé Knipoog )
De verzameling komt ook voort uit een voorwaartse drang, die probeer ik er nu ook in te houden (nouja, nu niet meer natuurlijk Knipoog ) maar het is voor mezelf ook nog wat lastig allemaal!
Bedankt voor de reacties en de complimentjes Haha!
En Spoec; Ik vind ook dat het irl veel beter voelt dan dat je op de foto's kunt zien!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:39

ik vind het er heel netjes uitzien Ja maar geef verder geen commentaar, want rijtechnisch moet ik bij mezelf nog heel wat verbeteren Knipoog

heb nu een beeld bij het paard en het meisje van het ongeluk, ben blij te lezen dat het alweer stukken beter gaat Ja

las dat je er morgen alweer op wilde stappen, wou je even sterkte wensen. komt helemaal goed denk ik hoor Ja