Friendly weer eens @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vemrulz

Friendly weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:10

Friendly kwam in maart 2006 op de manege als pensionpony van een vrouw die net met haar vanuit Engeland in Nederland was komen wonen. Fleur [Fleur_Aron] is haar toen meteen een paar keer per week gaan rijden en ik op de zaterdagen samen met Fleur.

Ze was nog maar net ingereden en stond in Engeland bijna alleen maar buiten op de wei, het was dus erg wennen voor haar en het rijden ging voor geen meter. Ze deed niets anders als met haar hoofd omhoog door de bak rennen of staken, fatsoenlijk draven, galopperen en figuren rijden kon ze absoluut niet.

Nu, 1,5 jaar later heeft ze een paar maanden in de lessen meegelopen. Door privéredenen heb ik haar heel lang niet meer gereden, maar sinds kort gaat Fleur haar weer 4x in de week rijden en ik op zaterdag ook.

Het rijden gaat al stúkken beter, ze kan al goed figuren lopen en op de hulp aangalopperen. Het blijven galoperen blijft soms [vooral in de buitenbak] nog een probleem maar ook dat gaat steeds beter.

Het ziet er natuurlijk nog niet super netjes uit maar het gaat echt al stúkken beter, ze bokt of staakt vrijwel nooit meer en is echt een hele andere, vrolijke, mooie pony geworden.

Door het mailen zijn de meeste fotos van erg slechte kwaliteit geworden maar ik plaats ze toch maar..

Dit was vorig jaar 1 van de 1e keren erop:
http://img146.imageshack.us/img146/2554 ... 009qj5.jpg

En vorige vrijdag:

1 ; Fleur even instappen
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5 Even goed doorduwen in een bocht want dan valt ze altijd terug in draf, maar als je een paar rondjes goed vol blijft houden galoppeert ze zo door
Afbeelding

6 Ik erop..
Afbeelding

7 Echt jammer dat deze zo overbelicht is..
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

En daarna nog even heerlijk in het zonnetje zonder zadel gehobbeld

12 Fleur
Afbeelding

13 Lovers
Afbeelding

14 en ik ook..
Afbeelding

15 Lovers
Afbeelding

een ITP topic komt er ook nog aan Lachen

Fleur_aron

Re: Friendly weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:32

T was super Iris ! Haha! Heb weer zin in zaterdag en ik zal nog een keer aan mijn oom vragen over die foto's misschien kan dat deze zaterdag al wel !:D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:34

wat voor hulpteugel heb je aanhangen? kan zo nl niet goe dzien
als martegaal is zit hij erg vreemd, en thiedemanteeugel trekt ie zijn hoofd er hoog vor op

pony loopt nog steeds als een sterrekijken, ziet erg gespannen uit

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:36

Heb ook de indruk dat het zadel best wat naar achter mag. Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:43

ben nu nog steeds aan bekijken, maar wat heb je er nu anhangen
waar t t meeste op lijkt is thiedeman met clipje aan bitringen, maar dat zal toch niet??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:48

Vind het er gespannen uit zien, en ook met HT(wat voor het ook is) blijft ze sterrenkijken, dus ik heb de indruk dat dat niet helemaal goed zit..
Sowiso als je er al een jaar op rijd, zou ik het toch eens veranderen..

Fleur_aron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:54

Ik weet niet precies hoe dat ding heet maar sinds ze het om heeft loopt ze veel lekkerder en misschien ziet het er op deze foto's gespannen uit maar als je kijkt hoe ze een jaar geleden liep is het echt heel erg vooruit gegaan. Wij mogen zowiso niet zomaar iets veranderen want ik denk dat haar baasje het beste weet wat goed voor friendly is.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:55

ja nu ik.
kan zijn dat er al wat dingen gezegt zijn. mijn excuses hiervoor.
Ik kijk naar de foto's met zadel en zonder, met hulpteugel en zonder.
en vind hem er zonder zadel en hulpteugel er ontspannender uitzien. hij heeft een rustigere uitstraling en laat met zn hoofd en hals net wat meer ontspanning zien.
Ligt dat zadel wel lekker vraag ik me af, hij drukt erg zijn rug weg waardoor zn hoofd halshouding ver om hoog komt te staan.
hij loopt heel weg gedrukt. het zadel ligt zowieso te ver naar voren.
Jou benen liggen bijna tegen zijn schouders. DIt kan een reden zijn van zijn weg gedrukte houding. Als het zadel af is, zit jij meer naar achteren en dit geeft gelijk een ontspannender houding voor je paard.
Als het zadel ni goed aangesingeld was kan het zijn dat ie naar voren is geschoven.
Ik zou er wel even op letten of dit ook gebeurd als je het zadel er vanaaf t begint goed oplegt en ook goed aansingeld.
Anders ben ik bang dat dit geen passend zadel is voor je paardje.
hij straalt de pijn en verkeerde druk wel uit vind ik.
Succes verder..

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:04

Het is niet onze pony dus wij hebben vrij weinig over het zadel te zeggen en hij zit op zijn strakst aangesingeld..

Maar misschien moeten we het baasje daar maar eens over aanspreken dan.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:34

het ziet er idd ontspannender uit zonder zadel en HT. Maar je verzorgpony heeft wel een lief hoofdje Lachen