Ik heb een supersterke Fjord die ik nu ben leren om te springen. Maar meneer denkt errug grappig te zijn met z'n geintjes! Vooral als er iemand opzit. Het gaat nu wel redelijk goed, hoor! En hij kan zeker springen!
Heeft 'ie mij al laten zien.
Maar z'n streekjes met springen zijn toch best vervelend... Die kunnen wel afgeleerd worden, maar wat hij bijvoorbeeld doet: vlak voor de sprong, zet hij alle kracht in z'n nek, en dan gaat 'ie er zo heel gemeen langs. Echt flauw.
En hij springt al veel minder lomp dan vroeger, 't blijft natuurlijk wel een Fjord, maar toch ben ik er van overtuigd dat hij het kan! Gister moest 'ie springen terwijl die aan de longeerlijn liep. Alleen gaat 'ie beetje eigenwijs lopen doen aan de longe. Maar gister heeft 'ie ongeveer 60 cm gesprongen (zonder ruiter), maar het zag er zo goed uit!!
Echt een supermooie sprong, heel krachtig ging 'ie er overheen! Hij raakte hem ook niet aan of zo, echt knap van hem!
Maar nu ben ik van plan om deze week dit te doen: in de bak springen, terwijl Sandor wordt gelongeerd en ik er op zit. Omdat ik er dan opzit, kan hij zowiezo niet klieren aan de longeerlijn en dan springt 'ie ten minste ook al met een ruiter op z'n rug. En omdat hij aan de longeerlijn zit, zal hij niet (snel) weigeren of er langs proberen te gaan. Degene die hem longeert kan hem eventueel een beetje ophitsen met de longeerzweep. Aan de longeerlijn is hij vast een stuk braver dan wanneer ik los spring! Dus zal ik dat dan maar proberen? Goede methode, of hebben jullie nog tips of zo?